• چهارشنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۳
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1402120905967
  • منبع : شهرداری تهران

شهردار منطقه ۱۲ تهران:

طرح مطالعاتی ساماندهی اتباع خارجی در محله هرندی آغاز شد

طرح مطالعاتی ساماندهی اتباع خارجی در محله هرندی آغاز شد

با توجه به اینکه ۶۰ درصد ساکنان محله هرندی را مهاجران غیر ایرانی تشکیل می‌دهند، ساماندهی اتباع خارجی از جمله شناسنامه، شغل، تحصیل و بزه، مورد مطالعه مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، با حضور مریم ابهری مدیر امور مناطق مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران و جمعی از مدیران و کارشناسان اجتماعی این مرکز، محسن علایی رئیس اداره خدمات آموزشی و بهسازی سازمان منطقه ۱۲، جلالی رئیس اداره آسیب های اجتماعی منطقه از محله هرندی بازدید شد و طرح مطالعاتی« مهاجرت بی رویه اتباع خارجی» در دستور کار قرار گرفت.

وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه۱۲ با اشاره به اینکه این طرح کار مشترک معاونت اجتماعی و فرهنگی و معاونت برنامه ریزی و سرمایه انسانی منطقه است، گفت: محله هرندی یک محله اصیل، مذهبی و انقلابی است که شهدای بزرگواری همچون شهید هرندی حاج طیب رضایی و علمای بزرگی، چون رجبعلی نکوگویان و ده‌ها شخصیت ارزشمند دیگر در آن متولد شده و زندگی کرده‌اند و هنوز میراث مادی و معنوی آنان در کوچه‌ها و معابر آن نقش بسته است؛ اما به سرنوشتی دچار شده که هر کس در توانش بوده آنجا را ترک کرده است و با حجم بالای مهاجرت اتباع خارجی رو به رو شده است.

شهردار منطقه ۱۲ بیان کرد: با توجه به وجود یک پنجم کارگاه های تجاری در این منطقه از جمله انبارها،تولیدی ها، عمده فروشی ها و نیاز به کارگران غیر ماهر و نیمه ماهر و فرسودگی واحدهای مسکونی و بافت فرسوده، موجب خروج اکثر ساکنان اولیه این محله و جایگزینی مهاجران به ویژه کم درآمدان در این محله شده است.

وحیدرضا انارکی محمدی ادامه داد: بسیاری از این افراد شناسنامه ندارند و مشکل هویتی دارند که زمینه ساز بی سوادی، بی شغلی و کشیده شدن به بزه می شود که پلاک های قرمز در این محله، مأمنی برای افراد نابسامان اجتماعی و بزهکار شده است.

شهردار منطقه ۱۲ در ادامه افزود: آنچه مهم است وجود برنامه ای همه جانبه و فراگیر با مدیریت واحد و نقشه راه یکسان و هم افزایی ارگان های مسئول در این زمینه است که پیش از آن باید در این زمینه مطالعات جامع انجام شود، زیرا به غیر از آن هر راهکاری موقت و دوره ای است. 

بر اساس گزارش روابط‌عمومی شهرداری منطقه۱۲، وی افزود: اجرای بازنگری در طرح تفصیلی و ایجاد تمهیدات برای بازسازی بافت فرسوده و ایجاد تعلق خاطر ساکنان محلات به محله زندگیشان از جمله کارهایی است که مدیریت شهری برای کاهش مهاجرت افراد بومی منطقه در نظر گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۹ ۱۸:۵۰

خدا کنه راست باشه عزیزم شهریار رباط ورامین قم بخدا این شهر ها پر از اتباع غیر قانونی است

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۹ ۱۹:۲۸

باید مهاجرین غیر قانونی را از ایران بیرون کنن

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۹ ۱۹:۴۴

اگر جلوی اینها رو نگیرید ایران به بد مصیبتی دچار خواهد شد

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۰۹ ۲۳:۱۶

متاسفانه حتی پایین شهر هم پر از اتباع غیر مجاز شده

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۰ ۰۸:۵۱

اخراج اتباع خارجی مطالبه ملی ما هست که باید با جدیت به آن رسیدگی بشه

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۰ ۱۴:۰۹

ما خواهان اخراج اتباع از کشور هستیم

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۰ ۱۶:۳۷

این اتباع رو بایدلز ایران اخراج کنید

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۰ ۱۷:۰۸

اخراج کنید

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۱ ۰۰:۰۱

چرا اخراج کنید . اونا هم از مجبوری اومدن هیچ وقت این حرف نزن دوست عزیز

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۱ ۰۰:۰۷

واقعامشکل شمااخراج اتباع هست. باشه اتباع اخراج میشن ایاشمامیتونیداروم بشینید شیع وسنی بجان هم ندازیدایامیتونید. کسای ک جونشون تودفاع کشورازدست دادن حفظ کنید. اخ اتباع کاری باشماندارن مهاجرن. میان میرن. چرانمیخایدخودتون درست کنید. اتباع هم انسان هستن مث شمابرادروخاهرشوهرحتاازایرانیاهستن. این برخرد. شمادرست نیست خوددولت داره باانصاف باهشون رفتارمیکنه.

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۱ ۰۸:۱۵

اینجا متولد شدم.درس خوندم و ازدواج کردم.بچه هام اینجا به دنیا اومدن و درس خوندن..الان شدم یه پیرمرد ۴۵ ساله بدون هویت.

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۱ ۰۹:۳۳

همه کشورها مهاجر دارند.اما نه به این اندازه..نه احترام به آداب ورسوم ایرانیها میگزارند.نه خیلی پولدارهستند.نه خیلی باکلاس

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۱ ۱۸:۱۷

بنده شهر ری درس خوندم وسال ۸۲ رفتم وطنم اونجا دوام دیاوردم بدلیل نا امنی و تبعیض حالا اومدم با پاسپورت.بله ما اتباع تا مجبور نشویم تن ب مهجرت نمیزنیم.لطفا درمان کنید از مجبوری هست.من مدارک اون موقه هم داشتم ولی خوشحال بودم ک وطنم صلح برقار شده و رفتم ولی متاسفانه تبعیض زیاد بود حال برگشتم.اینکارا از مجبوری هست بخدا ماهم خوشحال نیستیم ولی....چ کنیم دیگه..انصاف کنید....