• چهارشنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۸
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402120906016
  • خبرنگار : 50046

/گزارش/

سرزمین ترنم رنگ و نوا مملو از شور و نشاط انتخاباتی

سرزمین ترنم رنگ و نوا مملو از شور و نشاط انتخاباتی

ایسنا/خراسان شمالی شور و نشاط انتخاباتی که این روزها جای جای استان خراسان شمالی را در برگرفته از یک حماسه بزرگ با حضور حداکثری مردم برای خلق یک حماسه در ۱۱ اسفند ماه خبر می‌دهد.

تبلیغات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حالی آخرین روز خود را در این استان پشت سر می‌گذارد که همایش‌های بزرگ و برنامه‌های مختلف در ستادهای انتخاباتی در حال اجرا است.

در دوره‌های پیشین انتخابات مجلس شورای اسلامی در مرکز شهرها به خصوص بجنورد تا چشم کار می‌کرد ستادهای انتخاباتی بود. ستادهایی با عنوان ستاد جوانان، ستاد بانوان و .... که اعضای ستادها در آن‌ها فعالیت داشتند و فضای زیادی برای حضور مردم در داخل ستادها نبود.

از سوی دیگر این ستادها باند و بلندگوهایی در بیرون ستاد جانمایی می‌کردند که صدای بلند آن‌ها موجب آزار و اذیت سایر کسبه‌ها می‌شد.

اما شیوه تبلیغات نامزدهای انتخاباتی در این استان در این دور از انتخابات تغییر کرده و بسیار متفاوت‌تر شده است.

کاندیداها یک ستاد مرکزی برای خود در نظر گرفته و فعالیت‌های خود را در آن ستادها و یا تالارها و سالن های ورزشی شهر انجام می‌دهند و از سوی دیگر تعدادی از کاندیداها هنگام افتتاح ستادها از چهره‌های سرشناس سیاسی و ... استفاده کرده‌اند.

برگزاری مراسم‌های شاد از دیگر برنامه‌های کاندیدای این دوره از مجلس برای گرم کردن هر چه بیشتر تنور انتخابات و حضور مردم بوده است.

خراسان شمالی با عنوان سرزمین ترنم رنگ و نوا، گنجینه فرهنگ‌ها و منطقه مرزی این استان با عنوان سرزمین اسب و ابریشم معروف است و از سوی دیگر بیشترین تنوع قومیتی اعم از کرمانج، ترک، لر، بلوچ، فارس، تات و ترکمن در این منطقه با فرهنگ‌های مختلف زندگی می‌کنند و در این دور، کاندیداها از این ظرفیت استفاده کرده‌اند.

در این دوره از انتخابات تعدادی از کاندیداها برای هواداران خود و هم ایجاد فضایی شاد و پرنشاط از موسیقی بومی و محلی و نوازندگان بومی، گروه‌های رقص محلی و همچنین خوانندگان مطرح کشوری استفاده کرده و می‌کنند.

هنرنمایی گروه‌های رقص محلی مانند ایستم، اجرای خوانندگان بومی همچون میرزازاده و خوانندگان کشوری مانند شهرام شکوهی از برنامه‌هایی بوده که در ستادهای انتخاباتی بجنورد انجام شده است.

علاوه بر آن در این دور از انتخابات خوانندگان مطرح استانی و ورزشکاران برای اینکه مردم را به انتخابات دعوت کنند در ستادهای انتخاباتی حضور یافته و حمایت خود را از یک و یا دو کاندیدا اعلام کرده‌اند.

علاوه بر برنامه‌های شادی که در حال برگزاری است، برگزاری برنامه‌های هم اندیشی، معرفی کاندیدا و ارائه برنامه با گروه و اقشار مختلف همچون بانوان، اصحاب رسانه و فرهنگ و ... نیز برگزار شده است.

علاوه بر موسیقی بومی و محلی، سرودهای حماسی نیز به صورت زنده با همراهی هواداران برگزار می‌شود تا مردم را به انتخاب پرشور دعوت کنند.

هواداران داوطلبان مجلس در اقصی نقاط استان خراسان‌شمالی، با راه اندازی کانال‌های و گروه‌های مختلف در این شبکه‌ها، آخرین بازدیدها، سخنرانی‌ها، یادداشت‌ها و عکس نوشت‌ها را به اشتراک می‌گذارند و به نوعی طی چند ساعت باقی مانده به زمان رای گیری، وعده پیروزی سر می‌دهند.

۱۱۳ کاندیدای مجلس شورای اسلامی در خراسان شمالی تایید صلاحیت شده‌اند که بعد از انصراف تعدادی از آن‌ها، ۸۴ نفر باقی مانده است.

۹۲۶ شعبه رای‌گیری ثابت و سیار در ۱۵۷۹ نقطه استان پیش‌بینی شده است. از این تعداد، ۶۲۷ شعبه ثابت و ۲۹۹ شعبه سیارند. از این تعداد ۴۳۲ شعبه شهری و ۴۹۴ شعبه روستایی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha