• چهارشنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402120906167
  • خبرنگار : 71443

بیلد: نیروهای غربی در اوکراین حضور دارند

بیلد: نیروهای غربی در اوکراین حضور دارند

یک رسانه آلمانی در گزارشی فاش کرد که نیروهای غربی در حال حاضر هم در اوکراین حضور دارند و در میدان نبرد علیه روسیه در حال مبارزه هستند.

به گزارش ایسنا، نشریه بیلد در گزارش خود با تاکید بر اینکه «نیروهای ویژه غربی هم‌اکنون در میدان نبرد در اوکراین حضور دارند» نوشت: «آنها در حال سفارشی‌سازی نرم‌افزار تسلیحات پیشرفته غربی مانند سامانه‌های دفاع هوایی و موشک‌های کروز هستند.»

این نشریه معتبر آلمانی افزود: «تعداد زیادی از پرسنل نظامی ویژه غربی در حال حاضر در صفوف نیروهای مسلح اوکراین می‌جنگند که بسیاری از آنها سال‌ها پیش، قبل از رفتن به اوکراین در لژیون خارجی فرانسه خدمت می‌کردند.»

به گفته نویسندگان این گزارش، با این حال بسیار بعید است که حضور این نیروها به شکل‌گیری یک عملیات نظامی تمام‌عیار غرب در اوکراین بینجامد.

در حالی که امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه پیشتر استدلال کرد که استقرار نیروها در اوکراین توسط اعضای ناتو و سایر متحدان را نمی‌توان رد کرد، زیرا قدرت‌های غربی نباید دست از کار بکشند و باید اطمینان حاصل کنند که روسیه نیروهای کی‌یف را شکست نمی‌دهد.

رئیس‌جمهور فرانسه دوشنبه پس از میزبانی از نشست رهبران اروپایی در پاریس به خبرنگاران گفت: «امروز هیچ اتفاق‌نظری برای اعزام نیروها، به‌شیوه‌ای رسمی، وجود ندارد. اما از نظر پویایی، ما نمی‌توانیم چیزی را حذف کنیم. ما هر کاری که لازم است انجام خواهیم داد تا از پیروزی روسیه در این جنگ جلوگیری کنیم. در حالی که متحدان اروپایی اوکراین می‌خواهند از تشدید درگیری به جنگ مستقیم با روسیه اجتناب کنند، آنها موافق هستند که باید بیشتر تلاش کنند تا مسکو پیروز نشود.»

رهبر فرانسه گفت: «ما باید وضعیت را بررسی کنیم و متوجه باشیم که امنیت‌جمعی ما در خطر است. ما باید سریع‌تر عمل کنیم. روسیه نباید پیروز شود، نه فقط به خاطر اوکراین، بلکه به این خاطر که ما با انجام این کار، امنیت‌جمعی خود را برای امروز و آینده تضمین می‌کنیم. متحدانی که امروز درباره استقرار مستقیم نیروها در اوکراین می‌گویند "اصلا و ابدا"، در واقع همان کسانی هستند که قبلا تشدید کمک‌های نظامی که بعدا اعطا شد، از جمله موشک‌های دوربرد و جت‌های جنگنده را رد می‌کردند.»

اما به دنبال آن دبیرکل ناتو، انگلیس، آلمان، سوئد و ایتالیا در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه مبنی بر احتمال اعزام نیروهای رزمی به اوکراین، گفتند قصد انجام دادن این کار را ندارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha