• سه‌شنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402120804816
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

ثبت ۳۲ میلی‌متر بارندگی در تیران و کرون

ثبت ۳۲ میلی‌متر بارندگی در تیران و کرون

ایسنا/اصفهان دبیر ستاد مدیریت بحران تیران و کرون گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته ۳۲ میلی‌متر بارندگی در این شهرستان ثبت شده است.

ذبیح‌الله ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در ۴۸ ساعت گذشته به طور میانگین ۳۰ سانتی‌متر برف در تیران و کرون بر زمین نشسته که ۳۲ میلی‌متر بارندگی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه میزان بارش‌های سال زراعی امسال در این منطقه ۱۲۵ میلی‌متر بوده، افزود: این میزان بارش در مقایسه با زمان مشابه سال قبل ۱۰۳ میلی‌متر کاهش پیدا کرده است.

به گفته دبیر ستاد مدیریت بحران تیران و کرون، میزان نرمال بارندگی در یک سال زراعی این خطه ۲۵۰ میلی‌متر باید باشد.

وی با اشاره به لغزندگی جاده‌های این شهرستان به سمت غرب استان اصفهان تصریح کرد: بازگشایی معابر توسط نیروهای راهداری انجام شده، اما لغزندگی وجود دارد که باید رانندگان ایمنی را رعایت کنند.

ابراهیمی ادامه داد: رانندگان خودروهای سبک و سنگین از مسافرت غیرضروری به مناطق غرب استان اصفهان بپرهیزند و در صورت ضرورت به تردد الزامات ایمنی از جمله زنجیر چرخ، سیستم گرمایشی خودرو و سلامت ماشین  را کنترل کنند.

وی از آماده‌باش کامل نیروهای امدادی خبر داد و یادآور شد: نیروهای راهداری، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تمام توان خود را برای بازگشایی معابر به کار گرفته‌اند و نیروهای امدادی برای خدمت‌رسانی به مسافران در آماده‌باش قرار دارند.

دبیر ستاد مدیریت بحران تیران و کرون با بیان اینکه مدارس در این دو روز تعطیل شده‌اند، خاطرنشان کرد: مدیریت مصرف انرژی بسیار مهم است تا بخش خانگی و کشاورزی دچار بحران نشود.

وی وضعیت تأمین گاز در این منطقه را در شرایط مطلوب اعلام و اظهار کرد: همکاری‌های مردم پایداری گازرسانی را به همراه دارد.

ابراهیمی همچنین از کشاورزان خواست تا تمهیدات لازم را در گلخانه‌های بیندیشند و مسیرهای انتقال آب را به سمت ملک خود تغییر ندهند تا در شرایط بحرانی تخریب سازه و دیواره‌ها را نداشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha