• چهارشنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۷:۵۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402120905552
  • خبرنگار : 71145

حملات راکتی مقاومت لبنان به پایگاه «مِرون» همزمان با حضور رئیس ستاد ارتش اشغالگر بود

حملات راکتی مقاومت لبنان به پایگاه «مِرون» همزمان با حضور رئیس ستاد ارتش اشغالگر بود

رسانه‌های عبری گزارش دادند که حزب‌الله لبنان روز سه‌شنبه زمانی یک پایگاه ارتش اشغالگر را هدف قرار داد که ژنرال هرتزی هالوی، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در آنجا حضور داشت.

به گزارش ایسنا، اعضا و نیروهای حزب‌الله لبنان یک پایگاه نظامی در شمال اراضی اشغالی را بمباران کردند، در حالی که ژنرال هرتزی هالوی، رئیس ستاد مشترک ارتش اشغالگر در حال ارزیابی وضعیت در همان منطقه بود.

شبکه تلویزیونی عبری شامگاه سه شنبه گزارش داد رئیس ستاد ارتش اشغالگر باز هم رجزخوانی کرد که حزب‌الله لبنان تاوان پیوستن به حماس را پس از هفتم اکتبر گذشته خواهد پرداخت.

اظهارات هالوی در امتداد مرز شمالی بیان شد، جایی که وی وضعیت را با فرمانده منطقه شمال ارزیابی کرد و همچنین با اعضای یگان‌های آماده باش و گارد محلی در شهرک شتولا در مجاورت مرز دیدار کرد.

وی مدعی شد: تمام نیروهایی که در اینجا مستقر شده‌اند در حال رصد و حمله به دشمن هستند و انتظار هر اتفاقی هم نمی‌رود، فقط این را می‌گوییم: حزب‌الله شامگاه هفتم اکتبر گذشته تصمیم گرفت که به جنگ بپیوندد، این یعنی باید آن را مجبور کرد تا بهای بسیار بالایی در ازای این حمایت بپردازد.

وی در ادامه خط و نشان کشیدن‌هایش برای مقاومت لبنان افزود: این کاملا بدیهی است که ابتدا باید دشمن را جدی بگیریم، یعنی در اینجا یک مانع محکم ایجاد کرده و جمع آوری اطلاعات را بیشتر کنیم، نیروهای حاضر در اینجا از قدرت بالایی برخوردار هستند، زیرا یگان‌های آماده باش و گارد محلی باید قوی باشند. ما باید برای اطمینان از در دسترس بودن امنیت و وجود یک منطقه امن در داخل منازل غیرنظامیان و تجمعات مسکونی تلاش کنیم.

هالوی در ادامه رجزخوانی تبلیغاتی در حالی که ساکنان شمال هنوز از ترس حملات مقاومت به منازل خود بازنگشته‌اند و مقاومت متعهد به ادامه حملات تا زمان متوقف شدن جنگ در غزه است، مدعی شد: «امیدواریم این پیام را به اطلاع آنها برسانیم: معتقدم گام‌های درستی برمی‌داریم که گواه آن این است که اعضای حزب‌الله دیگر در کنار دیوار حضور ندارند و دیگر به مرز نزدیک نیستند، در حالی که مردم به اینجا بازگشته‌اند.»

وی افزود: فکر می‌کنم ما رویکرد درستی را در پیش گرفته‌ایم، آنها ابتدا به لطف برقراری امنیت به اینجا بازخواهند گشت و دولت تلاش‌های لازم را برای بازگرداندن مردم به اینجا برای برخورداری از امنیت و زندگی راحت به کار خواهد بست.

این در حالی است که ارتش اشغالگر تایید کرد که پایگاه موجود جبل (کوه) الجرمق صهیونیست‌ها هدف موشک ضد تانک قرار گرفته‌است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: یک موشک ضد تانک به منطقه یگان کنترل هوایی نیروی هوایی در «مرون» اصابت کرد.

در همین زمینه یکی از افسران نیروی ضد زرهی حزب‌الله گفت: آنچه دشمن دیده بیش از پنج درصد توان ما نیست و عملیات مرون پیامی برای دشمن بود که مقاومت می‌تواند این پایگاه هوایی را منهدم کند.

این افسر به تلویزیون المیادین افزود: «ما با هر متغیری که دشمن می‌توانست به آن متوسل شود به واسطه دانش زیاد خود از میدان سازگار شدیم.»

وی خاطرنشان کرد که رزمندگان حزب‌الله راکت‌ها را از روستاها و خانه‌ها برای دور نگه داشتن آسیب از غیرنظامیان پرتاب نمی‌کنند اگرچه این مساله به منزله برخی موانع است.

این فرمانده مقاومت لبنان ادامه داد: دشمن به دروغ مدعی شد که ۵۰ نیروی وابسته به حزب‌الله را با سلاح «ضد زره» کشته‌است.

وی افزود: سامانه «ثأرالله» را یک سال پیش اعلام کردیم، اما در سال ۲۰۱۵ ساخته شد و این اولین نسخه از آن است و آنچه دشمن در جنگ آینده باید انتظار داشته باشد نسل‌های جدید سیستم ضد زره «ثأرالله» خواهد بود.

ارتش اشغالگر روز سه شنبه اعلام کرد که پرتاب حدود ۳۵ موشک از خاک لبنان به سمت منطقه جبل جرمق و پایگاه مرون در شمال را رصد کرده‌است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha