• سه‌شنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۷:۲۲
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402120805278
  • خبرنگار : 50123

سازمان‌های مردم نهاد آمادگی خود را در اجرای طرح ملی نهضت اجتماعی اعلام کنند

سازمان‌های مردم نهاد آمادگی خود را در اجرای طرح ملی نهضت اجتماعی اعلام کنند

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: در جهت کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و تدوین نظام مسائل استان در اولین گام طرح ملی نهضت مشارکت اجتماعی دعوت می‌کند تا در اسرع وقت جهت تکمیل و ارسال پرسش‌نامه اعلام آمادگی شرکت در اجرای طرح ملی نهضت اجتماعی، از طریق لینک https://formafzar.com/form/upemc اقدام کنند.

شهرام خواجوی هشتم اسفندماه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: طرح ملی نهضت مشارکت اجتماعی باهدف هم افزایی و تقویت تعاملات دولت و نهادهای مردمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش سرمایه و سلامت اجتماعی از طریق مشارکت مردم از مرحله شناسایی نظام مسائل اجتماعی استان و شهرستان‌ها تا یافتن راهکارهای عملیاتی، اجرا و ارزیابی برنامه‌ها توسط سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های مردمی در دستور کار معاونت مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور قرار گرفته است.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی وفرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری اهداف دیگر این طرح را تقویت و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود مردمی و داوطلبانه برای احصای مسائل اجتماعی و کشف راه حل‌های مرتبط با آن، ارتقای مشارکت‌های اجتماعی و مردمی در جامعه، مردمی سازی سیاست‌ها، برنامه‌ها و بهره‌گیری از خرد جمعی، همکاری در تدوین برنامه های اجتماعی و فرهنگی، شناسایی تشکل‌های کارآمد و افزایش اعتماد اجتماعی برشمرد.

خواجوی بیان کرد: در فرآیند اجرایی طرح نهضت مشارکت اجتماعی پس از ثبت‌نام گروه‌های مردمی و سمن‌های اجتماعی و شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها ابتدا دبیرخانه در سطح استانی و شهرستانی تشکیل می‌شود و سپس بعد از اعلام فراخوان به ثبت نام کنندگان، رزومه متقاضیان دریافت می‌شود.

وی در ادامه این فرایند با همیاران داوطلب، مصاحبه صورت می‌گیرد و همیار اجتماعی انتخاب و حکم صادر می‌شود، همیاران پذیرفته شده در دوره توجیهی تسهیلگری شرکت می‌کنند و به دنبال آن نظام مسائل استان و شهرستان توسط همیاران احصا و راه‌حل‌های ارائه شده جهت تصویب به شوراهای اجتماعی استان و شهرستان ارسال می‌شود.

خواجوی خاطرنشان کرد: به همین منظور دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری جهت کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و تدوین نظام مسائل استان در اولین گام این طرح، از گروه‌های فعال مردمی، سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های جهادی دعوت می‌کند تا در اسرع وقت جهت تکمیل و ارسال پرسش‌نامه اعلام آمادگی شرکت در اجرای طرح ملی نهضت اجتماعی، از طریق لینک https://formafzar.com/form/upemc اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha