• سه‌شنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۸:۲۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402120805335
  • خبرنگار : 50201

سلسله نشست‌های انتخاباتی در مازندران

انتخابات نشانه اقتدار و مردم سالاری در کشور است

انتخابات نشانه اقتدار و مردم سالاری در کشور است

ایسنا/مازندران به گفته یکی از نامزدهای دوازدهمین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی در غرب مازندران، انتخابات نشانه اقتدار، مردم‌سالاری و مهر تاییدی بر خواسته عموم مردم و مسئولان آن کشور است.

در راستای افزایش مشارکت مردم در پای صندوق‌های رای و برگزاری انتخاباتی آگاهانه، کاندیداهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی پاسخگوی سوالات رسانه‌ها هستند.

«سیده طاهره موسوی میرکلایی» یکی از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه نوشهر، چالوس و کلاردشت در گفت‌وگو با ایسنا حاضر شد که متن این مصاحبه را در زیر می‌خوانید.

ایسنا: مهم‌ترین چالش‌های منطقه در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و گردشگری چیست و راهکارهای برون رفت از این چالش‌ها را در چه می‌دانید؟

-معضل کشور و منطقه ما فقر و بیکاری در صدر مسائل و معضلات قرار دارد که افزایش تولید و ایجاد اشتغال راهی برای برون رفت از آن است. مشکل محدودیت البرز مرکزی را داریم که مانع از داشتن صنایع بزرگ و مادر در منطقه می‌شود زیرا با راه اندازی صنایع بزرگ می‌توان جوانان را مشغول بکار کرد.

یکی دیگر از راهکارها تعدیل قانون هسته البرز مرکزی است زیرا قانون قبلی مربوط به سال ۱۳۴۶ است که به راحتی قابل اصلاح است. البته نه اینکه البرز مرکزی به راحتی از بین برود زیرا به جنگل‌های هیرکانی نیاز داریم اما قابل اصلاح است و در کنار آن می‌توان از کارخانه‌های دوستدار محیط زیست استفاده کرد.

نیروگاه زباله سوز نوشهر معضل دیگری است که می‌توانست یک فرصت تلقی شود اما با عدم رعایت برخی دستورالعمل‌های زیست محیطی و تولید گازهای مازاد سمی و دودآلود باعث تعطیلی آن شد که باید به درستی حل شود.

معضل اصلی ما به افول رفتن کشاورزی منطقه است که متاسفانه هکتارها زمین بدون استفاده مانده است و بدون توجه به کشت دیم، کشاورزی از رونق افتاده است و دلیل آن حمایت نشدن کشاورزان از سوی دستگاه‌های مرتبط است.

توسعه گردشگری می‌تواند از طریق افزایش و توجه به زیرساخت‌ها با افزایش هتل‌ها، متل‌ها، پارکهای آبی موجب رونق منطقه و اشتغال جوانان شود.

ایسنا: در مورد افزایش سن بازنشستگی موضع گیری شما چیست؟

با افزایش سن بازنشستگی با توجه به شرایط فعلی کشور، ساختار بودجه‌ای که تعریف شده و منابع مالی که داریم موافق هستم زیرا کشور در این موقعیت به افزایش سن بازنشستگی نیاز دارد.

با توجه به افزایش امید به زندگی با کهولت سن مواجه نخواهیم شد اما از سوی دیگر با محدودیت ورود جوانان به دستگاه‌های دولتی مواجه خواهیم شد که این امر مقطعی است و اگر بحران‌های مالی چند سال آینده را طی کنیم به طور قطع این قانون به حالت قبل خود برمی‌گردد.

ایسنا: مجلس برای استفاده بیشتر از ظرفیت بانوان، فرزندآوری و حمایت از خانواده چه برنامه‌ای می‌تواند داشته باشد؟

قانون حمایت از خانواده که در سال اخیر تصویب شد قانون خوبی بوده است و کارهای خوبی صورت گرفته است که حاصل اقدامات بانوانی‌ست که در مجلس حضور داشتند. پیگیری مطالبه‌گری بانوان بیشتر است و می‌توانند اتفاقات بهتری را در مجلس رقم بزنند.

ایسنا: تاثیر انتخابات در کشور چیست؟

انتخابات نشانه اقتدار یک کشور هست و نشان می‌دهد مردم سالاری همچنان در آن کشور وجود دارد و مهر تاییدی بر خواسته عموم مردم و مسئولان است. در انتخابات پیش رو سرونوشت ملت ما رقم خواهد خورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha