• چهارشنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1402120905703
  • خبرنگار : 71533

نبویان: لیست‌های اصولگرایی، سروهای سربه‌فلک کشیده‌اند/خجسته‌: چرا نباید «ایرانوود» داشته باشیم

نبویان: لیست‌های اصولگرایی، سروهای سربه‌فلک کشیده‌اند/خجسته‌: چرا نباید «ایرانوود» داشته باشیم

نامزد شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: در حوزه فرهنگی معضل ما نداشتن فرماندهی فرهنگی است، در دنیا هالیوود و بالیوود داریم چرا «ایرانوود» نداشته باشیم.

به گزارش ایسنا، حسن خجسته‌ باقرزاده نامزد شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در نشست انتخاباتی در ایرنا، اظهار کرد: درباره نسبت رسانه و مخاطب سه رویکرد شامل رویکرد تجویزی و از بالا به پایین مطرح است که اکثر رسانه‌های دینی در دنیا و رسانه‌های سلامت محور نسبت‌شان تجویزی یعنی باید و نباید است.

وی ادامه داد: رویکرد دومی که گسترده است و درباره ادبیات ارتباطات زیاد درباره آن بحث می‌شود رویکرد مشتری‌مداری و بازار است، در ادبیات ارتباطات دو بحث اساسی وجود دارد یک بحث همین است که محتوای خوب محتوایی است که بازار تعیین کند و رویکرد سوم که دوست‌مداری است، نه مانند تجویزی‌ها و نه مثل مشتری‌مداری‌ها است در این رابطه، ارتباط با مخاطب دوستانه است و کار ما در این بین بسیار سخت است.

وی با بیان اینکه ٩٠ درصد سازمان ها در ایران در نقطه تطبیق قرار دارند، بیان داشت: در حوزه فرهنگی معضل ما نداشتن فرماندهی فرهنگی است، در دنیا هالیوود و بالیوود داریم چرا «ایرانوود» نداشته باشیم. در حوزه فرهنگی نباید غفلت کرد.

مرتضی کامل نواب دیگر نامزد شورای ائتلاف نیروهای انقلاب نیز در این نشست گفت: اگر هماهنگی و همدلی بیشتر در مجلس یازدهم وجود داشت مسیر با رشد بیشتر طی می‌شد. فعالان اصلاح‌طلب در حالی از عنوان مشارکت استفاده می‌کنند که وقتی خود را در نقطه‌ای می‌بینند که رای نمی‌آورند، مشارکت را تحریم می‌کنند و در جایی که رای می‌آورند مدعی هستند اختیارات زیادی نداشتند، این بی‌اخلاقی سیاسی محسوب می‌شود.

نواب در پاسخ به پرسشی درباره نقاط قوت مجلس یازدهم اظهار کرد: مجلس یازدهم در تصویب قوانین بنیادی مجلس موفقی بوده است. قوانینی در حوزه‌های مسکن، خودرو، معیشت و سلامت در این راستا بوده است.

وی در تشریح اقدامات مجلس یازدهم در حوزه مسکن گفت: قانون جهش تولید مسکن و الزام دولت به ساخت ۱ میلیون خانه در سال، اخذ مالیات از خانه‌های خالی، و کنترل اجاره‌بها از این جمله‌اند. تسهیل واردات خورو و رفع انحصار در حوزه خودرو هم از دیگر اقدامات مجلس یازدهم است.

محمود نبویان نماینده تهران در مجلس یازدهم در ادامه یکی از اقدامات مجلس در حوزه معیشت را حذف ارز ترجیحی و از بین بردن زمینه قاچاق دانست و افزود: الزام دولت به پرداخت کالابرگ الکترونیک بر اساس قیمت شهریور ۱۴۰۰، ثبت نام از متقاضیان جدید یارانه، معافیت کالاهای پرمصرف سبد خانوار از مالیات بر ارزش افزوده در این راستای بهبود امر معیشت مردم بوده است.

نامزد شورای ائتلاف اقدامات مجلس یازدهم اقدامات در حوزه سلامت را اینگونه تبیین کرد: بیمه رایگان، صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج، تصویب بیمه درمان ناباروری و اختصاص یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده به بخش سلامت از جمله این موارد بوده‌اند.
 
.وی با بیان اینکه در نگاه جمهوری اسلامی نقش مردم، تصنعی و مصنوعی نیست، افزود: هیچ نظامی در دنیا ندارید که اصل نظام را به رای مردم بگذارد و این به معنای اهمیت مردم در جمهوری اسلامی است که حتی اصل قانون اساسی را به رای مردم می‌گذارد، سال ۶۸ قانون اساسی اصلاح می‌شود و دوباره به رای مردم گذاشته می‌شود.

نبویان تاکید کرد: هیچ پست حساسی در جمهوری اسلامی نداریم که با رای مستقیم یا غیرمستقیم مردم انتخاب نشود. بنابراین نقش مردم در جمهوری اسلامی بسیار مهم است و نقش مصنوعی نیست. اندیشکده های آمریکایی کشورها را به دو دسته تقسیم می‌کنند کشورهای دوست و کشورهای دشمن و جمهوری اسلامی را جزو کشورهای دشمن محسوب می‌کنند و انواع برخوردها را با آن در کتاب‌هایشان ترسیم کرده‌اند.

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: یک برخورد این است که اگر پایگاه مردمی آن نظام کم شود حتما بتوانند یک مداخله نظامی و حمله نظامی انجام دهند و اگر چنین کشوری پایگاه نظامی‌اش کم شود و جرأت حمله نظامی نداشته باشد، انواع گروه‌های مختلف از جمله گروه‌های تجزیه‌طلب و تروریست را تجهیز می‌کنند و این به معنی ناامنی کشور است.

وی با بیان اینکه اگر امنیت می‌خواهیم باید در انتخابات حضور قوی داشته باشیم، یادآورشد: امنیت کشور به حضور مردم در انتخابات و مقبولیت یک نظام بر می‌گردد. اگر کشور به لحاظ پایگاه بین‌المللی‌ هم ضعیف شود حتما تحریم‌ها و فشارها از جمله تحریم‌های بانکی، دارویی و هواپیمایی بیشتر خواهد شد. اگر جایگاه بین‌المللی ما ضعیف شود هر روز یک قطعنامه علیه ملت ایران صادر می شود، اما اگر پایگاه مردمی نظام بیشتر شود همه اینها تامین خواهد شد که امید است با حضور مردم در ۱۱ اسفند بتوانیم اقتدار ملت ایران را داشته باشیم.

نبویان گفت: در طیف اصولگرا، گروه‌های زیادی برای انتخابات لیست داده‌اند که همه آنها گروه‌ها، جوان‌ها و سروهای سربه فلک کشیده‌ای هستند که سرچشمه آن انقلاب است و در واقع پیشران انقلاب ما همین جوان‌ها هستند.

وی اظهار کرد: من به همه گروه‌ها توصیه می‌کنم مبادا به صورت یکدیگر چنگ بکشیم همه ما که معصوم نیستیم و ممکن است یکسری نقدها به ما وارد باشد اما حمله کردن به یکدیگر مصلحت نیست.

کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: من درباره مجلس یازدهم شهادت می‌دهم که رئیس مجلس بسیار انسان مفید و موثری است و توانسته مجلس را به‌درستی پیش ببرد و طرح‌های بسیار خوبی داشته و امید است فرصتی پیش آید و بتوانم به دستاوردهای مجلس یازدهم اشاره کنم.

در بخش دیگری از این نشست خجسته باقرزاده با اشاره به برنامه‌های خود برای سازمان‌های فرهنگی کشور،  گفت: در جمهوری اسلامی همه سازمان‌های آن یک تولد تا نقطه سازوگاری و بعد مرگ دارند و ۹۰ درصد سازمان‌های ایران در مرحله انتهایی این چرخه قرار گرفته و از چرخه حیات خارج شده‌اند. البته شاید بودجه آنها قطع نشود ولی هیچ نقشی در کشور ایفا نمی‌کنند. فرماندهی فرهنگی در ایران وجود ندارد. البته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه فعال است ولی این وزارتخانه می‌تواند به وزارت برنامه‌ریزی و توسعه فرهنگی تغییر کند و در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهد.

وی افزود: فضای مجازی حوزه جنگ و رقابت جهانی است و شبکه‌های اجتماعی ابزار مهم جغرافیایی برای سایر کشورها محسوب می‌شود و بسیار راهبردی و استراتژیک است و هیچ کشوری حاضر نیست این فضا را از دست خود خارج کند. در ایران شناخت مبنایی از فضای مجازی وجود ندارد، اینترنت در ایران فنی تنظیم شده و همیشه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دکترای فنی و مهندسی داشته است. درحالی که باید این وزیر در ارتباطات و مدیریت رسانه تحصیل کرده باشد.

در ادامه این نشست نیز کامل نواب با اشاره به واکنش جبهه اصلاحات به بیانیه ۱۱۰ نفر از اصلاح‌طلبان، گفت: بعد از اینکه این بیانیه منتشر شد مسئولان جبهه اصلاحات موضع گرفتند و اینها را خارج از حلقه جبهه اصلاحات معرفی کردند که نشان می دهد در نوع تفکر راهبردی جریان اصلاحات اشکال جدی وجود دارد.

وی تاکید کرد: در بدنه جریان اصولگرایی مسئله این است که از حداقل لیست تهران و ظرفیت ۳۰ نفر نمایندگی تهران اجماع خوبی شکل گیرد و افرادی به مجلس راه یابند که هماهنگی بیشتری با هم داشته باشند. بیش از چند هزار نفر در تهران ثبت نام کردند و در مصاحبه‌ها و ارزیابی‌ها به ۲۵۰،  ۹۰ ، ۴۰ ، ۳۰، 20  و با عقبه جریان پایداری به لیست ۳۰ نفره تهران رسیدیم که امروز لیست اصلی جریان انقلاب شاخته می شود و آنچه حاصل شده مسئول هم افزایی بدنه انقلاب بوده  است. 

کامل نواب یادآور شد: انتخاب در اختیار مردم است. شورای ائتلاف مسیر مجلس یازدهم را ادامه می‌دهد مسیر مجلس یازدهم، تبدیل مجلس منفعل به یک مجلس فعال است و مردم هم از جریان انقلاب آگاهی دارند و با توجه به سوابق از بین تعدد لیست‌ها، انتخاب می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha