• پنجشنبه / ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402121006688
  • خبرنگار : 50037

شناسایی ۳ برابری ساخت و سازهای غیرمجاز همدان با تصاویر ماهواره خیام

شناسایی ۳ برابری ساخت و سازهای غیرمجاز همدان با تصاویر ماهواره خیام

ایسنا/همدان مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از تحقق و شناسایی سه برابری ساخت و سازهای غیرمجاز اراضی این استان با تصاویر ماهواره خیام خبر داد و گفت: ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی استان با استفاده از ظرفیت ماهواره خیام پایش هوشمند و رصد می‌شود.

فرهنگ زمانی با بیان اینکه ماهواره خیام فرصتی برای شناسایی سه برابری ساخت و سازهای غیرمجاز در استان فراهم کرده است، تصریح کرد: از تکنولوژی‌ روز دنیا و شرکت‌های دانش‌بنیان برای نظارت و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز استفاده می‌کنیم و با بهره‌گیری از ظرفیت ماهواره‌ای خیام اراضی حاصلخیز حفظ و ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح استان اعاده به وضع سابق می‌شود.

وی یادآور شد: تا پیش از این به واسطه گزارش مردمی و گشت زنی ساخت و سازهای غیرمجاز مورد شناسایی قرار می گرفت در حالی که با پایش هوشمند اراضی، ضریب تشخیص صد درصدی است.

زمانی با تاکید بر اینکه این مهم از باب هدر رفت انرژی و زمان همچنین به کارگیری نیرو انسانی مقرون به صرفه است، تصریح کرد: به طور قطع با وجود ظرفیت ماهواره خیام همه ساخت و سازهای غیرمجاز به دادگاه ارجاع داده شده و یا در راستای اجرای تبصره دو ماده ۱۰ در بدو امر نسبت به برخورد با متخلفین اقدام می‌شود.

وی همچنین از اجرای ۵۵۴ مورد اعاده به وضع سابق و اعمال تبصره دو ماده ۱۰ با دستور مرجع قضایی از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: ۱۴۲ مورد نیز اجرای احکام قلع و قمع در استان صورت گرفته است. 

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، زمانی در پایان با اشاره به رفع تداخل ۹۲۰ پلاک در استان تاکید کرد: پلاک‌های استان ۷۵ درصد از نظر تعداد و ۸۳درصد از نظر مساحت رفع تداخل شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۱ ۲۰:۲۰

چه غیر قانونی قانون الان من وصدها خانواده 6ساله دنبال مجوز ساخت خانه هستیم این همه رفت و آمد یک قدم پیشرفت نداشتیم نمی دانم این همه خانواده تاکی منتظر باشیم زمینهای پشت آگاهی میگم