• سه‌شنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402120805251
  • خبرنگار : 50177

در مناظره نامزدهای انتخاباتی حوزه خرم‌آباد و چگنی چه گذشت؟

در مناظره نامزدهای انتخاباتی حوزه خرم‌آباد و چگنی چه گذشت؟

ایسنا/لرستان عصر امروز، هشتم اسفندماه با همکاری بسیج دانشجویی و تشکل‌های اسلامی دانشگاه شهید لرستان، مناظره انتخاباتی با حضور مهرداد ویسکرمی کاندیدای اصولگرا سخنرانی را آغاز و قدرت‌اله ترابی‌نژاد کاندیدای اصلاح‌طلب نفر دوم سخنرانی و مرتضی محمودوند نماینده فعلی خرم‌آباد و چگنی و نماینده مستقل سومین نفر سخنرانی بود.

در ابتدای جلسه داوطلبان در مدت زمان پنج دقیقه به معرفی و سوابق کاری خود پرداختند و در ادامه سه نفر از داوطلبان باید به یک سوال ثابت به مدت سه دقیقه پاسخ می‌دادند.

مهرداد ویسکرمی در این مناظره با بیان اینکه در یک مقطع تاریخی حساس قرار گرفتیم و لرستان به لحاظ شرایط در حالت مطلوب و به لحاظ توسعه جایگاه مطلوبی ندارد بیان کرد: تا زمانی که رأی‌مان را به جای دانشگاه در طایفه‌گرایی جستجو می‌کنند وضعیت لرستان تغییر نخواهد کرد.


وی گفت: به پشتوانه دانشجویان بیدار در مجلس یازدهم نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شدم.

در مناظره نامزدهای انتخاباتی حوزه  خرم‌آباد و چگنی چه گذشت؟

مرتضی محمودوند  کاندیدای مستقل خرم‌آباد و چگنی گفت: به واسطه نماینده‌های زاگرنشین توانستیم قانون حفاظت از آب را در مجلس تصویب کنیم.

ترابی نژاد در خصوص حق‌آبه، گفت: در بحث حق‌آبه نه تنها به لرستان بلکه به استان‌های زاگرس نشین اجحاف شده است؛ استان‌های کویر نشین با ایجاد صنایع آب‌بر، آب این استان‌ها را می‌برند.

محمودوند گفت: مدیرانی نظیر مدیرعامل شرکت گاز و برق که زحمت کشیدند و از بودجه به خوبی استفاده کرده و مردم از گاز و برق ذینفع شدند. و مدیر دیگری هم داریم که بودجه را برگشت می‌دهد و در مجموع اجازه ندادیم خیانت بودجه‌ای داشته باشیم.

ویسکرمی در خصوص سد معشوره گفت: دولت قبلی اراده‌ای برای ساخت سد معشوره نداشت؛ اما در دولت سیزدهم در حال ساخت است.
 
وی در مورد واردات خوردو و شرکت‌های خودروسازی گفت: در عین حال که باید مواظب تولید باشیم، واردات خودرو باید کارشناسی انجام شود و البته مجلس یازدهم این انحصار را شکست.

ترابی نژاد با بیان اینکه ۸۵ درصد بودجه در دست وزراست و چنانچه مدیرانی که به کار گرفته می‌شوند کاردان باشند و شاخص‌های برخورداری و عدم برخورداری را بدانند از وزیر مربوطه مطالبه خواهند داشت تا مشکل را برطرف کنند.

مرتضی محمودوند بیان کرد: اولین اولویت مجمع نمایندگان همفکری، هم‌گرایی و اتحاد واقعی بود.

در مناظره نامزدهای انتخاباتی حوزه خرم‌آباد و چگنی چه گذشت؟

ویسکرمی با اشاره به مساله اشتغال جوانان تحصیل‌کرده اظهار کرد:  باید از ظرفیت جوانان دانش آموخته در شرکت‌های دانش بنیان استفاده شود.

او در ادامه با بیان اینکه سد گاه‌شمار پنج بار مطالعه شد و دو بار مطالعه آن رد شده است، گفت: الان مطالعه پنجم این سد به نتیجه رسیده و مجوز محیط زیست و پدافند غیر عامل آن که باطل شده بود پیگیری و مجدداً اخذ کردیم.

ترابی نژاد در خصوص کارخانجات استان گفت: تعدادی کارخانه در استان ما ایجاد شده بود که دولت‌های گذشته گفتند در قالب اصل ۴۴ به بخش خصوصی واگذار شود که متاسفانه به صورت رانت به افرادی واگذار شد؛ کارخانجاتی نظیر پارسیلون که امروز به آغل گوسفندان تبدیل شده است.

محمودوند در ادامه یکی از مولفه‌های مهم مجلس را نظارت عنوان کرد و اضافه کرد: به عنوان نماینده از حقوق این ملت دفاع می‌کنم و سکوت نخواهم کرد.

ویسکرمی در خصوص واحدهای تولیدی در خرم‌آباد گفت: مجتمع ورزشی «شهید سبزی‌پرور» بلاتکلیف بود که تلاش کردیم مالکیت آن را از راه‌وشهرسازی به ورزش و جوانان استان منتقل شد.همچنین با پیگیری‌های انجام شده در مجتمع صدر فولاد پس از شش سال تعطیلی اورهال شد و ۵ هزار و ۵۰۰ تن تولید داشته و مشکلات بدهی آن برطرف شد.

وی افزود: چنانچه شرکت تغییر و شرکت جدیدی تاسیس شود موضوع ذوب و نورد آن راه‌اندازی خواهد شد.

این نماینده مجلس گفت: کنسرسیوم پارسیلون مشخص و ارزش سهام آن تعیین و به مزایده گذاشته شده و دنبال سرمایه‌گذار هستیم تا واگذار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha