• چهارشنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۲:۱۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402120906422
  • خبرنگار : 50534

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان:

مردم با حضور خود در انتخابات، پاسخی دندان‌شکن به بدخواهان می‌دهند

مردم با حضور خود در انتخابات، پاسخی دندان‌شکن به بدخواهان می‌دهند

ایسنا/زنجان رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: مردم با حضور خود یک بار دیگر ثابت خواهند کرد که مدافع منافع ملی و نظام و انقلاب اسلامی هستند و پاسخ دندان‌شکن به بدخواهان ملت و نظام خواهند داد.

ابوالفضل رفیعی شامگاه امروز (چهارشنبه ۹ اسفندماه) در گفت‌وگوی ویژه خبری با بیان اینکه مجموعا ۱۹۹ نفر در سطح استان (در چهار حوزه انتخابیه) نامزد داریم، اظهار کرد: بعد از اعلام نتایج نهایی شورای نگهبان یک تعداد جابه‌جایی حوزه انتخابی و انصرافی در استان داشتیم؛ 

وی با بیان اینکه از تعداد ۱۹۹ نفر، ۱۷۲ نفر را آقایان و ۲۷ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند، افزود: حوزه انتخابیه زنجان و طارم ۱۱۹ نفر، ابهر - خرمدره - سلطانیه ۲۹ نفر، حوزه انتخابیه خدابنده ۲۴ نفر و حوزه ماهنشان - ایجرود ۲۷ نفر هستند. 

این مسئول با اشاره به آمادگی‌ استان و تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات روز ۱۱ اسفندماه، ادامه داد: ۷۷۲ شعبه قطعی شده است و در ۱۴۳۸ نقطه‌محل شامل شعب ثابت و سیار (شهری - روستایی) رای‌گیری انجام خواهد شد.  

رفیعی با اشاره تغییرات قانون انتخابات، اضافه کرد: یکی از این تغییرات مدارکی بود که برای رای‌دهی هم‌وطنان با خود به همراه داشتند که در این دوره با توجه به اطلاع‌رسانی مهر در شناسنامه نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه شناسایی رای‌دهندگان در محل شعبات اخذرای از طریق دستگاه‌های احزار هویت صورت خواهد گرفت، تشریح کرد: شهروندان می‌توانند با ارائه مدارک هویتی ذکر شده در قانون اعم از کارت ملی، شناسنامه، گذرنامه، گواهی‌نامه، پایان خدمت رای دهند؛ البته شناسنامه و کارت ملی حتما باید جدید باشد. 

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با تاکید بر اینکه کسانی که شناسنامه جدید ندارند، شماره کد ملی و شناسنامه قدیمی خود را همراه داشته باشند، ابراز کرد: با توجه به توافق وزارت کشور و شورای نگهبان برای مجموعه کل استان‌های کشور، نقاط مشخصی برای انتخابات تمام الکترونیک در نظر گرفته شده و در استان زنجان همه حوزه‌ها نیمه‌الکترونیکی خواهد بود. 

رفیعی افزود: اگر هواداری بعد از ساعت ۸ صبح روز پنج‌شنبه، ۱۰ اسفندماه به تبلیغ نامزد مورد حمایت خود بپردازد، همه مسئولیت بادواطلب (نامزد) شرکت‌کننده است؛ تمام این موارد مستندسازی و پیگیری خواهد شد چرا که قانون ملاک عمل است.

این مسئول با بیان اینکه پخش مناظرات نیز از فردا نداریم و فضای شهر بایستی آرام باشد، بیان کرد: عوامل شهرداری فردا پاکسازی تبلیغات دز سطح شهر را انجام خواهند داد.  

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری استان زنجان با اشاره به آمادگی بخش‌های دولتی و عمومی برای برگزاری انتخابات، بیان کرد: صرفا در شعب و اشخاص مرتبط با شعب به صورت مستقیم ۱۱ هزار نفر در این راستا سازماندهی شده‌اند که مجموعه عظیمی از اقشار مردم در امر اجرا در قالب اعضای شعب، ناظر و بازرسی بوده و همه این تمهیدات برای رسیدن به یک انتخابات مطلوب اندیشیده شده است. 

این مسئول با اشاره به اینکه شهروندان شعب نزدیک به محل زندگی خود را شناسایی و با آمادگی و اطلاعات کامل به نامزد مورد نظر خود رای بدهند، اذعان کرد: افرادی که سواد خواندن و نوشتن ندارند حتما با خود همراه داشته باشند چرا که مجموعه مجریان و دست‌اندرکاران اجرایی حق نوشتن آرای دیگران را ندارند. 

این مسیول با اشاره به صف‌آرایی بدخواهان در جداسازی مردم از نظام، تاکید کرد: مردم با حضور خود یک بار دیگر ثابت خواهند کرد که مدافع منافع ملی و نظام و انقلاب اسلامی هستند و پاسخ دندان‌شکن به بدخواهان ملت و نظام خواهند داد.

وی انتخابات را اوج قله دموکراسی دانست و خاطرنشان کرد: نظام مردم‌سالار دینی داریم و بدان افتخار می‌کنیم، انتخابات مکانسیم روشنی دارد و خود حضور مردم در انتخابات دستاوردهای نظام را تقویت می‌کند؛ این مهم حق طبیعی هر کسی برای تاثیرگذاری در کشور و استان خود است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha