• چهارشنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۸:۰۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402120906290
  • خبرنگار : 71592

دمشق: غرب توانایی‌های شیمیایی و هسته‌ای اسرائیل را نادیده می‌گیرد

دمشق: غرب توانایی‌های شیمیایی و هسته‌ای اسرائیل را نادیده می‌گیرد

وزیر امور خارجه سوریه از نقش غرب به طور کلی و به ویژه آمریکا در گسترش سلاح‌های هسته‌ای و شیمیایی انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه در سخنرانی مجازی در کنفرانس خلع سلاح در ژنو گفت تعهدات غرب در سطح منطقه و بین‌المللی روز به روز کم‌رنگ می‌شود و دلیل آن اصرار غرب بر پیروی از رویکردی است که هدفش تداوم هژمونی و برتری نظامی خود به قیمت از دست رفتن امنیت، ثبات و موجودیت سایر کشورها و مردم است.

وی تأکید کرد حرف‌های غرب با اقداماتش مطابقت ندارد و اگر حمایت آمریکا و کشورهای  آن از اشغالگر نبود و پوشش سیاسی برای آن فراهم نمی‌کردند، تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم بی‌دفاع و محاصره شده فلسطین در نوار غزه برای پنجمین ماه ادامه نمی‌یافت.

به نقل از سایت خبری المیادین، المقداد از بی‌توجهی آشکار کشورهای غربی به برخورداری رژیم صهیونیستی از ظرفیت‌های هسته‌ای خارج از چارچوب معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و توافق جامع پادمان و سکوت آنها در قبال اظهارات مقامات این رژیم در مورد احتمال استفاده از بمب هسته‌ای علیه مردم فلسطین در غزه انتقاد کرد.

وی گفت سوریه تاکید می‌کند که کنفرانس سازمان ملل برای ایجاد منطقه‌ای عاری از سلاح‌های هسته‌ای و سایر سلاح‌های کشتار جمعی در خاورمیانه در حالی که ایالات متحده و رژیم صهیونیستی از شرکت در آن امتناع می‌ورزند، جایگزین مناسبی برای قطعنامه صادر شده در سال ۱۹۹۵ نیست.

المقداد در ادامه تجربه کشورش با سازمان منع تسلیحات شیمیایی را یادآور شد که قطبی‌بندی خطرناک موجود در داخل آن و تسلط کشورهای غربی بر کار دبیرخانه فنی این سازمان را آشکار کرد به طوری سازمان منع تسلیحات شیمیایی فاقد کمترین استانداردهای بی‌طرفی و حرفه‌ای بودن است.

وزیر خارجه سوریه در پایان گفت رفتار غرب خطر تروریسم شیمیایی را دوچندان کرد و سازمان‌های تروریستی را به داشتن سلاح‌های شیمیایی، توسعه و استفاده از آن علیه غیرنظامیان سوری و ارتش سوریه تشویق کرد مساله‌ای که غرب آن را نادیده گرفت و تروریست‌ها را پذیرفت و از آن به عنوان دستاویزی برای تجاوز نظامی به سوریه استفاده کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha