• پنجشنبه / ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402121006576
  • خبرنگار : 50455

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم:

هیچ محدودیتی در فروش تعداد متعارف نان نداریم

هیچ محدودیتی در فروش تعداد متعارف نان نداریم

ایسنا/قم مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم اظهار کرد: هیچ محدودیتی در فروش تعداد متعارف نان نداریم و تعیین تعداد فروش نان توسط نانواها به دلیل عدم آگاهی نانوایان است.

سعید محمدی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم با حضور در ایسنا، با بیان اینکه ۹۲۰ واحد نانوایی در سطح استان داریم، اظهار کرد: میزان آرد مصرفی نانوایی‌ها در استان قم در هر ماه بیش از ۱۰ هزار تُن است.

وی بیان کرد: امسال حدود ۱۴ هزار تُن خرید تضمینی گندم در مرکز خرید ملکی سیلو شهید آصف نخعی و یک مرکز هم در شهرستان جعفرآباد با هدف رفاه حال کشاورزان آن منطقه داشتیم. استان قم از جمله استان‌هایی بود که مطالبات کشاورزان گندم‌کار در اسرع پرداخت شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم یادآور شد: سال گذشته حدود ۱۰ هزار تُن خرید تضمینی گندم داشتیم اما در سال جاری با اجرای برنامه کشت قراردادی این میزان به ۱۴ هزار تُن افزایش پیدا کرد و با توجه به اینکه استان گندم خیز نیستیم رشد قابل توجهی برای استان بود.

وی آغاز طرح هوشمندسازی یارانه نان و آرد را در دولت سیزدهم مورد توجه قرار داد و گفت: رسما از بهمن ماه سال گذشته هوشمند سازی یارانه نان و آرد را در سطح کشور داشتیم. این طرح منجر به این شد که عملکرد واقعی نانوایی‌ها را رصد و پایش و بر اساس این عملکرد سهمیه آرد برای آن‌ها توسط سامانه بارگذاری شود.

محمدی ادامه داد: هر نانوایی که عملکرد و رفتار مناسبی داشته باشد در پایان هر ماه بر اساس عملکرد مطلوب نانوا حدود ۱۰ درصد به سهمیه ثابت آرد نانوایی اضافه می‌شود تا جایی که واحد نانوایی از نظر ظرفیت پخت اشباع شود.

وی افزود: بر اساس طرح هوشمندسازی اگر نانوا عملکرد نامناسبی داشته باشد دچار کسر سهمیه آرد می‌شود و مابقی سهمیه این واحد به نانوایی‌هایی داده می‌شود که عملکرد مناسب تری دارند؛ بنابراین یکی از گام‌های موثر دولت در دوسال اخیر هوشمندی سازی یارانه آرد و نان بوده که در حال حاضر به خوبی در حال اجرا است.

هیچ محدودیتی در فروش تعداد متعارف نان نداریم

محمدی یادآور شد: نانوا باید تفکر خود را نسبت به مدیریت سنتی که قبلا برای واحد صنفی داشت تغییر دهد به این معنا در سنوات قبل سهمیه ثابتی برای نانوا تعیین می‌شد و نظارتی مناسبی در خصوص میزان پخت نان یا خروج آرد از شبکه وجود نداشت اما با هوشمند سازی صورت گرفته نظارت وجود دارد و اگر نانوا نسبت به این طرح آشنا نباشد متضرر خواهد شد چرا که دچار کسر سهمیه خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم اظهار کرد: هیچ محدودیتی در فروش تعداد متعارف نان نداریم و تعیین تعداد فروش نان توسط نانواها به دلیل عدم آگاهی نانوایان است.

وی افزود: نانوا باید به شرایط جدید واقف شود و آگاهی خود را از طرح هوشمندسازی نان ارتقا دهند اما همچنان برخی نانوایان هنوز کارت نانوا را برای خود تعریف نکردند در حالی که بر اساس این کارت اتباع و هر فردی که کارت عابر بانک ندارد می‌تواند از این کارت استفاده کند.

محمدی با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی در فروش تعداد متعارف نان نداریم، عنوان کرد: برای بحث تأمین نان هیات‌های مذهبی باید مسئولین آن کارت خود را تعریف‌ و تعداد نان مورد نیاز خود را تهیه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha