• پنجشنبه / ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402121006583
  • خبرنگار : 71496

نیویورک‌پست: بوشنل اطلاعاتی از مشارکت نظامیان آمریکا در کشتار فلسطینی‌ها داشت

نیویورک‌پست: بوشنل اطلاعاتی از مشارکت نظامیان آمریکا در کشتار فلسطینی‌ها داشت

یک روزنامه آمریکایی به نقل از یکی از دوستان نزدیک «آرون بوشنل» نوشت او به اطلاعات فوق سری درباره مشارکت نیروهای آمریکایی در عملیات نسل‌کشی در فلسطین دست یافته بود.

به گزارش ایسنا، روزنامه «نیویورک پست» اطلاعات تازه‌ای از آرون بوشنل، خلبان آمریکایی که چند روز قبل برای اعلام همبستگی با مردم غزه، مقابل سفارت رژیم صهیونیستی خودسوزی کرد، دست یافت.

این رسانه به نقل از یکی از دوستان نزدیک بوشنل نوشت که این خلبان آمریکایی به او گفته به اطلاعات محرمانه‌ای دسترسی پیدا کرده که حاکی از حضور نیروهای آمریکایی و مشارکت آن‌ها در کشتار تعداد زیادی از فلسطینی‌ها است.

این فرد که روزنامه نیویورک پست نامش را فاش نکرد، اظهار کرد بوشنل به او گفته مجوزی دارد که به او اجازه می‌دهد از داده‌های فوق سری اطلاعات نظامی آمریکا اطلاع یابد.

بوشنل در شاخه ۷۰ اطلاعات، نظارت و شناسایی نیروی هوایی آمریکا در حال خدمت بود؛ جایی که گفته می‌شود به عنوان تکنسین خدمات نوآوری مشغول انجام وظیفه بوده است.

این دوست نزدیک بوشنل نیز گفت: وظیفه واقعی او پردازش داده‌های اطلاعاتی بود که برخی از آن‌ها مرتبط با جنگ اسرائیل در غزه بودند.

او توضیح داد که بوشنل شامگاه شنبه ۲۴ فوریه -یعنی چند ساعت قبل از اینکه ظهر یکشنبه خودسوزی کند- با او تماس گرفته و به او گفته برخی از اطلاعاتی که به آن‌ها دست یافته حاکی از این است که ارتش آمریکا در عملیات نسل‌کشی جاری در فلسطین دست دارد.

این منبع در ادامه گفت: او من اطلاع داد که ما نیروهایی در زمین داریم و آن‌ها تعداد زیادی از فلسطینی‌ها را به قتل می‌رسانند.

او افزود: بوشنل از سربازان آمریکایی گفت که در تونل‌هایی که گروه‌های فلسطینی در نوار غزه از آنها استفاده می‌کنند، می‌جنگند.

بوشنل ظهر یکشنبه مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن خودسوزی کرد و این اقدام را به صورت زنده با گوشی خود پخش کرد، او در این تصاویر می‌گوید «از این به بعد هرگز در نسل‌کشی مشارکت نخواهد کرد».

در ادامه او در حالی که لباس فرم نظامی به تن  دارد، یک مایع قابل اشتعال را روی خودش ریخته و در حالی که فریاد می‌زند «فلسطین آزاد است» خود را آتش می‌زند، او ساعاتی بعد در اثر شدت سوختگی جان خود را از دست می‌دهد.

فعالان آمریکایی مراسم متعددی را برای بزرگداشت بوشنل برگزار کرده و لغو حمایت آمریکا از نسل‌کشی در غزه را خواستار شدند.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha