• سه‌شنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۰:۵۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1402120805428
  • خبرنگار : 71533

آیت‌الله اعرافی: با افزایش تأیید کاندیداها مشارکت مردم در انتخابات پرشورتر می‌شود

آیت‌الله اعرافی: با افزایش تأیید کاندیداها مشارکت مردم در انتخابات پرشورتر می‌شود

کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: با افزایش تایید کاندیداها وضع بهتر شده و امیدواریم در کشور و تهران شاهد مشارکت گستره و پرشور مردم باشیم.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله علیرضا اعرافی در نشستی با جمعی از فعالان نظام مهندسی تهران، گفت: تلاش کرده‌ام در این ایام به جای مباحث انتخاباتی، بیش‌تر به جلسات تخصصی و کاری بپردازیم تا مثمر ثمر باشد.

رئیس هیئت امنای جامعه‌ المصطفی‌ العالمیه، با اشاره به دانش، توان و مهارت مهندسان گفت: نام مهندس در فرهنگ ما با نام خواجه نظام‌الدین طوسی همراه شده است. شخصیت علمی و بزرگی که از دانشمندان و سازندگان هویت ایرانی اسلامی ما به شمار می‌رود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاریخ ایران اسلامی را مایه افتخار دانست و اظهار کرد: مهندسی و به ویژه در فرهنگ ما معماری و شهرسازی ارزشمند است و جایگاه ویژه دارد. بعد از دوره صفوی، دیگر الگوی جدید در شهرسازی و معماری نداریم و بعد از انقلاب هم در این زمینه کاری نکرده‌ایم.

اعرافی ادامه داد: یکی از دلایل آن شاید جمع دانش مهندسی با دانش دینی و معنویت در امثال شیخ بهایی بود.

رئیس هئیت امنای جامعه‌المصطفی در ادامه با پرداختن به خدمات شیخ بهایی افزود: زندگی ما تحت تاثیر معماری و شهرسازی است و باید فرهنگ و تاریخمان در شهرسازی و معماری ما جلوه داشته باشد.

اعرافی با توجه معضلات بخش مسکن افزود: یکی از مسائل کشور، جایگاه بخش خصوصی است. در شرکت‌های دولتی چون نگاه و رویکرد بخش خصوصی وجود ندارد، بازدهی و سوددهی نداریم. در بخش مسکن هم نیازمند بخش خصوصی هستیم. قانون‌های مختلفی در زمینه کمبود مسکن و مسائل آن تدوین شده اما نتیجه‌بخش نبود و کار اصلی در حوزه ساخت و گشایش گره به دست بخش خصوصی است. من بیش هزار باب خانه و بدون حضور دولت ساخته‌ام و با مسائل آن آشنا هستم.

رئیس هیات امنای جامعه‌المصطفی در ادامه با پرداختن به اهمیت دانشگاه و آموزش گفت: در مباحث دانشگاه، هم به لحاظ تدریس، هم تاسیس و هم مدیریت در بخش داخلی و بین‌الملل سال‌ها کار کرده‌ایم و تجارب و سوابق بسیار موفق و ارزشمندی در جامعه‌المصطفی باقی است. به زودی نیز دانشکده بین‌المللی هوش مصنوعی را در کشور راه‌اندازی خواهیم کرد. کیفیت علمی دانشگاه بسیار مهم است.

اعرافی تاکید کرد: به وزارت علوم در دولت‌های گوناگون درباره اشتراک گذاشتن تجربه کارهای بین‌المللی و جذب و پذیرش دانشجویان بین‌الملل صحبت کرده‌ام که متاسفانه هیچ کدام از این تجارب بهره نبردند و بسیار ضعیف عمل کردند. پرورش دانشجویان بین‌الملل، فرصتی مهم و مغتنم برای اشاعه فرهنگ، زبان و مذهب می‌تواند باشد. ما در جامعه‌المصطفی بیش از ۳۰۰هزار نفر در نقاط مختلف جهان را به زبان فارسی، با اسلام، تشیع و ایران آشنا کرده و پرورش داده‌ایم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به مشکلات و انتقادها، گفت: در برنامه هفتم توسعه ناترازی‌هایی داریم. در مجموع احکام خوبی دارد و در آن به مسایل مهم کشور پرداخته شده ولی سرجمع آن بسیار بزرگ و گسترده است. ما در برنامه ششم توسعه، حدود ۴۰درصد تحقق داشته‌ایم که برای یک برنامه چندین ساله کم است. تورم و مشکلات دیگر هم داریم. با این همه برای تغییر رویه‌ها و مسئولان ناکارآمد مهم‌ترین مجرا انتخابات است.

عضو شورای نگهبان قانون اساسی با تاکید بر لزوم فضای رقابتی در انتخابات گفت: با افزایش تایید کاندیداها که صورت گرفت، وضع بهتر شد و در کشور و تهران ان‌شاالله شاهد مشارکت گستره و پرشور مردم خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha