• سه‌شنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۶
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1402120805090
  • خبرنگار : 71567

قائم مقام رئیس جهاد دانشگاهی:

نیازمند همکاری دانشگاه‌ها در فرهنگ‌سازی مناظرات دانشجویی هستیم

نیازمند همکاری دانشگاه‌ها در فرهنگ‌سازی مناظرات دانشجویی هستیم

قائم مقام رئیس جهاد دانشگاهی با تأکید بر اینکه دوازدهمین دوره مناظرات دانشجویی جهاد دانشگاهی برگزار شد، گفت: این برنامه پس از طرح کرسی‌های آزاداندیشی و مناظرات از سوی رهبری در جهاد دانشگاهی آغاز شد و نیازمند همکاری دانشگاه‌ها در این حرکت فرهنگی هستیم.

به گزارش ایسنا، حسن فارسی در مناظره نهایی سومین دوره مسابقات مناظره تخصصی تعاون که امروز در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد، مناظرات دانشجویی را یکی از موفق‌ترین برنامه‌های جهاد دانشگاهی عنوان کرد و گفت: برگزاری این برنامه در بین دانشجویان و در دانشگاه ها باعث شده است تا دستگاه های مختلف موضوعات و مسائل خود را از این کانال به گفت و گو و نقد بگذارند و در نهایت از نظرات دانشجویان در این زمینه برای حل مشکلات خود استفاده کنند. بر این اساس معاونت فرهنگی و مجموعه جهاد دانشگاهی این بستر را فراهم کرده است تا این اتفاق مبارک را در مجامع دانشگاهی رونق دهد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه دانشگاه ها محل نقد، گفت و گو، نظر و طرح مباحث علمی هستند، گفت: مناظرات دانشجویی نیز اغلب توسط دانشجویانی انجام می گیرد و با توجه به ویژگی صادق، روشن بینی، هوشمند، فرهیخته، کمال گرا، آگاه، خلاق، مطالبه گر، عدالت خواه، آزاداندیش و فرهیختگی دانشجویان  اجرای این برنامه توسط آن ها می تواند ضمن آموزش فضائل بزرگ به دانشجویان گره ای از گره مشکلات و مسائل در حوزه های مختلف را حل کند.

معاون هماهنگی امور مجلس جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: معمولا فضیلت های کوچک و ناچیز به عنوان یک موضوع همگانی و معمولی در زندگی به افراد و با سرعت بالا توسط خانواده ها آموزش داده می شود؛ اما خیلی از این فضیلت های بزرگ آموزش داده نمی شوند؛ بنابراین مناظرات دانشجویی فرصت آموزش این فضیلت ها را فراهم می کند.

وی خاطرنشان کرد: پرسشگری و سوال یکی از متعالی ترین حالات روحی انسان است که باعث پیشرفت آن ها می شود. موضوعی که در قرآن نیز به زبان های مختلف تکرار شده و از سوال و جواب است که علم تولید می شود و مسائل حل می‌شوند. بنابراین دانشگاه ها و دانشجویان بهترین کسانی هستند که می توانند سوال و جواب را مطرح کنند اگرچه رعایت اخلاف و ادب در آن امر بسیار مهمی است.

قائم مقام رئیس جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: مناظرات دانشجویی از یک دهه پیش پس از طرح کرسی های آزاداندیشی و مناظره توسط رهبری از سوی جهاد دانشگاهی اجرایی شد و در حال حاضر در آستانه برگزاری دوازدهمین دوره این مناظرات هستیم و مجموعه جهاد دانشگاهی حرکت فرهنگ سازی که در این زمینه شکل گرفته است را ادامه می دهد و برای اینکه این فرهنگ نهادینه شود نیازمند همکاری دانشگاه ها در این حرکت فرهنگی هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha