• چهارشنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402120905860
  • خبرنگار : 50662

یک نامزد انتخابات:

برای تغییر وضع موجود یک نماینده متفاوت انتخاب کنید

برای تغییر وضع موجود یک نماینده متفاوت انتخاب کنید

ایسنا/خراسان جنوبی نامزد دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی  گفت: باید نماینده‌ای وارد مجلس شود که برای تغییر وضع موجود متفاوت عمل کند چرا که توسعه، پیشرفت و مجلس قوی اتفاقی نیست. 

خلیل خلیلی، نامزد دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور در ایسنا به بیان دیدگاه و برنامه‌های پیش روی پرداخت که در ادامه می‌خوانید؛

خلیلی، متولد 1341 از شهرستان خوسف روستای گل فریز که تمام عمر خود را به جز تحصیل در بیرجند گذرانده و استاد تمام دانشگاه و معلم بوده که از مقطع دبستان تا دکترا تدریس کرده و بیش از 35 سال خدمت کرده که بخش عمده‌ایی از آن را در سمت‌های مدیریتی مختلف گذرانده‌ و در حال حاضر نیز کارشناس رسمی دادگستری در حوزه صنعت و کارخانجات است.

صحبت از اینکه من چه کسی هستم نیست بلکه با آگاهی و شناخت لازم از کاندیدها و با پرداختن به رزومه و سوابق کاری می‌توان بهترین تصمیم را برای انتخاب اصلح گرفت که توان مدیریتی چه افرادی برای ورود به مجلس کافی است.

وی در خصوص دلیل حضور خود در انتخابات گفت: برای خود وظیفه‌ایی دانسته به عنوان فردی که می‌تواند خدمتی برای استان خود انجام دهد شرکت کرده تا شور انتخاباتی بیشتر شود و قطعا برای این مسیر مجلس را هدف قرار گرفته‌ام؛ چون احساس می‌کنم تجارب و دانش قبلی‌ام می‌تواند در خدمت مردم منطقه باشد. مجلس به فردی نیاز دارد که متفاوت از گذشته باشد.

خلیلی با بیان اینکه من برای  بیان "چگونه" حل کردن مشکلات آمده‌ام نه برای بیان مشکلات افزود: شعار تنها کافی نیست بلکه با دادن راهکار می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد.

 نامزد دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در خصوص برنامه‌های خود اظهار کرد: طرح اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی و هنرستان نه تنها در منطقه بصورت یک طرح کشوری پیگیری خواهد شد. طرح دیگر ایحاد صنایع بزرگ به سبک کویرتایر  است که پتانسیل منطقه را در بر می‌گیرد و اشتغال بسیار خوبی ایجاد می‌شود. پتانسیل بسیار خوبی که باید در منطقه لحاظ شود بحث تولید انرژی خورشیدی فراتر از چیزی که کار شده  است چرا که منطقه خوسف و کویر مستعد انرژی خورشیدی می باشد.

وی با بیان اینکه دولت و جامعه درگیر چالش‌های اقتصادی هستند، گفت: مردم بیشتر از تبعیض رنج می‌برند تا فقر و مشکلات اقتصادی و اجتماعی که به دلیل سیاستگذاری‌های نادرست و رویه‌های غلط بوده است. مسئله اقتصاد که مقام معظم رهبری به آن تاکید داشتند کمتر به معنای اصیل و علمی به آن پرداخته شده زیرا زمانی که بستر فساد را فراهم کنیم شدیدترین نظارت نیز باشد فایده‌ایی نخواهد داشت .

خلیلی با بیان اینکه کار اصلی مجلس قانونگذاری و نظات بر اجرای قانون است، گفت: سیاستگذاری و تصویب قوانین درست کاری است که مجلس می‌تواند با قانون گذاری علمی با پشتوانه اجرایی طولانی انجام دهد؛ لذا مجلس به افرادی  نیازمند است که بتوانند قوانین جامعی را تصویب کنند که کمترین مشکل را در مرحله اجرا داشته باشد.

برای تغییر وضع موجود یک نماینده متفاوت انتخاب کنید

وی در خصوص بحث فرزندآوری گفت: هدف اولیه، تولد فرزندی سالم است و سلامت مادر اهمیت بسیاری دارد. لذا در طرح‌های داده شده در خصوص فرزندآوری باید مادر را قبل از اینکه فرزندی به دنیا آورد پوشش دهد؛ از قبیل پوشش درمانی، بهداشت، آموزش و کمک‌های مالی یکسان و حساب شده که به گونه‌ایی نباشد که سامانه‌ها افراد را گرفتار کند. 

نامزد دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش مشارکت گفت: با رویکردی متفاوت عملاً مشارکت را زیاد کرده ام و بسیاری از مردم به دلیل اینکه متخصصان برای این امر نامزد شده اند، در انتخابات شرکت خواهند کرد.

وی گفت: یک سری موارد قانونی نیاز به تصویب قانون جدید ندارد. اصل29 قانون اساسی تامین اجتماعی و عدالت اجتماعی را در برمی‌گیرد و دولت وظیفه‌ایی دارد در خصوص حمایت افراد از افراد حمایت کنند.

خلیلی در خصوص انتقاد خود به مجلس فعلی بیان کرد: کسانی را به مجلس بفرستیم که بتوانند وظیفه خود را در حوزه نمایندگی انجام دهند و بخشی از انتقاد به خود مردم اینست که کسانی را که تخصص لازم را نداشته اند انتخاب کرده اند که نتیجه آن تصویب قانون نادرست است و در کمیسیون‌های تخصصی قوانینی وضع کردند که به حساب خود فکر می‌کردن درست است ولی غلط بود.

نامزد دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در خصوص سیاست‌های خارجی و نقش مجلس در تعیین این سیاست‌ها، گفت: سیاست‌های خارجی کشور یک چارچوب‌ها وخط قرمزهایی دارد که فصل الخطاب آن مقام معظم رهبری هستند  و سیاست‌گذاری‌ها باید شفاف بوده و به اطلاع نمایندگان برسد.

وی در خصوص عضویت در کمیسیون های مجلس اظهار کرد: سه کمیسیون را هدف قرار داده ام؛ ابتدا کمیسیون صنایع و معادن که به عنوان یک فرد تاثیرگذار ورود پیدا کرده چرا که تجربه و تخصص لازم را در این زمینه دارم. کمیسیون آموزش و تحقیقات به عنوان یک فردی که صاحب نظر است و کمیسیون اصل 90 به عنوان کسی که می‌تواند نظارت کند و تشخیص دهد و آنچه که احرا نشده است را پیگیری کنم. مضافاً اینکه یک نماینده حق این را دارد که در یک کمیسیون عضو شود ولی به معنای این نیست که در سایر کمیسیون‌ها هیچ اظهار نظری نکند بلکه فرد می‌تواند در جلسات شرکت و اظهارنظر کند اما بدون حق رای.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha