• سه‌شنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۷:۱۱
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402120805269
  • خبرنگار : 71974

مطهری: اولویت بندی مسائل، مهم‌ترین برنامه نمایندگان مجلس است

مطهری: اولویت بندی مسائل، مهم‌ترین برنامه نمایندگان مجلس است

نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات مجلس مانند انتخابات ریاست جمهوری نیست و امکان ارائه یک برنامه مفصل در چند ابعاد وجود ندارد و برای نمایندگان مجلس پیگیری اولویت‌ها مهم ترین نقش مجلس است و باید دید که کدام اولویت مهمتر است.

به گزارش ایسنا، علی مطهری نامزد انتخابات مجلس دوازدهم به عنوان نماینده لیست صدای ملت در برنامه ای با عنوان مجلس شریف که امروز در  دانشگاه شریف برگزار شد، با اشاره به چرایی شرکت در انتخابات و ارائه لیست انتخاباتی اظهار کرد: به جز یک گروه سیاسی و فکری مشخص، بسیاری از گروه‌ها و افراد دیگر به دنبال ارائه لیست نیستند و  حتی برخی  پا را فراتر نهادند و گفتند در انتخابات نیز شرکت نخواهیم کرد این شرایط مطلوب من نبود، با توجه به شباهت لیست‌های انتخاباتی تصمیم به ارائه لیست متفاوت کردیم.

نامزد مجلس دوازدهم شورای اسلامی تصریح کرد: در مجلس نهم به دلایلی به صورت مستقل وارد انتخابات شدم و با ارائه لیستی با عنوان صدای ملت توانستم با وجود همه سختی‌ها به صورت مستقل وارد مجلس شوم. در این شرایط ما باید در انتخابات شرکت کنیم و هر چقدر میزان مشارکت بالا باشد به نفع مردم و کشور است.

وی افزود: با وجود نظر برخی از افراد در خصوص  بی‌فایده بودن مشارکت در انتخابات باید عنوان کرد که زمینه برای تغییر فراهم است و با همراهی اقلیت می‌توان مانع از تصویب بخشنامه های مضر شد که این موضوع به تقویت دولت منجر خواهد شد.

به گفته وی؛ هر مقداری هم که به برخی از مسائل انتقاد داریم اما کلیت جمهوری اسلامی مورد تایید ماست و معتقدیم با اقداماتی می توان شرایط مناسبی در حوزه های سیاسی و اقتصادی رقم زد.

مطهری با اشاره به برنامه نمایندگان لیست صدای ملت بیان کرد: انتخابات مجلس مانند انتخابات ریاست جمهوری نیست و امکان ارائه یک برنامه مفصل در چند ابعاد وجود ندارد و برای نمایندگان مجلس پیگیری اولویت‌ها مهم ترین نقش مجلس است باید دید که کدام اولویت مهم تر است.

این نامزد مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مسئله صندوق بازنشستگان و هزینه‌های درمانی از مشکلات این روزها مردم است، نمایندگان مجلس باید فراکسیون تشکیل دهند تا برای حل مشکلات مردم گام بردارند. در این شرایط باید از ارائه وعده‌های که خارج از توان نمایندگان است خودداری کرد.

وی افزود: باید با اقداماتی مسیر کلی دولت را اصلاح کنیم و حل ریشه نابسامانی اقتصادی در اولویت است، در سیاست خارجی باید با ایجاد توازن میان شرق و غرب، روند شرق‌گرایی مفرط که به کشور زیان وارد کرده است را متوقف کرد تا زمانی که این شرق گرایی در کشور وجود دارد مشکلات حل نخواهد شود.

مطهری با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم بیام کرد: علیرغم مردمی بودن دولت سیزدهم و ویژگی‌هایی شخصی آقای رئیسی ایشان در حل مسائل کشور به استفاده از کارشناسان درجه سوم و چهارم تنها به دلیل هم فکر بودن روی آورده است باید اذعان کرد دولت گذشته تیم قوی‌تر نسبت به این دولت دارد.

این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید اقداماتی در جهت رفع تحریم برداشته شود، عنوان کرد: در خرداد ۱۴۰۰ متن توافق با دولت‌های غربی آماده شد و دولت گذشته را از توافق منع کردند تا این اقدام در دولت سیزدهم صورت گیرد. اما این توافق به دلیل سهل ‌انگاری این دولت ۹ ماه به تاخیر افتاد و در ادامه دولت دوازدهم با بیان اینکه به دنبال تهیه پیش نویس جدید و گرفتن امتیازات بیشتر است باز هم روند توافق را مختل کرد؛ اما در این خصوص نیز هیچ توفیقی کسب نکردند و پس از اتفاقات سال گذشته دیگر  طرف غربی تمایل به توافق ندارد و حتی آن توافق قبلی نیز از دسترس خارج شد.

وی افزود: مردم را نباید درگیر بازی‌های سیاسی کرد و باید اقداماتی را در جهت رفاه مردم انجام داد، اینکه تحریم ها را نعمت بدانیم و از سوی دیگر با ارسال پهباد به روسیه طرف غربی را نسبت به ایران بدبین کنیم، امری خوشایند نیست. نمایندگان باید در خصوص مسائل سیاسی ورود کنند؛ اما در این دوره از مجلس شاهد انفعال و عدم اختیار مجلس در مسائل سیاسی هستیم.

مطهری با انتقاد از نحوه گزینش افراد در دولت سیزدهم بیان کرد: با وجود آن تحریم‌های سنگین دوره ترامپ، دولت گذشته عملکرد مثبتی در خصوص حل مشکلات مردم داشت اما به دلیل استفاده از کارشناسان درجه سوم و چهار با حذف ارز ترجیحی تورم را افزایش دادند.

این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مسئله حجاب و پوشش مسئله روز کشور نیست و بسیاری از مردم به دلایل دینی نسبت به حفظ حدود اسلامی اقدام می کنند در سال گذشته به دلیل برخی وقایع مانند ماجرای مهسا امینی شاهد یک لجاجت در خصوص حجاب بودیم اما در ادامه این روند کاهش یافت، در خصوص مسئله حجاب نباید چندان حساس بود و این مسئله در حال حاضر حل شده است. اگر قانونی در این خصوص در مجلس  وجود دارد باید آن را اصلاح کرد.

وی با بیان اینکه بنده اقتصاددان نیستم، بیان کرد: در خصوص مسائل اقتصادی از نظر کارشناسان خبره مانند دکتر نیلی و دکتر طیبیان  که در حال حاضر خانه نشین هستند، استفاده خواهیم کرد.

مطهری با اشاره به فیلیرینگ شبکه اجتماعی عنوان کرد: اعتمادسازی به مراتب مهم تر از فیلتر شبکه های اجتماعی است که این موضوع از سوی کشورهای دیکتاتور مانند روسیه و چین صورت می‌گیرد باید با حفظ نظارت بر فعالیت در شبکه اجتماعی اعتماد مردم را جلب کرد، قانون صیانت از فضای مجازی باید در مجلس تصویب شود اما شورای فضای مجازی و شورای عالی انقلاب قانون گذاری می کنند و عملا مجلس را دور می زنند.

وی افزود: مجلس باید از حق خود دفاع کند و اجازه ندهد مجلس توسط برخی از نهادهای انتسابی بازی بخورند و این موضوع برخلاف قانون اساسی است، شورای نگهبان نیز باید قوانین را بر اساس حدود اسلامی تایید کند اما متاسفانه برخی از مشکلات این روند را با تغییر مواجه کرده است.

انتهای پیام
 


  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha