• سه‌شنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402120804804
  • خبرنگار : 71496

نویسنده هاآرتص: حق با السنوار است

نویسنده هاآرتص: حق با السنوار است

نویسنده روزنامه رژیم صهیونیستی رفتار و اظهارات برخی از وزرای کابینه بنیامین نتانیاهو را علت حمله حماس در هفتم اکتبر دانست.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری زبان «هاآرتص» نوشت رفتار و اظهارات برخی از وزرای کابینه بنیامین نتانیاهو باعث حمله حماس در هفتم اکتبر گذشته شد.

«روگل الفر» نویسنده روزنامه هاآرتص در مقاله‌ای نوشت که ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی این رژیم باعث حمله حماس و آغاز جنگ در غزه شدند.

این نویسنده صهیونیست با اشاره به اظهارات ایهود المرت، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی که گفته بود هدف بن گویر و اسموتریچ تخلیه کرانه باختری از فلسطینی‌ها و مسجد الاقصی از نمازگزاران مسلمان و نیز الحاق مناطق متعددی به اراضی اشغالی است، این هدف را«آغشته به خون یهودیان و اعراب» توصیف کرد و نوشت المرت و بسیاری از تحلیلگران سیاسی رژیم صهیونیستی بر این باور هستند که این ۲ بر کابینه «اسرائیل» حاکم بوده و رئیس آن را خدمتگزار خود کرده‌اند.

او در ادامه نوشت رفتار بن گویر در مسجد الاقصی طی ماه‌های پیش از جنگ بهانه را برای حمله حماس ایجاد کرد و دلایلی که حماس و السنوار را به حمله هفتم اکتبر سوق داد، برای سرویس‌های اطلاعاتی (رژیم صهیونیستی) روشن شد.

الفر در مقاله خود نوشت السنوار و چهره‌های نزدیک به او از رفتار و اظهارات وزرای افراطی این برداشت را کردند که شرایط موجود در مسجد الاقصی به دلیل بلوک راست افراطی در کابینه (رژیم صهیوینستی) خطرناک شده است.

او در ادامه افزود این السنوار و نزدیکانش نبودند که خودشان را متقاعد کردند که شرایط موجود در مسجد الاقصی خطرناک است بلکه بن گویر و اسموتریچ بودند که آنها را متقاعد کردند و روشن شد که حق با السنوار است و نام «طوفان الاقصی» هدف واقعی حمله هفتم اکتبر و نگرانی از به خطر افتادن منافع مسلمانان در مسجد الاقصی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۸ ۱۳:۳۸

آرزوی موفقیت وپیروزی حقیقی مردم بی دفاع فلسطین رو از خالق یگانه دارم

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۸ ۱۴:۰۴

ان شا الله .. خدا سلامتی و قدرت بیش از پیش بده به نیروهای مقاومت مردمی و حماس و حزب الله و یمن و ... تمام یاری کنندگان به این مردم مظلوم و بی دفاع

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۸ ۱۳:۵۷

آرزومیکنم هرچه زودتر فلسطین ازدست اشغالگران بیرحم آزادشود

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۸ ۱۴:۰۳

آرزوی موفقیت برای مردم مظلوم فلسطین...اما این رهبران که تو بهترین کاخ های قطر وامارات وعربستان با پول بقیه هستند قابل اطمینان نیستند...رهبرو فرمانده باید مثل امام خمینی وحاج قاسم سلیمانی همیشه بین مردم ونیرو واز جنس آنها باشه...

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۸ ۱۴:۵۶

باسلام مردم برای سلامتی وپیروزی محورمقاومت حزب الله۰انصارالله۰حشدالشعبی۰ حماس۰حیدریون۰زینبیون ۰فاطمیون نذرونیاز۰دعاکنید

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۸ ۱۵:۱۶

درودبرمجاهدان فلسطینی.

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۸ ۱۵:۴۷

خدایا اسرائیل را نابود بگردان بزگترین ظالمان دنیا درا انجا قرار دارن الهی امین

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۸ ۱۵:۴۸

نابود باد اسرائیل

avatar

بسم الله القاسم الجبارین با کشتار سی هزار زن و کودک و مرد و هفتاد هزار زخمی و دو میلیون اواره و تخریب خانه و کاشانه فلسطینیان در غزه و تجاوزات متعدد در کرانه غربی تنهاراه رزیم جلاد و تروریستی اسراییل مهاجرت از فلسطین است و بس در غیر انصورت همان رفتارشان با ملت فلسطین بر سرشان اوار خواهد سد.

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۸ ۱۵:۵۰

مرگ بر اسراییل بر امریکا مرگ بر اسراییل مرگ بر ال سعود

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۸ ۱۵:۵۰

خداوند به حق خون پاک امام حسین اسرایل وامریکا نابود بشن که مردم عزه فلستین ازادبشن از دست این کودک کشاه درودبر سردار دلها

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۸ ۱۶:۰۶

بخاطر این آدم هزاران نفر کشته و نابود شدند .‌‌‌‌محض رضای خدا اینو یا تحویل بدید با کشته باشه تا مردم کمتری بدبخت و اوره بشن ....

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۸ ۱۷:۱۴

این اوضاعی که دنیا در غزه نظاره گر است درست است که زنان و کودکان بی دفاع قتل عام میشوند و رسوایی ان در تاریخ برای رهبران و دولتمردان عرب باقی خواهد ماند و ثبت خواهد شد اما مهم تر انکه چهره واقعی مدعیان حقوق بشر غربی و بی شرفی و بی ابرویی رهبران کاخ سفید را هم بر ملا کرد و تاریخ هرگز اینها را فراموش نخواهد کرد ،

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۸ ۱۷:۴۱

مرگ بر اسرائیل و حامیانش

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۸ ۱۹:۱۵

فلسطین عاقبت پیروز میگردد،

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۸ ۲۰:۱۸

لعنت خدا بر صهیون و آمریکا و انگلیس

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۸ ۲۱:۵۳

مدارا کنید.با صهیونیست ها.تا روز موعود.که خوشان از همه بهتر می‌دانند. پرچم اسلام چه بخواهند یا نخواهند در مسجد الاقصی به دست فرزندان مولا ا فصل خطاب امیرالمؤمنین علیه‌السلام برافراشته خواهد شد.

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۸ ۲۲:۳۷

منتظر روزی هستم که اسراییل و امریکا از روی زمین حذف بشندامریکای نژاد پرست و اسراییل سگیونیست کاش خبر مرگ نتانیاهو و بایدن پیرو خرفت رو اعلام کنن

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۹ ۰۷:۳۴

ان شاء الله قیام بعدی در راه است ۰ مرگ بر صهیونیست

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۹ ۲۱:۴۹

زنده بادفلسطین،،،