• سه‌شنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۷:۳۰
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402120805283
  • خبرنگار : 50553

رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان قزوین:

۲۴ تخلف انتخاباتی در قزوین شناسایی شد

۲۴ تخلف انتخاباتی در قزوین شناسایی شد

ایسنا/قزوین رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان قزوین گفت: تاکنون ۲۴ تخلف انتخاباتی گزارش شده است که برخی از آن‌ها به هیأت‌های نظارتی و برخی دیگر نیز به هیأت‌های بازرسی و مراجع قضایی اطلاع داده شده تا برخوردهای لازم صورت گیرد؛ بیشتر تخلف‌ها مربوط به حوزه انتخابیه قزوین است. 

موسی متوسلین در نشست خبری با اصحاب رسانه که سه‌شنبه، ۸ اسفند در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در موضوع سلامت انتخابات مقام معظم رهبری به چهار مؤلفه از جمله مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت از ابتدای سال جاری تأکید داشتند و در همین راستا مجموعه هیأت‌ بازرسی استان، هیأت بازرسی شهرستان، بازرسان ویژه، سربازرسان و بازرسانی که در شعب حضور دارند به سلامت حداکثری انتخابات پیش رو کمک خواهند کرد. 

وی افزود: در دوره‌های گذشته‌ بر خلاف سال جاری به این شکل بود که هر یک از بازرسان از چند شعبه بازدید می‌کردند و در نهایت گزارش‌هایی به هیأت‌های نظارت، نمایندگان فرماندار ارجاع می‌دادند اما در سال جاری برای هر شعبه یک بازرس در نظر گرفته شده است. 

به گزراش ایسنا، متوسلین بیان کرد: در استان قزوین هزار و ۹۶ شعبه اخذ رأی فعالیت خواهند کرد که برای هر یک از شعبه‌ها یک بازرس مستقر در نظر گرفته شده است. 

وی تصریح کرد: به ازای هر ۱۵ شعبه اخذ رأی نیز یک سربازرس به عبارتی ۷۲ سربازس و ۱۰ بازرس ویژه از طریق استانداری تعیین شده است، همچنین تعدادی بازرس هم از سوی وزارت کشور انتخاب خواهند شد تا نظارت بر فرایند رأی گیری به نحو احسن انجام شود. 

رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان قزوین گفت: شاخص‌هایی برای بازرسان تعریف شده است تا انتخابات در نهایت سلامت برگزار شود، این شاخص‌ها شامل برخورد با تخلفات انتخاباتی، ارائه گزارش‌های تخلفاتی، برخورد قاطع و شجاعانه، داشتن تعهد کاری و عدم جانبداری از یک کاندیدای مشخص است. 

وی گفت: همچنین تأکید شده بازرسان با سعه صدر در صورت مشاهده تخلفات رفتار کنند تا از ایجاد تنش جلوگیری و نسبت به رفع تخلف اقدام شود. 

متوسلین خاطرنشان کرد: برگزاری ۱۲ جلسه هیأت بازرسی، برگزاری ۶ جلسه با هیأت‌های بازرسی شهرستان‌ها و برگزاری ۴۰ جلسه در هیأت بازرسی شهرستان‌ها از دیگر مواردی است که در این راستا انجام شده است. 

وی بیان کرد: تاکنون ۲۴ تخلف انتخاباتی گزارش شده است که برخی از آن‌ها به هیأت‌های نظارتی و برخی دیگر نیز به هیأت‌های بازرسی و مراجع قضایی اطلاع داده شده تا برخوردهای لازم صورت گیرد؛ لازم به ذکر است که بیشتر تخلف‌ها مربوط به حوزه انتخابیه قزوین است. 

رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان قزوین ادامه داد: تخلفاتی را که جریانات و اشخاص در قالب فعالیت‌های انتخاباتی انجام می‌دهند به نهادهای نظارتی ارجاع داده می‌شود که در این خصوص یک مورد مصداق جرائم انتخاباتی گزارش شده و هم اکنون در حال پیگیری است. 

وی افزود: جلسات توجیهی آموزشی برای بازرسان، سربازرس و بازرسان ویژه برگزار کرده‌ایم و تا به امروز هزار و ۳۰۰ نفر بازرسان ذخیره در نظر گرفته‌ایم تا اگر مشکلی برای بازرسی پیش آمد و در شعبه حضور نداشت سریع فرد ذخیره جایگزین شود. 

متوسلین گفت: همچنین یک هیأت بررسی تبلیغات انتخاباتی تشکیل داده‌ایم تا فرآیند مربوط به تبلیغات انتخاباتی چه در رسانه ملی و چه در سطوح شهری و روستایی را به طور مرتب بررسی ‌می‌کنند و با قوانین موجود انطباق می‌دهند. 

وی در پایان تصریح کرد: در خصوص گزارش‌های مردمی شماره تماس‌هایی برای ارتباط مردم و بازرسان و همچنین شماره پیامکی ۳۰۰۰۸۶۰۷۸۷۷۷۷۷ در این راستا در جهت ارتباط مردم با هیأت بازرسی در نظر گرفته شده است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha