• چهارشنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402120905727
  • خبرنگار : 30147

 مدیر شبکه بهداشت و درمان زبرخان خبر داد

پلمب واحد شیرینی‌پزی به دلیل استفاده از رنگ‌های غیرمجاز

پلمب واحد شیرینی‌پزی به دلیل استفاده از رنگ‌های غیرمجاز

ایسنا/خراسان رضوی  مدیر شبکه بهداشت و درمان زبرخان، از پلمب یک واحد شیرینی‌پزی به دلیل استفاده از رنگ‌های غیرمجاز خبر داد.

حامد سلیمانی در گفت و گو با ایسنا از تشدید نظارت‌ها در روزهای پایانی سال خبر داد و افزود: این واحد تولید و عرضه مواد غذایی، به دلیل عدم رعایت اصول و ضوابط بهداشتی و تقلبات مواد غذایی پلمب شده است.

وی خاطرنشان کرد: پیرو بازرسی و نمونه‌برداری بهداشتی از شیرینی عرضه شده در این واحد صنفی در خصوص لزوم رعایت مقررات بهداشتی و عدم رعایت ممنوعیت استفاده از افزودنی و رنگ خوراکی و طعم دهنده‌های غیرمجاز در محصولات غذایی، توسط کارشناسان بهداشت محیط با حضور نیروی انتظامی به طور موقت پلمب شد.

 مدیر شبکه بهداشت و درمان زبرخان ضرورت‌ رعایت ضوابط بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی برای تأمین سلامت مردم را مهم عنوان کرد، گفت: کارشناسان بهداشت محیط شبکه، در بازدیدهای مستمر خود از مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی، نسبت به بررسی وضعیت بهداشتی اقدام نموده و آموزش‌ها و تذکرهای لازم را به متصدیان و شاغلین ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه در صورت عدم توجه به آموزش‌ها و تذکرات، در خصوص این اماکن طبق مقررات بهداشتی اقدام خواهد شد، افزود: یکی از مهمترین وظایف بازرسان بهداشت محیط نظارت و کنترل اساسی انواع مواد غذایی تولیدی در واحدهای صنفی است که باید از سلامت و امنیت غذایی آن اطمینان حاصل شود.

سلیمانی با بیان اینکه سلامت مردم و شهروندان خط قرمز ماست، اظهار کرد: برخورد با متخلفان بهداشتی به‌ویژه در حوزه مواد غذایی بدون اغماض و با شدیدترین وجه ممکن انجام شود.

 وی بیان کرد: شبکه بهداشت و درمان متصدی سلامت شهروندان است، لذا کارشناسان مراکز بهداشتی از اماکن عمومی، مراکز تهیه و عرضه مواد غذائی و آرایشی و بهداشتی بازدیدهای مکرر و مستمر دارند. قنادی‌ها از جمله صنوف حساس هستند که در ایام نوروز به صورت ویژه مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

 مدیر شبکه بهداشت و درمان زبرخان با اشاره به نزدیک بودن ایام تعطیلات نوروزی و حضور مسافران در سطح شهرستان بیان کرد: بازرسان ما به صورت مستمر بر مراکز عرضه مواد غذایی نظارت می‌کنند و در صورت مشاهده تخلف، با متخلفان برخورد جدی و قانونی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بازدید از اماکن عمومی شروع ‌شده و به خصوص در اسفندماه نظارت بر اماکن عرضه مواد غذایی تشدید خواهد شد.

سلیمانی از همشهریان خواست در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی، شکایات بهداشتی خود را از طریق سامانه شکایات مردمی ۱۹۰ برای پیگیری توسط کارشناسان بهداشت محیط اطلاع‌رسانی نمایند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha