• سه‌شنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1402120804952
  • خبرنگار : 50022

آرایش نیروهای سیاسی البرز پیش از انتخابات ۱۱ اسفند

آرایش نیروهای سیاسی البرز پیش از انتخابات ۱۱ اسفند

ایسنا/البرز شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، شورای وحدت و جبهه پایداری انقلاب اسلامی در استان البرز نامزدهای مورد نظر خود را برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی معرفی کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، استان البرز با نزدیک به چهار میلیون نفر جمعیت و دو حوزه انتخابیه، دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است که دو کرسی متعلق به حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد است و یک کرسی هم به ساوجبلاغ، نظرآباد، چهارباغ و طالقان تعلق دارد. البرز در مجلس خبرنگان رهبری هم دارای دو نماینده است.

در انتخابات ۱۱ اسفندماه ۱ میلیون و ۷۶۰ هزار البرزی واجد رأی دادن هستند که ۲۶ هزار نفر از آنها برای اولین بار می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

در جمع‌بندی نهایی ۴۶۱ نامزد برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و سه نامزد برای مجلس خبرگان رهبری تأیید صلاحیت شدند.

در آخرین برآوردها از فضای سیاسی استان البرز، دو ائتلاف سیاسی رسمی تحت عنوان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و شورای وحدت استان البرز و جبهه پایداری اسامی مورد نظر خود را برای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی معرفی کرده‌اند.

اسامی نامزدهای مورد نظر این دو ائتلاف‌ و جبهه پایداری به شرح زیر است:

شورای وحدت استان البرز: علیرضا عباسی و ولی‌الله قدمی برای حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد و علی حدادی برای حوزه ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ

جبهه پایداری: علیرضا عباسی و حجت الاسلام و المسلمین علی عزیزخانی برای حوزه انتخابیه کرج، فردیس، اشتهارد و غلام رضا خرمجاه برای حوزه ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ و حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا تفتی فلاح برای مجلس خبرگان رهبری

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب: علی شیرین زاد و علیرضا عباسی برای حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد. البته شورای ائتلاف هنوز در خصوص نامزد مورد نظر در حوزه ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ به جمع‌بندی نهایی نرسیده است اما به احتمال زیاد حجت‌الاسلام مفید کیایی نژاد را به عنوان چهره مورد نظر برای این حوزه انتخابیه اعلام کند.

گفتنی است، دو ائتلاف مذکور در مجموع شامل تشکل‌هایی چون جامعه روحانیت مبارز، جامعه اسلامی مهندسین، موتلفه اسلامی، جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی، جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی، کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی و... است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha