• چهارشنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402120905787
  • خبرنگار : 71415

بر اساس یک نظرسنجی،

رای دهندگان آمریکایی «افراطگری سیاسی» را معضل اصلی کشورشان می‌دانند

رای دهندگان آمریکایی «افراطگری سیاسی» را معضل اصلی کشورشان می‌دانند

خبرگزاری رویترز نوشت رای دهندگان آمریکایی در یک نظرسنجی انجام شده برای این خبرگزاری «افراطگری سیاسی یا تهدیدات علیه دموکراسی» را به عنوان نگرانی نخست خود برای کشورشان انتخاب کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، این نظرسنجی انجام شده از سوی شرکت افکارسنجی «ایپسوس» برای خبرگزاری «رویترز» مشخص کرد این نگرانی همچنین یکی از معدود بخش‌هایی بوده که «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در آن بر «دونالد ترامپ»، رقیب احتمالی خود در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۲۴ برتری جزئی نشان داده است.

طبق نتایج این نظرسنجی که در یک بازه زمانی سه روزه تا روز یکشنبه گذشته برگزار شد حدود ۲۱ درصد پاسخگویان گفتند «افراطگری سیاسی یا تهدیدات علیه دموکراسی» بزرگترین مشکل پیش روی آمریکا است. در رده دوم مساله «اقتصاد» با ۱۹ درصد و در رده سوم نیز مساله «مهاجرت» با ۱۸ درصد قرار داشتند.

در میان رای دهندگان دموکرات، مساله افراطگری با اختلاف بالایی به عنوان مساله شماره یک آمریکا انتخاب شد در حالی که رای‌دهندگان جمهوریخواه با اختلاف بالایی موضوع مهاجرت را به عنوان نگرانی شماره یک خود در کشورشان انتخاب کردند.

در بین رای‌دهندگان مستقل این نظرسنجی مساله افراطگری به عنوان نگرانی اصلی آنها تعیین شد به نحوی که تقریبا یک سوم این پاسخگویان این دسته آن را انتخاب کردند. این رای دهندگان موضوع مهاجرات را با نسبت حدود یک نفر از هر پنج نفر به عنوان نگرانی دوم خود و اقتصاد را به عنوان مساله شماره سه انتخاب کردند.

به نوشته رویترز در مجموع ۳۴ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند جو بایدن رویکرد بهتری برای مدیریت مساله افراطگری دارد در حالی که ۳۱ درصد دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را دارای رویکرد بهتری دانستند.

خبرگزاری رویترز ارزیابی کرد این نظرسنجی نشان می‌دهد که مخالفت با دونالد ترامپ می‌تواند تا چه میزان به عنوان انگیزه برخی رای‌دهندگان برای گرایش پیدا کردن به رای دادن به جو بایدن مطرح باشد.

جو بایدن در نظرسنجی مذکور محبوبیت ۳۷ درصدی را کسب کرد که نزدیک به رکورد پایین‌ترین محبوبیت ثبت شده برای او بوده و یک درصد هم نسبت به محبوبیتی که یک ماه قبل برای او ثبت شد کمتر است.  از هر ۱۰ پاسخگوی دموکرات، ۹ نفر عملکرد او را تایید کردند در حالی که همین میزان از پاسخگویان جمهوریخواه به عملکرد بایدن نمره منفی دادند. مستقل‌ها نیز با درصد ناچیزی بیشتر عملکرد بایدن را رد کردند تا تایید.

در میان دموکرات‌ها ۴۴ درصد گفتند که افراطگری مساله اول آنها است و ۱۰ درصد آنها اقتصاد را به عنوان مساله اصلی انتخابی که تبدیل به دومین مساله مهم برای این دموکراتها شد، انتخاب کردند.

نظرسنجی‌های مشابه قبلی که از سوی ایپسوس برای رویترز برگزار شدند «افراطگری سیاسی» را به عنوان گزینه‌ای برای آنکه پاسخگویان به عنوان مساله اول انتخاب کنند، شامل نبودند.

کارزار انتخاباتی جو بایدن با مانور دادن روی این مساله که ترامپ خطراتی را متوجه دموکراسی می‌کند، تبلیغات می‌کند.

این رئیس جمهور سابق آمریکا در چارچوب چند پرونده حقوقی که علیه او مطرح شده با اتهامات کیفری در رابطه با تلاش‌هایش در سال ۲۰۲۱ به منظور لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ بر مبنای ادعای تقلب انتخاباتی مواجه شده است.  چند نظرسنجی دیگر ایپسوس/رویترز نشان دادند که بخش عمده‌ای از حامیان کنونی بایدن را کسانی تشکیل می‌دهند که بیشتر دارای انگیزه مخالفت با ترامپ هستند تا اینکه واقعا از بایدن حمایت کنند.

ترامپ تمامی اتهامات مطرح شده در پرونده‌های قضایی علیه خود را رد کرده و آنها را بخشی از دسیسه دموکرات‌ها برای جلوگیری از بازگشت او به کاخ سفید دانسته است.

در نظرسنجی جدید که برای رویترز انجام شد ۳۸ درصد جمهوریخواهان مساله مهاجرت را به عنوان مساله اصلی پیش روی آمریکا برگزیدند و ۱۳ درصد که رقم نسبتا قابل توجهی در این گروه است، افراطگری را انتخاب کردند.

به نوشته رویترز این رقم نشان می‌دهد که ادعاهای ترامپ درباره خطر دموکرات‌های «چپ افراطی» برای آمریکا در میان پایگاه حامیانش بازتاب پیدا کرده است.

اقتصاد که در طول دوره ریاست جمهوری جو بایدن درگیر تورمی بالا شد نیز از سوی جموریخواهان با رقم ۲۲ درصد به عنوان دومین مساله مهم و بزرگ برای آمریکا تعیین شد.

در این نظرسنجی ۳۹ درصد پاسخگویان گفتند ترامپ رویکرد بهتری در رابطه اقتصاد دارد در حالی که ۳۳ درصد رویکرد بایدن را در قبال اقتصاد بهتر دانستند.

۳۶ درصد نیز گفتند که ترامپ رویکرد بهتری در قبال درگیری‌های خارجی دارد در حالی که ۳۰ درصد رویکرد بایدن در این حوزه را بهتر دانستند.

نظرسنجی مذکور با پرسش اینترنتی از ۱۰۲۰ بزرگسال آمریکایی در سطح ملی با ضریب خطای حدود سه درصد برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha