• چهارشنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402120905823
  • خبرنگار : 50212

رئیس دادگستری زرندیه مطرح کرد

اتخاذ تدابیر لازم انتخاباتی در مناطق برف‌گیر و صعب العبور

اتخاذ تدابیر لازم انتخاباتی در مناطق برف‌گیر و صعب العبور

ایسنا/مرکزی زراعی مهر گفت: تمهیدات لازم جهت استقرار نیروهای امنیتی و دست‌اندرکاران اجرای انتخابات در مناطق برف‌گیر و صعب العبور شهرستان پیش بینی شده است.

رئیس دادگستری شهرستان زرندیه در گفت‌وگو با ایسنا از برخورد قانونی با خسارت‌زنندگان به اموال عمومی در تبلیغات نامزدهای انتخاباتی خبر داد.

موسی زارعی مهر اظهار کرد: در حوزه پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات انتخاباتی، باید به نحوی عمل شود که میزان جرایم و تخلفات انتخاباتی به صفر یا به حداقل برسد.

وی با اشاره به تشکیل شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دستگاه قضائی، تاکید کرد: تخلفات انتخاباتی در شعبه ویژه دادگستری  با دقت، سرعت و قاطعیت رسیدگی خواهد شد.

رئیس دادگستری زرندیه با تاکید بر لزوم رعایت قانون در تبلیغات توسط داوطلبان ورود به مجلس شورای اسلامی و خبرگان و خودداری از نصب آثار تبلیغاتی در محل‌هایی که منجر به خسارت به اموال عمومی می شود، گفت: برخورد با خسارت زنندگان به اموال عمومی و مرتکبین جرائم انتخاباتی برابر مقررات قانونی صورت خواهد گرفت.

وی به برخی تخلفات انتخاباتی اشاره کرد و گفت: استفاده مستقیم و آشکار از امکانات دولتی و بیت المال و موسسات عمومی وابسته به دولت در جهت تحقق برنامه انتخاباتی کاندیداها، سوءاستفاده احتمالی مسئولان از مقام و جایگاه اداری خود، له یا علیه کاندیداها یا ستادهای انتخاباتی آنها، از جمله تخلفات انتخاباتی است.

وی همچنین تخریب، توهین و افترا به کاندیداهای دیگر، سیاه نمایی و تخریب چهره نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، استفاده از بنر و پوسترهای غیراستاندارد و برخلاف ضوابط قانون انتخابات، استفاده از القاب و عناوین جعلی توسط نامزدها، خسارت زدن به اموال عمومی را از دیگر تخلفات برشمرد که قانونگذار برابر قانون مجازات هایی را برای آن در نظر گرفته است.

وی با اشاره به تشکیل جلسه با حضور روسای هیئت‌های نظارت و اجرایی و اعضای ستاد پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی شهرستان زرندیه گفت: پایش و رصد مداوم و مستمر اقدامات و فعالیت‌های انتخاباتی و اتخاذ تدابیر و تمهیدات پیشگیرانه در خصوص جرایم انتخاباتی از جمله مهمترین فعالیت‌های ستاد رسیدگی به جرایم انتخاباتی در این شهرستان است.

رئیس دادگستری زرندیه گفت: بر اساس اصل ۱۵۶ قانونی اساسی ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی تشکیل شده و به منظور مراقبت از سلامت انتخابات و صیانت از آراء مردم هرگونه تخلف احتمالی را رصد می کنند و مورد پیگرد قرار می‌دهد.

وی با تأکید بر بسترسازی مناسب برای حضور پرشور مردم در انتخابات اظهار کرد: همه دستگاهها و نهادها موظفند برای برگزاری یک انتخابات قانونمند و باشکوه اهتمام جدی خود را به کارگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha