• سه‌شنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402120805161
  • خبرنگار : 50378

رئیس اداره فرهنگ میزبانی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد:

رویداد «کودک و شاهنامه» در پهنه جغرافیایی مشهد ماندگار خواهد شد

رویداد «کودک و شاهنامه» در پهنه جغرافیایی مشهد ماندگار خواهد شد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره فرهنگ میزبانی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: هدف‌گذاری طرح «کودک و شاهنامه» مقاطع چهارم، پنجم و ششم دبستان است و امیدواریم شروع خوبی باشد، زیرا می‌خواهیم رویداد کودک و شاهنامه در پهنه جغرافیایی مشهد ماندگار و همیشگی باشد.

سلمان آل حسن امروز ۸ اسفندماه، در کارگروه رسانه و مطبوعات رویداد «کودک و شاهنامه» که در فرهنگسرای بهشت برگزار شد، اظهار کرد: در پروژه سیمرغ یک، عروسک شخصیت‌های شاهنامه ساخته شد و همکاری‌هایی با شبکه کودک برای پخش انیمیشن‌های کوتاه و بلند درحال انجام است. همچنین پادکست و داستان صوتی برای مخاطب کودک و تئاتر خیابانی، پرده‌خوانی و نقالی توسط نسل جدید اجرا می‌شود.

وی افزود: هدف‌گذاری طرح کودک و شاهنامه مقاطع چهارم، پنجم و ششم دبستان است و امیدواریم شروع خوبی باشد، زیرا می‌خواهیم رویداد کودک و شاهنامه ماندگار و همیشگی در پهنه جغرافیایی مشهد باشد.

شاهنامه منبع خوبی برای انتقال مفاهیم است

محبوبه بزم آرا، معاون امور فرهنگی کانون پرورش فکری استان خراسان رضوی گفت: شاهنامه گنجینه‌ای سرشار از اندیشه و خرد و منبع خوبی برای انتقال مفاهیم است. یکی از رسالت‌های ما در کانون، مناسب‌سازی محتوا برای گروه سنی کودک و نوجوان است و نقطه قوت شاهنامه این است که علاوه بر داستان پردازی جذاب و درون مایه هنرمندانه فردوسی، حاوی مضامین اخلاقی و نکات تربیتی در موضوع خرد، عدالت، یزدان پرستی، قهرمانی، پهلوانی، تقویت حس وطن دوستی و بازیابی هویت ملی برای کودک و نوجوان است.

وی ادامه داد: کانون سعی داشته با فعالیت متناسب با گروه‌های سنی، این پل را میان بچه‌های نسل امروز و گنجینه کهن گذشته ایجاد کند و ماندگاری این اتفاق با داستان‌های شاهنامه صدچندان می‌شود.

معاون امور فرهنگی کانون پرورش فکری استان خراسان رضوی بیان کرد: رویداد کودک و شاهنامه در ۲ شیف صبح و عصر پذیرای ۳۰۰ تا ۴۰۰ دانش آموزان است. در شیفت صبح از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲ و در شیفت عصر از ساعت ۱۳ الی ۱۶ پذیرای دانش‌آموزان در سالن شهدای تاکسیرانی در توس ۳۹ هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha