• سه‌شنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۰:۲۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402120805413
  • خبرنگار : 50037

انصراف ۲۰ کاندیدا در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ

انصراف ۲۰ کاندیدا در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ

ایسنا/همدان رئیس حوزه انتخابیه شهرستان بهار و کبودراهنگ از انصراف ۲۰ نفر از کاندیداهای تأیید نهایی شده این دو حوزه از دور رقابت‌های انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبر داد.

مجتبی فیض‌اللهی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: علاوه بر این ۲۰ نفر، تعداد چهار کاندیدا نیز از حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ به سایر شهرستان‌های همدان و سایر شهرستان‌های استان‌های دیگر منتقل شده‌اند.

وی با اشاره به منتقل شدن سه کاندیدای حوزه انتخابیه شهرستان بهار و کبودراهنگ به همدان و یک کاندیدای این حوزه به تهران افزود: در حال حاضر از کل ثبت‌نام‌کنندگان  تأیید نهایی شده در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ که ۶۸ نفر بودند، ۴۴ نفر در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه با هم به رقابت خواهند پرداخت.

فیض‌اللهی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰۰ نفر به عنوان عوامل اجرایی شعب در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ در انتخابات روز ۱۱ اسفند فعالیت خواهند داشت، یادآور شد: در انتخابات این دوره، این حوزه انتخابیه دارای ۱۵۰۰ رأی‌اولی بوده که به طور قطع با حضور حداکثری خود در پای صندوق‌های رأی برگ زرینی دیگری در تاریخ ایران اسلامی ثبت خواهند کرد.

وی نرخ مشارکت مردم حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ را در دوره گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی ۵۴.۴۳ درصد برشمرد و یادآور شد: امیدواریم در این دوره این میزان مشارکت ارتقاء دوچندان داشته باشد.

فیض‌اللهی تعداد کل شعب حوزه بهار و کبودراهنگ را در مجموع ۲۶۱ شعبه اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد ۱۱۶  شعبه شامل ۵۳ شعبه به بخش مرکزی، ۳۵ شعبه به  لالجین و ۳۱ شعبه به صالح‌آباد در حوزه انتخابیه شهرستان بهار اختصاص دارد.

وی با اشاره به اختصاص ۱۴۲ شعبه نیز به حوزه انتخابیه  شهرستان کبودراهنگ شامل ۸۷ شعبه در بخش مرکزی، ۲۸ شعبه به شیرین‌سو و ۲۷ شعبه به گل‌تپه بیان کرد: واجدین شرایط رأی‌دهنده این دوره از انتخابات در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ در مجموع ۲۱۶ هزار و ۱۴۰ نفر است که ۱۰۲ هزار و ۶۷۴ نفر شامل ۵۰ هزار و ۳۱۰ نفر زن و ۵۲ هزار و  ۳۶۴ نفر مرد به حوزه انتخابیه شهرستان بهار و ۱۱۳ هزار و ۴۳۰ نفر شامل ۵۵ هزار و ۵۸۰ نفر زن و  ۵۷ هزار ۸۵۰ نفر مرد به حوزه انتخابیه کبودراهنگ اختصاص دارد.

رئیس حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ با اشاره به اینکه تاکنون ۲۷ جلسه ستاد انتخابات در این حوزه برگزار شده است، یادآور شد: این جلسات در مجموع دارای ۱۵۰ مصوبه بوده که همه این مصوبات اجرایی شده‌اند ضمن اینکه بیش از ۱۰۰ جلسه برای کمیته‌های ۱۶گانه برگزار شده که این  کمیته‌ها نیز برنامه‌ها را پیگیری و تمامی مصوبات خود را اجرایی کرده‌اند.

فیض‌اللهی اضافه کرد: در این دوره از انتخابات برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات ۱۱ اسفند انتخابات ادوار گذشته این حوزه را از لحاظ لجستیکی، تغذیه، فنی و موارد مختلف آسیب‌شناسی کردیم و با مرتفع کردن مشکلات آسیب‌های ادوار گذشته بر این باوریم در این دوره کوچک‌ترین مشکلی در روند برگزاری انتخابات حوزه انتخابیه شهرستان بهار و کبودراهنگ نخواهیم داشت.

وی در پایان مطرح کرد: با توجه به قانون جدید انتخابات دوره حاضر، دوره‌های آموزشی و مانورهای مختلف را در دستور کار داشتیم که تمامی عوامل  آموزش لازم را دیده‌اند تا انتخابات پرشور در سطح حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ برگزار کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha