• سه‌شنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۹:۲۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402120805366
  • خبرنگار : 50649

آخرین وضعیت مراحل انتقال کارخانه سیمان شیراز به خرامه

آخرین وضعیت مراحل انتقال کارخانه سیمان شیراز به خرامه

ایسنا/فارس معاون محیط انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست فارس با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی مکان جدید کارخانه سیمان فارس خوب بوده است، گفت: این کارخانه از اسفندماه سال آینده در محل جدید تولید کلینکر خواهد داشت.

قاسم نهاوندی امروز، ۸ اسفندماه با ارائه گزارشی از بازدید کارشناسان محیط زیست و پایش محل جدید استقرار کارخانه سیمان فارس در شهرستان خرامه اظهار کرد: پیرو مکاتبات، تشکیل جلسات و پیگیری‌های انجام شده جهت انتقال کارخانه سیمان فارس به بیرون شهر و جانمایی آن در جاده شیراز ـ خرامه، پیشرفت فیزیکی مکان جدید به شرایط مناسبی رسیده است.

وی با بیان اینکه این کارخانه از اسفندماه سال آینده در محل جدید تولید کلینکر خواهد داشت، افزود: گزارش بازدید کارشناسان پایش از محل جدید کارخانه سیمان فارس بیانگر آن است که برای تامین سوخت این واحد صنعتی اقداماتی انجام شده است تا از گاز طبیعی استفاده شود، خط لوله گاز تا کنار واحد ایجاد شده است، واحد پیش گرمکن در این کارخانه نصب شده و واحد کوره آن نیز نصب شده است.

نهاوندی درباره ایجاد واحد سیلوی مواد خام نیز گفت: این واحد با موفقیت نصب شده است، فاز اول تولید کلینکر تا اسفند ۱۴۰۴ شروع می‌شود و  تجهیزات سایر بخش‌ها از جمله آسیاب مواد سنگ شکن، انبار خاک و سایر تجهیزات نیز خریداری شده و در محل تخلیه شده است.

به گفته معاون انسانی حفاظت محیط زیست فارس، پیشرفت فیزیکی این واحد حدود ۲۶/۰۹ درصد برآورد شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست فارس، کارخانه سیمان فارس به  مساحت حدود ۹۷۷ هکتار و  ظرفیت اسمی واحد تولید ۳ هزار و ۳۰۰ تن سیمان در روز که تا ۳ هزار و ۶۰۰ تن نیز قابل افزایش است، در شهرستان خرامه احداث می‌شود و جایگزین همین کارخانه در شیراز است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۹ ۲۲:۲۱

🤣🤣🤣😆😅سالی چند درصد پیشرفت فیزیکی داشته؟ ده ساله لاک‌پشتی داره پیش میره .

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۰ ۰۲:۴۹

کارخانه سیمان خرامه ۳۰ سال است که کلنگ زنی اش آغاز کردن گمان کنم تا ۳۰ سال آینده هم کار داشته باشد هرچه دورتر شروع بکار کند مردم از آینده‌ای سیمان و گرد و خاک آن در امان هستن چون روستای شهرک ایثار و مالک اشتری در فاصله ۵۰۰ متری آن قرار دارن و حتما شروع آن بدون فیلتر خاک و دود حاصل از آن هم به محیط زیست اثر مخربی دارد و هم نفس مردم را میگیرد