• پنجشنبه / ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402121006745
  • خبرنگار : 50355

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی خبر داد

توزیع علوفه و دان برای حیات وحش در روزهای سرد و یخبندان

توزیع علوفه و دان برای حیات وحش در روزهای سرد و یخبندان

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از افزایش گشت‌های نظارت و پایش و توزیع چندین تن علوفه و دان برای حیات وحش و پرندگان در شرایط برف و سرما و یخبندان توسط محیط‌بانان خبر داد.

مهدی اله‌پور عنوان کرد: با توجه به بارش برف و برودت هوا در بیشتر مناطق استان و کاهش دمای هوا به خصوص در مناطق کوهستانی، وحوش و پرندگان با محدودیت منابع غذایی مواجه شده و احتمالا به منظور دسترسی به غذا و فرار از سرما به حاشیه روستاها و شهرها پناه می‌آورند.

وی افزود: در همین راستا، با افزایش گشت و پایش نظارتی و اجرای قانون شکار و صید توسط یگان حفاظت محیط زیست استان، برای تغذیه وحوش و پرندگان در مناطق تحت حفاظت با ریختن علوفه و دان از این گونه‌های ارزشمند الهی حفاظت و حمایت می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی اظهار کرد: طی یک هفته اخیر شاهد نزول برکات الهی همراه با بارش برف، یخبندان و برودت هوا هستیم و این اداره کل با افزایش گشت و پایش مناطق، با تمام توان و بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها از سوی یگان حفاظت محیط زیست، نسبت به حفاظت و مراقبت ویژه از حیات وحش در این شرایط، برنامه ریزی کرده است.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی که برودت هوا و کاهش دسترسی به علوفه و امید یافتن غذا حیوانات را به محدوده سکونتگاه‌های انسانی در شهرها و روستاها می‌کشاند، برخی افراد سنگدل نه تنها حمایتی از آنها نمی کنند که با فرصت طلبی، این ضعف و نیاز حیوانات را غنیمت شمرده، تفنگ برداشته و اقدام به شکار، آن هم برای تفریح و لذت می کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی یادآور شد: از تمام هم استانی‌های طبیعت دوست به ویژه روستائیان و دامداران درخواست می‌شود ضمن پرهیز از نزدیک شدن به حیات وحش، هرگونه تخلف شکار و صید را به ادارات حفاظت محیط زیست شهرستانها و پاسگاههای نیروی انتظامی، سامانه ۱۵۴۰ و یا شماره همراه ۰۹۱۵۹۰۵۵۹۷۰ اطلاع دهند.

اله پور ادامه داد: امیدواریم با ادامه روند بارش‌ها تا پایان سال، برخی مشکلات حیات وحش در زمینه کمبود علوفه و کم آبی کاهش یابد.

به گزارش روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، وی گفت: در سطح استان نیز همانند سال‌های گذشته، تمهیدات لازم برای کمک رسانی و امداد به حیات وحش، توسط گروه‌های ثابت و سیار زیست محیطی فراهم شده و یگان حفاظت محیط زیست در مناطق مختلف علاوه بر کار حفاظت از حیات وحش به توزیع علوفه خشک و دان برای تغذیه وحوش مشغول است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha