• چهارشنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1402120905712
  • خبرنگار : 50136

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ارومیه:

جنبش دانشجویی می‌تواند عرصه را برای رقابت انواع تفکرات سیاسی در انتخابات گسترش دهد

جنبش دانشجویی می‌تواند عرصه را برای رقابت انواع تفکرات سیاسی در انتخابات گسترش دهد

ایسنا/آذربایجان غربی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ارومیه گفت: جنبش دانشجویی می‌تواند علاوه بر افزایش اشتیاق حضور در انتخابات عرصه را برای رقابت انواع تفکرات سیاسی گسترش داده و آماده کند.

نیما حسینی، ۹ اسفندماه در نشست تشکلهای دانشجویی در دفتر ایسنا با اشاره به نقش جنبش دانشجویی در افزایش مشارکت در انتخابات تصریح کرد: دانشجو به عنوان مهمترین قشر جامعه که بزرگترین نهاد اندیش‌ورزی کشور را در برمی‌گیرد و جنبش دانشجویی می‌تواند علاوه بر افزایش اشتیاق حضور در انتخابات عرصه را برای رقابت انواع تفکرات سیاسی گسترش داده و  آماده کند و شاخص‌های اصلی انتخاب یک نماینده اصلح را در جامعه روشن و تبیین کند.

وی در خصوص لزوم مشارکت پرشور مردم و بالاخص دانشجویان و دانشگاهیان در انتخابات، با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات، علاوه بر نماد وحدت و اقتدار کشور، می‌تواند باعث روی کار آمدن نمایندگانی شود که حامی عدالت خواهی و فسادستیزی هستند، گفت: انتخابات نمایش حرکت عظیم مردم در تایید و حمایت از انقلاب و آرمان‌های آن است و نشان از آزادی انتخاب و دموکراسی اسلامی و انقلابی دارد.

وی ادامه داد: حضور دانشجو به عنوان مهمترین جریان خود جوش و خودمحور  می‌تواند سوق دهنده جریان مردمی در جهت انتخاب نماینده بهتر و اصلح‌تر باشد چرا که دانشجو می‌تواند تبیین کننده‌ ویژگی‌های یک نماینده‌ اصلح در بین مردم باشد و نقشی کلیدی در بهبود و تغییر در شرایط کشور ایفا کند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ارومیه با اشاره به پرشور بودن فضای انتخاباتی در کشور، گفت: حضور صد درصدی مردم  می‌تواند در جهت انتخاب افراد مناسب برای تشکیل مجلسی قوی در مسیر رشد کشور بسیار موثر و مهم باشد چرا که در شرایط فعلی منطقه و کشور، یک مجلس قوی با نمایندگانی متعهد و وفادار می‌تواند شرایط کشور را در جهت رشد و رسیدن به آرمان‌ها انقلاب بهبود بخشد.

وی با اشاره به شاخص‌ها و معیارهای انتخاب اصلح از منظر جنبش دانشجویی گفت: معیارهای یک نماینده اصلح که توسط مقام معظم رهبری به کررات بیان شده است جزو مهمترین محوریت‌های یک انتخاب درست و مناسب است. 

حسینی در ادامه، منتسب نبودن فرد کاندیدا به لسیت یا احزاب سیاسی خاص، انقلابی، متعهد و وفادار بودن به نظام  جمهوری اسلامی ایران و آرمان‌های آن را بخشی از شاخص‌های یک کاندیدا اعلام کرد و افزود: نامزد انتخابات باید صدای همه اقشار جامعه باشد نه تنها صدای برخی گروه و قشری خاص، حامی عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد باشد، نباید این رکن مهم به فراموشی سپرده شود که نمایندگان‌ مجلس وکلای مردم در مجلس کشور هستند تا از حق مردم دفاع کنند. 

وی با بیان اینکه نماینده مجلس باید برای افزایش و ارتقای آرمان‌های نظام گام بردارد، اظهار کرد: یک فرد اصلح شخصی است که مهمترین مشکلات فعلی مردم را بشناسد و برای حل آنها برنامه داشته باشد، درد مردم را از نزدیک لمس کرده باشد و برای حل تک تک آنها تلاش کند و گام بردارد. 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ارومیه افزود: انتخابات نمایندگان مجلس یکی از مهمترین تصمیماتی است که به عنوان یک وظیفه برعهده آنها قرار داده شده است تا بتوانند آزادانه در انتخاب مسیر و جهت حرکت کشورشان نقش داشته باشند.

حسینی افزود: حضور کم رنگ مردم در انتخابات می‌تواند زمینه را برای انتخاب افراد نالایق در مجلس که مهمترین راس سیاست‌گذاری کشور است، فراهم آورد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha