• چهارشنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402120905938
  • منبع : نمایندگی مازندران

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران:

«مسئله جوانی جمعیت» به سمت پژوهش‌محوری در حرکت است

«مسئله جوانی جمعیت» به سمت پژوهش‌محوری در حرکت است

ایسنا/مازندران رئیس جهاد دانشگاهی مازندران گفت: «مسئله جوانی جمعیت» به سمت پژوهش محوری در حرکت است که برگزاری کنگره ملی دانشجویی یکی از این اقدامات است.

مهندس محمدرضا یوسفی مهر، درگفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این کنگره از امروز به مدت سه روز در ساری از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران و با همکاری جهاد دانشگاهی و دیگر مراکز تحقیقاتی برگزار می‌شود.

وی افزود: در دومین روز این کنگره معظم، دکتر علی منتظری رئیس و عضو هیات علمی پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی در وقت عصر در محور «تمایل و عدم تمایل مردم ایران به فرزندآوری» در آمفی تئاتر دانشکده داروسازی این مجتمع دانشگاهی به سخنرانی می‌پردازد.

«مسئله جوانی جمعیت» به سمت پژوهش‌محوری در حرکت است

یوسفی مهر تصریح کرد: صبح روز جمعه یازدهم اسفندماه نیز کارگاه دانشجویی با موضوع «پتانسیل‌ها و چشم‌انداز ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بند ناف» از سوی دکتر مرتضی ضرابی، مدیر عامل شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان با حضور دانشجویان رشته‌های مختلف و پزشکان رشته مامائی برگزار می‌شود.

«مسئله جوانی جمعیت» به سمت پژوهش‌محوری در حرکت است

وی خانواده و فرزندآوری، ارتقاء بهداشت باروری، آگاهی بخشی درمان‌های ناباروری، سلامت جنسی و باروری، روش‌های نوین در درمان ناباروری، نقش طب مکمل در درمان ناباروری، بیماری‌های سیستمیک و ناباروری، کاربرد سلول‌های بنیادی در درمان ناباروری، پیشگیری از سقط انتخابی جنین را از محورهای علمی این کنگره برشمرد.

وی ادامه داد: تجارب خوشایند و ناخوشایند مرتبط با فرزندآوری، توانمندسازی زنان و آینده جمعیت، ترویج و خوشایند سازی بارداری و زایمان طبیعی، نقش رسانه و فضای مجازی در ترویج باروری سالم، چالش‌های پاندمی کووید ۱۹ و سلامت باروری، تله مدیسین و هوش مصنوعی، نگاه تحلیلی به ظرفیت مادرانگی، طب سنتی در باروری، تأثیر و پیامدهای تغییر جمعیتی، عوامل محیطی موثر بر جمعیت، داروها و متدهای نوین باروری از دیگر محورهای این کنگره است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha