• سه‌شنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1402120804967
  • خبرنگار : 50024

بازدید وزیر کار عمان از مرکز تربیت مربی کرج

بازدید وزیر کار عمان از مرکز تربیت مربی کرج

ایسنا/البرز رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در مرکز تربیت مربی کرج امکان میزبانی از ۱۰۰۰ مهارت آموز وجود دارد و در حال حاضر مهارت آموزانی از هفت کشور در این مرکز، آموزش می‌بینند.

به گزارش ایسنا، مهرداد عظیمی روز سه شنبه هشتم اسفند در حاشیه بازدید وزیر کار عمان و هیات همراه از مرکز تربیت مربی کرج اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان دارای فرهنگ دیرینه و اشتراکات تمدنی و تاریخی زیادی هستند.

وی با بیان اینکه از گذشته تاکنون این دو کشور تعاملات اقتصادی و سیاسی زیادی با هم دارند، توضیح داد: اراده و تمایل جمهوری اسلامی ایران بر تقویت و تعمیق این روابط استوار است.

وی افزود: ایران آمادگی دارد تعاملات خود با کشور عمان را در حوزه آموزش فردی و مهارت آموزی به جامعه هدف افزایش دهد و در این خصوص این امکان را دارد که مربیان متخصص خود را به عمان بفرستد و یا پذیرای مهارت آموزان این کشور باشد.

این مسئول تصریح کرد: سازمان فنی و حرفه ای ایران با قدمتی ۵۰ ساله در بحث مهارت آموزی، سنجش صلاحیت حرفه‌ای و ... تجربه زیادی دارد و آموزش‌های خود را در قالب آموزشگاه‌های دولتی و خصوصی ارائه می‌دهد.

وی ابراز کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای ۶۵۷ مرکز دولتی و بیش از ۲۲ هزار آموزشگاه آزاد را تحت پوشش دارد.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: در مراکز دولتی به ۱۹ گروه هدف شامل روستاییان، دانش آموزان، دانشجویان و ... آموزش تقریبا رایگان ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: طی دوسال اخیر  بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در مراکز دولتی و آموزشگاه‌‎های آزاد فنی و حرفه ای آموزش دیده‌اند.

بازدید وزیر کار عمان از مرکز تربیت مربی کرج

عظیمی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۱ هزار استاندارد آموزشی در سازمان فنی و حرفه‌ای تدوین شده که آموزش مهارت آموزان بر مبنای آنها صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: در مرکز تربیت مربی کرج امکان میزبانی از هزار مهارت آموز وجود دارد و در حال حاضر مهارت آموزانی از هفت کشور آفریقایی در این مرکز آموزش می‌بینند.

این مسئول در پایان از ایجاد چهار هزار مرکز جوار کارگاهی در کشور خبر داد و گفت: این مراکز نقش به سزایی در تربیت نیروی کار ماهر و متخصص دارند.

بازدید وزیر کار عمان از مرکز تربیت مربی کرج

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha