• پنجشنبه / ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402121006661
  • خبرنگار : 71443

زنگ خطر جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره حمله زمینی اسرائیل به لبنان

زنگ خطر جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره حمله زمینی اسرائیل به لبنان

مقامات دولتی و اطلاعاتی آمریکا نگران هستند رژیم صهیونیستی در حال برنامه‌ریزی برای حمله زمینی به لبنان در ماه‌های آینده در صورت شکست تلاش‌های دیپلماتیک برای عقب راندن حزب‌الله از مرزهای شمالی سرزمین‌های اشغالی با لبنان باشد.

به گزارش ایسنا، مقامات ارشد دولت و مقام‌های ‌اطلاعاتی آمریکا می‌گویند واشنگتن به شدت نسبت به حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به لبنان در اوایل تابستان آینده نگران است تا حدی که بحث درباره این تهاجم راه خود را به جلسات اطلاعاتی برای مقامات ارشد دولت باز کرده است.

بنابر گزارش شبکه سی‌ان‌ان، یک مقام ارشد دولت بایدن گفت: ما با این فرض عمل می‌کنیم که عملیات نظامی اسرائیل در ماه‌های آینده انجام می‌شود. اگرچه هنوز تصمیم نهایی درباره حمله گرفته نشده است اما احتمال آن وجود دارد که اواخر بهار امسال انجام شود.

حزب‌الله از آغاز عملیات «طوفان الاقصی»، پشتیبانی خود را از فلسطین اعلام و در طول ماه‌های گذشته این جنبش و رژیم صهیونیستی حملات برون مرزی متعددی را علیه یکدیگر انجام داده‌اند.

در حالی که ایالات متحده ظاهراً یک میانجی کلیدی در گفت‌وگوهای جاری برای توقف جنگ علیه غزه است، دولت بایدن مذاکراتی را نیز به صورت موازی با مقامات اسرائیلی و لبنانی رهبری می‌کند که در صورت موفقیت، یک منطقه حائل به وسعت کیلومترها در جنوب لبنان ایجاد می‌کند. مقامات آمریکایی معتقدند که این توافق احتمالاً تهاجم اسرائیل را به تعویق می‌اندازد.

یک مقام ارشد دیگر در دولت بایدن گفت: عناصری در داخل دولت و ارتش اسرائیل وجود دارند که طرفدار تهاجم به لبنان هستند. گروهی در حال رشد وجود دارد که می‌گوید «هی، بیایید یک حمله انجام دهیم، فقط بیایید حمله کنیم!» این مقام آمریکایی افزود «چنین اقدامی می‌تواند منجر به یک درگیری خیلی خیلی بزرگ شود که ما حتی ابعاد آن را نمی‌دانیم».

اسرائیل در روزهای اخیر نیز حملات هوایی خود را افزایش داده و عمق لبنان را بمباران کرده است. حملات هفته گذشته اسرائیل ۲۷ مایلی بیروت، پایتخت لبنان را هدف قرار داد که دورترین فاصله از مرز این کشور از زمان آغاز درگیری‌ها میان ۲ طرف، بلافاصله پس از جنگ علیه غزه محسوب می‌شود.

رژیم صهیونیستی روز دوشنبه به پایگاه حزب‌الله در بعلبک، در شمال شرق لبنان حمله کرد.

یک فرد دیگر آشنا به اطلاعات ایالات متحده اظهار داشت: این نگرانی وجود دارد که این امر به یک لشکرکشی هوایی گسترده تبدیل شود که بسیار دورتر از شمال به مناطق پرجمعیت لبنان می‌رسد و در نهایت به یک درگیری زمینی نیز تبدیل می‌شود.

وی افزود: جامعه اطلاعاتی ایالات متحده «زنگ‌های خطر» را به صدا در آورده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۰ ۱۲:۲۹

اسراییل مرض جنون گرفته باید نابود بشه تا بقیه راحت بشوند و مظلومان فلسطین نجات یابند

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۰ ۱۳:۱۱

به امید روزی که مرگ اسراییل نژاد پرست را جشن بگیریم

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۰ ۱۳:۳۶

مهر شکست به پیشانی خورده اسرائیل دژخیم

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۰ ۱۳:۵۹

امریکا بهتراست به فرزند خبیث اش بفهماند اگر به هر ملتی تعرض کند بهائی سنگینتر از آنچه درکودک کشی ونسل کشی درغزه وفلسطین مرتکب شده را باید بپردازد.

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۰ ۱۴:۰۰

سلام. درود خدا برشما سیدحذب الله سید مقاومت خدا قوت دست شماها درد نکنه...خوشحال میشود جبهه مقاومت..از ضربه زدن به صهیونیسم..الله اکبر

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۰ ۱۵:۲۵

اولا امریکا و رهبران خونخوار کاخ سفید غلط کردند که زنگ خطر را ب صدا دراوردند چرا که همه خونخواری و جنایاتی که سگه زنجیری امریکا مرتکب میشود با چراغ سبز همان رهبران پست و خون خواره ایالات لاته متحده است و در ثانی ایالات لاته متحده باید تا عواقب این درندگی ها و پستی ها و ارتکاب جنایات هولناک ضده بشری دامنگیره خوده امریکا نشده زنجیره این سگ درنده را بگیرد و از این منطقه جمعش کند ،

avatar

بنام خداوند منتقم رژبمپجعلی و عفونی و چرکین تروریستی اسراییل انقدر احمق هستند که نمی دانند روی بام اگر زیاد جلو بروند و یا زیاد بعقب بروند سقوطشان حتمی است و فکر می کنند پس از شکست از حماس می توانند به لبنان حمله کنند زهی خیال باطل این رژیم سرطانی اگر عقل داشته باسد باید فورا کل اراضی اشغال شده فلسطینیان را ترک کرده و به امریکا پناهنده شوند چون اگر به جنگ با این و ان ادامه دهند نابودی شان صددرصد است و فکر میکنند ابر تروریست امریکا می تواند مثل یک‌بچه عقب مانده از انان حمایت کند و شعور ندارند که هفتاد سال قبل ملت ها بیهوش بودند اما اینک جهانیان هوشیارند .

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۱ ۰۰:۱۷

آمریکای راست میگه مهمات نده به اسرائیل بعدش معلوم میشه چی به چیه

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۱ ۰۳:۲۷

به لبنان حمله کند،... شیرمردان حزب الله منتظربهانه هستند،که یه گوشمالی اساسی به اسرائیل بدهند

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۱ ۰۶:۰۵

انشالله دیگه وقتشه وعده الهی محقق بشه نسل صهیونیست از زمین مفقود شه

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۱ ۱۱:۰۰

لبنانی ها هم مانند مردم غزه در خطر عستند

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۱ ۱۱:۴۳

به امید روزی که مرگ حرامزاده های امریکایی و اسراییلی را ببینیم چرا منطقه خاور میانه را به ویرانی کشاندند و عربها از ترسشان سکوت کرده اند به زودی سراغ انها هم میروند هر کسی که از ترس دشمنان عقب نشست چیزی جز خواری خفت نصیبش نخواهد شد

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۱ ۱۲:۳۶

اسرائیل مث یک پلنگ زخمی درحال مرگه برای تاخیر انداختن توی مرگ توی کوتاه مدت میتونه خطرناک باشه و آسیب‌های زیادی بزنه ولی با ورود به جنگ با لبنان وشروع عملیات وحشیانه سریعتر از حد انتظارش خودشو نابود میکنه... اسرائیل فقط جار وجنجال داره تا هدف و ایده

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۱ ۱۴:۴۹

اسرائیل غاصب هر کاری توانسته با همدستی آمریکا و انگلیس و آلمان و فرانسه کرده اند و الان مستاصل هستند که چکار دیگری برای رهایی از این بن بست می‌توانند انجام دهند علت پراکنده گویی امریکا و گفتن حمله به لبنان ناشی از همین استیصال و سدر گمی است و در این حالتی که هستند همانند سگ هاری هستند که هر کاری ممکن است انجام دهند اما هر کاری بکنند موجب خواری و ذلت بیشتر آنها و نهایتا شکست اسرائیل و افول آمریکا و ازنابش خواهد شد

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۱ ۲۱:۲۷

حمله به لبنان = نابودی کامل اسرائیل

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۱ ۲۲:۲۶

ایولا‌حزب‌الله