• چهارشنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402120905989
  • خبرنگار : 71496

مقابله نیروهای مقاومت با یورش اشغالگران به اردوگاه «جنین»

مقابله نیروهای مقاومت با یورش اشغالگران به اردوگاه «جنین»

در حالی که نیروهای اشغالگر صهیونیستی به حملات خود در شهرهای کرانه باختری ادامه داده و به شهر و اردوگاه جنین یورش بردند، نیروهای مقاومت با آنها مقابله کرده و وارد درگیری‌های شدیدی با آنها شدند و در نهایت اشغالگران از این اردوگاه عقب‌نشینی کردند.

به گزارش ایسنا، سرایا القدس-گردان جنین امروز (چهارشنبه) اعلام کرد نیروهایش وارد درگیری‌های شدیدی با اشغالگران شدند و سربازان و خودروهای ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفتند.

برخی منابع فلسطینی در گفتگو با شبکه خبری المیادین گفتند همزمان با این یورش، پهپادهای دشمن بر فراز شهر و اردوگاه جنین به پرواز درآمدند و آژیرهای هشدار در اردوگاه به صدا درآمدند.

این منابع اظهار کردند: خودروهای زرهی رژیم اشغالگر عامدانه مسیرهای شهر جنین را تخریب کردند.

برخی منابع میدانی در کرانه باختری از زخمی شدن یک جوان در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به پایگاهی در شرق شهر جنین خبر دادند.

خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) نیز گزارش داد که اشغالگران یک داوطلب امدادرسانی را بازداشت کردند.

در همین رابطه برخی حساب‌های کاربری فلسطینی ویدیوهایی از یورش اشغالگران به شهرک یعبد در جنوب شهر جنین را منتشر کردند. همچنین نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک مزرعه غربی و بیرزیت در شمال رام‌الله یورش بردند.

برخی منابع میدانی در نابلس نیز اعلام کردند نیروهای مقاومت به سمت اشغالگرانی که به اردوگاه بلاطه یورش برده بودند، تیراندازی کردند.

در همین راستا خبرنگار شبکه خبری الجزیره از عقب‌نشینی اشغالگران از اردوگاه جنین پس از یورش به ده‌ها خانه و تخریب زیرساخت‌های اردوگاه خبر داد. این خبرنگار اعلام کرد همزمان با یورش و تخریب در اردوگاه، پهپادهای رژیم صهیونیستی به پرواز درآمده و گروه‌های تک‌تیرانداز در نقاط پراکنده‌ای مستقر شده بودند.

رسانه‌ها در این رابطه گزارش دادند که اشغالگران پس از یورش بامداد امروز خود به شهر و اردوگاه جنین، درگیری با نیروهای مقاومت، آسیب زدن به زیرساخت‌های آن و محاصره اطراف اردوگاه از آنجا عقب‌نشینی کردند.

به گزارش الجزیره، اشغالگران به شهرک یطا در شمال الخلیل نیز یورش برده و ۱۹ فلسطینی را بازداشت کردند.

عصر سه‌شنبه نیز چهار فلسطینی در درگیری با نیروهای اشغالگر به شهادت رسیدند که سه تن از آنها در عملیاتی نظامی در شهر طوباس و اردوگاه الفارعه در نزدیکی آن شهید شده و نفر چهارم در تیراندازی اشغالگران در ایست مزموریا در حدفاصل بیت لحم و قدس اشغالی به شهادت رسید.

همچنین درگیری‌هایی در ایست اردوگاه شعفاط در شمال قدس اشغالی آغاز شدند و اشغالگران با گلوله‌های فلزی با روکش پلاستیکی به سمت جوانان فلسطینی تیراندازی کرده و گاز اشک‌آور و بمب‌های صوتی به سمت آنها پرتاب کردند.

علاوه بر این اشغالگران ایست‌های «جبع»، «قلندیا» و «حزما» در شمال قدس اشغالی را مسدود کرده و مانع از عبور و مرور شهروندان شدند.

بامداد سه‌شنبه سه جوان فلسطینی در تیراندازی اشغالگران در درگیری‌های اردوگاه الفارعه و شهر طوباس در کرانه باختری اشغالی به شهادت رسیدند.

برخی منابع در هلال احمر از شهادت احمد دراغمه، فرمانده گردان طوباس وابسته به سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی و اسامه جبر الزلط و محمد سمیح بیادسه و زخمی شدن سه تن دیگر در تیراندازی اشغالگران در اردوگاه الفارعه خبر دادند.

اشغالگران با یورش‌های مکرر به شهرها و اردوگاه‌های کرانه باختری سعی دارند کنترل آنجا را به دست گرفته و مانع از وخامت اوضاع در آنجا شوند چراکه کرانه باختری عامل نگرانی دائمی از احتمال انفجار اوضاع در آنجا به شکلی گسترده‌تر است.

برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی از نگرانی‌های مسوولان امنیتی این رژیم بابت ماه رمضان آتی در کرانه باختری و قدس اشغالی خبر دادند.

‌وب‌سایت روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارونوت» به نقل از یوآو زیتون، خبرنگار مسایل نظامی این روزنامه گزارش داد که نهاد امنیتی و نظامی این رژیم هشدار می‌دهد «ممکن است حماس از مهم‌ترین زمان مسلمان‌ها به‌عنوان فرصتی برای تشدید نبرد استفاده کند.»

جبهه مردمی آزادسازی فلسطین نیز پیش از این انتقال نبرد به مرکز اراضی اشغالی را خواستار شده بود.

از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر، شهرک‌نشین‌ها حملات خود در کرانه باختری را تشدید کردند و ارتش رژیم صهیونیستی عملیات و یورش‌های خود را افزایش داد که در نتیجه آن بیش از ۴۱۰ تن به شهادت رسیده و حدود ۴۶۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha