• چهارشنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۸:۴۵
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402120906323
  • خبرنگار : 50060

کوتاه درباره لیست‌های انتخاباتی در قزوین

کوتاه درباره لیست‌های انتخاباتی در قزوین

ایسنا/قزوین برخی احزاب و ائتلاف‌ها همچون سالیان گذشته در استان قزوین فعال شده‌ و برای پیروان خود لیست‌هایی را مشخص کرده‌اند که در این گزارش به این لیست‌ها پرداخته شده است.

به گزارش ایسنا، کمتر از یک روز دیگر به ۱۱ اسفند روز انتخابات باقی مانده و شور انتخاباتی در استان قزوین به اوج رسیده است، ستادهای انتخاباتی با هواداران کاندیداها پر شده تا آخرین تلاش‌های خود را برای تبلیغ کاندیدای مورد نظر خود انجام دهند، جلسات انتخاباتی مختلفی میان کاندیداها و اقشار مختلف برگزار شده است.

در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قزوین، البرز و آبیک ۱۵۰ نامزد، در حوزه انتخابیه بوئین‌زهرا و آوج نیز ۵۶ نامزد و در حوزه انتخابیه تاکستان ۲۵ نامزد به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت، البته شنیده‌ها حاکی از آن است که از میان ۲۳۱ نامزدی که اسامی آن‌ها اعلام شده بیش از ۴۰ کاندیدا از حضور در انتخابات انصراف داده‌اند که اسامی آن‌ها پس از پایان مهلت انصراف اعلام خواهد شد.

تبلیغات مختلف و شعارهای متعدد از سوی کاندیداهای استان قزوین برای رأی گرفتن از مردم جهت حضور در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری بر در و دیوار شهر دیده می‌شود، برخی احزاب و ائتلاف‌ها نیز همچون سالیان گذشته فعال شده‌ و برای پیروان خود لیست‌هایی را مشخص کرده‌اند.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در استان قزوین با شعار «ایران سربلند، فعال | کارآمد | مردمی» در انتخابات مجلس شورای اسلامی با ارائه لیستی در سطح استان از کاندیداهای مورد نظر خود حمایت کرد که در لیست حوزه انتخابیه قزوین، البرز و آبیک نام «فاطمه محمدبیگی» و «لطف‌اله سیاهکلی» به چشم می‌خورد. شورای ائتلاف در حوزه انتخابیه بوئین‌زهرا و آوج از «روح‌الله عباسپور» و در حوزه انتخابیه تاکستان از «عباس بیگدلی» حمایت کرده است.

شورای ائتلاف پیروان ولایت در استان قزوین با شعار «تحول در سایه عدالت‌خواهی، جوان‌گرایی و تخصص محوری» در انتخابات مجلس شورای اسلامی با ارائه لیستی در سطح استان از کاندیداهای مورد نظر خود حمایت کرد که در لیست حوزه انتخابیه قزوین، البرز و آبیک نام «فاطمه محمدبیگی» و «محمدمهدی انصاری» به چشم می‌خورد. شورای ائتلاف پیروان ولایت در حوزه انتخابیه بوئین‌زهرا و آوج از «روح‌الله عباسپور» حمایت کرده اما در حوزه انتخابیه تاکستان کاندیدایی را معرفی نکرده است.

ماجرا در شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی که با شعار «همه با هم، تحول برای حل مشکلات» در استان قزوین فعالیت می‌کند کمی پیچیده است، شورای وحدت اعلام کرد که در انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قزوین، البرز و آبیک از «فاطمه محمدبیگی» و «لطف‌الله سیاهکلی» حمایت می‌کند اما منوچهر متکی دبیر و سخنگوی شورای وحدت، عصر روز دوم اسفندماه سال جاری «فاطمه محمدبیگی» و «محمدمهدی انصاری» را به‌عنوان نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در حوزه انتخابیه قزوین آبیک و البرز معرفی کرد. در این خصوص عضو هیئت عالی شورای وحدت کشور به ایسنا گفت: در اعلام لیست شورای وحدت در قزوین تعلل صورت گرفت به این دلیل که رئیس شورای وحدت و رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی یک نفر بود و شورای وحدت کشور برحسب ضرورت‌ها در اسرع وقت نسبت به معرفی رئیس جدید شورای وحدت در استان قزوین اقدام خواهد کرد.

جبهه صبح ایران نیز در استان قزوین با شعار «اراده مردم، شفافیت مسئولین، تحول ایران» در انتخابات مجلس شورای اسلامی با ارائه لیستی از کاندیداهای مورد نظر خود حمایت کرد که در لیست حوزه انتخابیه قزوین، البرز و آبیک نام «فاطمه محمدبیگی» و «سید جلال حسینی» به چشم می‌خورد.

مجموعه‌های جمعیت خدمتگزاران مکتبی (مساجد جنوب شهر)، ائتلاف مطالبه‌گران استان قزوین، جوانان گام دومی الوند، جریان انقلابی بخش محمدیه و مهرگان نیز در انتخابات مجلس شورای اسلامی از کاندیداهای مورد نظر خود حمایت کردند که در لیست هر چهار مجموعه در حوزه انتخابیه قزوین، البرز و آبیک نام «فاطمه محمدبیگی» و «سالار آبنوش» به چشم می‌خورد.

کوتاه درباره لیست‌های انتخاباتی در قزوین

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha