• سه‌شنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۳:۱۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1402120805496
  • خبرنگار : 71038

افتتاح نمایشگاه مجازی «ایران و ۱۰۰ سال چندجانبه‌گرایی» با حضور امیرعبداللهیان

افتتاح نمایشگاه مجازی «ایران و ۱۰۰ سال چندجانبه‌گرایی» با حضور امیرعبداللهیان

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، نمایشگاه مجازی « ایران و یکصد سال چندجانبه گرایی» را افتتاح کرد.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه مجازی « ایران و یکصد سال چند جانبه گرایی » روز سه شنبه ۸ اسفند با حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، رضا نجفی معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه و بحرینی سفیر ایران در ژنو و برقراری ارتباط وبیناری با نمایندگی های ایران در نیوریورک و وین افتتاح شد.

 براساس این گزارش نمایشگاه مجازی ایران و یکصد سال چندجانبه گرایی با هدف نمایش نقش سازنده کشورمان در محیط های چند جانبه در بیش از صد سال گذشته طراحی و اجرا شده است.

 این نمایشگاه با رویکردی تاریخی تلاش کرده در سه بخش تصاویر، اسناد و ویدئو ها؛ تاریخ بیش از صد سال حضور و فعالیت ایران در سازمان‌های بین‌المللی را به نمایش در آورد. 

در افتتاحیه این نمایشگاه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: موضوع چندجانبه گرایی همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است و در دولت اقای رییسی نیز یکی از ارکان سیاست خارجی ،اصل چندجانبه گرایی و مقابله با یکجانبه گرایی است.

وی افزود: این نمایشگاه در آینده می‌تواند بیش از این تکمیل شود.

افتتاح نمایشگاه مجازی «ایران و ۱۰۰ سال چندجانبه‌گرایی» با حضور امیرعبداللهیان

علی بحرینی سفیر ایران در ژنو نیز در سخنانی در این مراسم اظهار کرد: ایده تشکیل چنین نمایشگاهی حدود ۷ ماه پیش در نمایندگی ایران درژنو شکل گرفت. این نمایشگاه و محتویاتی که در آن به نمایش درآمده افتخاری برای ما و بیانگر نقش موثر ایران در سازمان‌های بین‌المللی در یکصد سال اخیر است.

امیر سعید ایروانی رییس نمایندگی ایران در نیویورک نیز که ارتباط وبیناری با مراسم افتتاحیه این نمایشگاه مجازی  برقرار کرده بود با ابراز خرسندی از افتتاح این نمایشگاه گفت: انشالله در آینده طی فرایندی که صورت می‌گیرد محتوای این نمایشگاه پربارتر شود.

وی با تشکر از تلاش های انجام شده برای گرداوری محتویات این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه می‌تواند الگویی برای سایر موضوعات ما در حوزه دیپلماسی چندجانبه گرایی باشد.

محسن نذیری سفیر ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین نیز که ارتباط وبیناری با این مراسم داشت، در سخنانی تاکید کرد: اقدام انجام شده در این زمینه کار متفاوتی در حوزه دیپلماسی چندجانبه گرایی است.

همچنین در این مراسم رضا نجفی معاون امور حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه نیز با ارائه گزارشی در مورد اهداف برگزاری چنین نمایشگاهی گفت: در این نمایشگاه صدها عکس، فیلم و سند مربوط به حضور ایران در ساختار چندجانبه گرایی در صد سال گذشته تهیه شده است.

وی افزود: امیدواریم این نمایشگاه باهمکاری همکاران ما در سازمانهای بین المللی از جمله نیویورک، وین، لاهه، جده و... تکمیل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha