• سه‌شنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402120804753
  • خبرنگار : 71963

نشست خانه گفتگوی انتخابات در دانشگاه تهران؛

اشتریان: نهاد انتخابات باید بتواند رگه‌های اصلی جریان‌های اجتماعی کشور را احیا و تقویت کند

اشتریان: نهاد انتخابات باید بتواند رگه‌های اصلی جریان‌های اجتماعی کشور را احیا و تقویت کند

عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: نهاد انتخابات باید بتواند رگه‌های اصلی جریان‌های اجتماعی کشور را احیا و تقویت کند.

به گزارش ایسنا، کیومرث اشتریان، عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در نشست خانه گفتگوی انتخابات در دانشگاه تهران گفت: انتخابات یک نهادی است که می‌تواند مبارزه قدرت را در جامعه به نظم درآورد. نهاد انتخابات باید بتواند رگه‌های اصلی جریان‌های اجتماعی کشور را احیا و تقویت کند و آنها را به سازوکارهای منظم سیاسی و اجتماعی درآورد و آنها مبارزه قدرت کنند؛ مشارکت فرع بر این است.

همچنین حسین ایمانی جاجرمی، عضو هیات علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، نیز در این نشست رقم خوردن مشارکت حداکثری در انتخابات‌ها را مستلزم ارتقای ظرفیت تحزب در کشور دانست و گفت: الآن وقت آن است که احزاب بیایند و مانند تمام احزاب معمول دنیا کار کنند. چهار سال کار کنند تا شب انتخابات بهره‌اش را ببرند و نه اینکه شب انتخابات تازه به فکر بیفتند.

احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی نیز در این نشست با طرح انتقاداتی در حوزه‌های اقتصادی، محیط زیستی و غیره، گفت: اگر قرار است اصلاحاتی انجام شود، این اصلاحات باید پیشا انتخاباتی باشد. راه باید به سمت اصلاح باشد و اصلاحات پلکانی و تدریجی است و ثبات را حفظ می‌کند.

وی گفت: صاحب این کشور همه هستند و همه ما حق مساوی داریم و به اندازه حقی که داریم هم باید حق رأی دادن داشته باشیم و هم حق در معرض رأی دیگران قرار گرفتن داشته باشیم. بر اساس رأی مساوی، مردم همه حق مشارکت داشته باشند، از جمله حق در معرض رأی قرار گرفتن؛ این تازه شروع اصلاحاتی است که می‌تواند به یک جایی منجر شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha