• سه‌شنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402120804999
  • خبرنگار : 50163

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان عنوان کرد

ضرورت توجه به پرورش در کنار آموزش

ضرورت توجه به پرورش در کنار آموزش

ایسنا/زنجان نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: هم در خانواده‌ها و هم در جامعه به بحث آموزش بیشتر اهمیت داده شده و این امر در حالی است که پرورش نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

آیت‌الله علی خاتمی امروز (سه‌شنبه، ۸ اسفندماه) در مراسم گرامی‌داشت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی در زنجان، با اشاره به فرمایش امام راحل مبنی بر اینکه معلمی شغل انبیا است، اظهار کرد: منظور از این موضوع شغلی که درآمد، انگیزه‌اش باشد، نیست.

وی ادامه داد: خداوند متعال به برکت امام زمان (عج) زمین را سرشار از قسط و عدالت می‌کند و رسالت تمام انبیا نیز بر همین امر استوار است.

این مسئول با بیان اینکه برقراری قسط و عدالت در جامعه بستری برای بازگشت به فطرت انسان‌ها است، ادامه داد: وقتی انسان در شرایط آرامش بود و توجه به فطرت خود داشت، خود به خود احساس می‌کند که خالقی دارد که بدون منت و نیاز به او توجه می‌کند.

وی با توضیح اینکه هم در خانواده‌ها و هم در جامعه به بحث آموزش بیشتر اهمیت داده شده است، ادامه داد: این امر در حالی است که پرورش نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

امام جمعه زنجان با یادآوری اینکه در حوزه فرهنگ برنامه بیشتر کارساز و تربیت کننده است، متذکر شد: کسی که در شکل‌گیری شخصیت انسان اثر می‌گذارد، کسی است که بستر رشد، تعالی و تربیت را برای او فراهم کرده که در این مسیر نقش معلمان بسیار تاثیرگذار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با توصیح اینکه کار معلمان به ویژه مربیان پرورشی کار بسیار بزرگی است، متذکر شد: ۱۲۴ هزار پیامبر برای هدایت بشر فرستاده شده است که هیچ یک ماموریتی برای رشد صنعت، کشاورزی و ساختمان‌سازی نداشتند بلکه تمام اینها برای ساختن و شکوفا کردن انسانیت آمده‌اند.

خاتمی با بیان اینکه حضرت علی (ع) در خطبه اول نهج‌البلاغه به ارائه توضیحی درباره هدف ارسال رسل پرداخته است، افزود: ایشان هدف از ارسال رسل را یادآوری فطرت و نعمت‌های خدایی انسان است.

وی با بیان اینکه ما آمده‌ایم اینجا تربیت شویم و برای ماندن نیامده‌ایم، تصریح کرد: ممکن است گاهی جاذبه‌های دنیا ما را فریفته کند اما جاذبه‌ها ماندگار نیست و هدف ما از به دنیا آمدن چیز دیگری است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اینکه انسان دارای گنجینه ارزشمندی از استعدادها است که پیامبران برای شکوفایی این استعدادها آمده‌اند و کار معلمان نیز همین است، اضافه کرد: معلم و به ویژه مربیان تربیتی استعداد آدم شدن کامل شدن و انسان شدن را شکوفا می‌کنند و وقتی استعدادهای انسان شکوفا شد انسان به آنجایی که باید و شایسته اوست می‌رسد.

خاتمی خاطرنشان کرد: شیرین‌ترین دستاوردهای معلمان انسان‌های تربیت شده‌ای است که در عرصه‌های مختلف به ایفای نقش می‌پردازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha