• چهارشنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۸:۱۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402120905556
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

/مروری بر ۱۱ دوره انتخابات مجلس در کرمانشاه/

کشیده شدن انتخابات مجلس یازدهم در ۲ حوزه انتخابیه کرمانشاه به دور دوم

کشیده شدن انتخابات مجلس یازدهم در ۲ حوزه انتخابیه کرمانشاه به دور دوم

ایسنا/کرمانشاه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حالی برگزار شد که از هشت نماینده استان در مجلس، دو نفر آنها در دور دوم انتخابات مشخص شدند.

به گزارش ایسنا، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ۱۳۹۸ در حالی برگزار شد، که سر و کله کرونا کم کم در کشور ما هم پیدا شده بود و بیم از این بیماری که تا آن زمان چندان شناخته شده نبود، در جامعه وجود داشت.

در این انتخابات ۶۶۱ هزار کرمانشاهی پای صندوق های رای رفتند تا از بین ۱۳۳ کاندیدای باقی مانده در عرصه رقابت، هشت نماینده استان را انتخابات کنند.

کرمانشاهیان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت ۴۳ درصدی را رقم زدند که مقداری پایین تر از برخی ادوار گذشته بود.

با شمارش آراء مشخص شد که انتخابات در دو حوزه انتخابیه به دور دوم کشیده شده است. یعنی حوزه انتخابیه کرمانشاه و اسلام آبادغرب و دالاهو.

در حوزه انتخابیه کرمانشاه عبدالرضا مصری با بیش از ۹۵ هزار رای و محمد رشیدی با بیش از ۵۷ هزا رای در همان دور اول به مجلس راه یافتند، اما رقابت بین سلمان محمدی با ۴۰ هزار رای و ابراهیم عزیزی با ۳۹ هزار رای به دور دوم کشیده شد که در انتخابات ۲۱ شهریور ۱۳۹۹(دور دوم انتخابات مجلس) این ابراهیم عزیزی بود که توانست آراء بیشتری را کسب کند و به مجلس برود.

در حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو نیز رقابت بین مجتبی بخشی پور با ۱۴ هزار رای و نادر نادری با ۱۳ هزا رای به دور دوم کشیده شد و در نهایت بخشی پور توانست راهی مجلس شود.

اما در سایر حوزه های انتخابیه استان در همان دور اول انتخابات تکلیف راه یافتگان به مجلس مشخص شد و از حوزه انتخابیه سنقروکلیایی سیدجواد حسینی کیا با کسب قریب به 11 هزار رای به مجلس رفت.

در حوزه انتخابیه پاوه، روانسر، جوانرود و ثلاث باباجانی هم آرش لهونی با کسب بیش از ۳۰ هزا رای توانست راهی مجلس شود.

از حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گلانغرب هم این شهریار حیدری بود که با کسب بیش از ۲۷ هزار رای به مجلس راه یافت.

و در حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین هم علی رضایی با بیش از ۳۶ هزار رای توانست بر کرسی مجلس یازدهم تکیه بزند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha