• پنجشنبه / ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402121006731
  • خبرنگار : 71496

رسانه عبری: ارتش اسرائیل تیپ چترباز را از غزه خارج کرد

رسانه عبری: ارتش اسرائیل تیپ چترباز را از غزه خارج کرد

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی امروز پنج‌شنبه اعلام کرد این ارتش، تیپ نیروهای چترباز را از نوار غزه خارج کرد.

به گزارش ایسنا، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد ارتش، تیپ چترباز خود را پس از آن‌که سه ماه در خان‌یونس بود، از نوار غزه خارج کرد.

به گزارش این رسانه عبری زبان، تیپ «۸۲۸» جایگزین تیپ چترباز در غزه می‌شود.

این تیپ اغلب ویژه آموزش نیروها به ویژه در زمان‌های جنگ و حالات فوق‌العاده است و گاهی نیز در جنگ شرکت می‌کند.

همچنین این رسانه عبری زبان پیش از این فاش کرد که ارتش رژیم صهیونیستی ۹ نفر از سربازان تیپ «جفعاتی» را به دلیل مخالفت با انجام دستوراتش از غزه اخراج کرده است.

پیش از این «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در دیدار با رسانه‌های این رژیم اذعان کرد که ارتش خسارات سنگینی در جنگ علیه غزه دیده است.

گالانت گفت: سربازها در غزه در جبهه شمالی در حال جنگیدن هستند، ما تمام تلاشمان را برای بازگرداندن افراد ربوده شده انجام می‌دهیم، بهای سنگینی را بابت تعداد کشته‌ها و زخمی‌ها متحمل شدیم، بر این اساس لازم است طول دوره خدمت سربازی و دوره نیروهای ذخیره افزایش یابد.

او با اشاره به بی‌سابقه بودن این جنگ در طول ۷۵ سال گذشته گفت: همین مساله ما را به تصویب اصلاحات در قانون سربازی سوق می‌دهد که از جمله آنها الزام یهودیان حریدی به پیوستن به ارتش است.

حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از پنج ماه قبل تا امروز ادامه دارند و تعداد شهدای این حملات از ۳۰ هزار تن و تعداد زخمی‌ها از ۷۰ هزار تن فراتر رفته است.

به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، بامداد امروز بیش از ۲۰ فلسطینی در حمله نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به غرب شهر غزه به شهادت رسیده و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری وفا اعلام کرد که اشغالگران به سمت هزاران شهروند فلسطینی از شمال نوار غزه و به طور دقیق از شهر غزه، جبالیا و بیت حانون که در منطقه شیخ عجلین در غرب غزه منتظر رسیدن کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه بودند، شلیک کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha