• پنجشنبه / ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402121006806
  • خبرنگار : 71475

پس‌لرزه‌های اقدام بوشنل؛ از هو شدن فرمانده آمریکایی تا سوزاندن یونیفورم‌ها

پس‌لرزه‌های اقدام بوشنل؛ از هو شدن فرمانده آمریکایی تا سوزاندن یونیفورم‌ها

معترضان خشمگین آمریکایی در واکنش به سکوت پنتاگون در قبال فداکاری خلبان آمریکایی برای فلسطین، فرمانده نیروی هوایی آمریکا را هو کردند و کهنه‌سربازان آمریکایی هم یونیفورم‌های خود را آتش زدند.

به گزارش ایسنا، «دیوید آلوین» فرمانده نیروی هوایی ارتش ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه در جریان مشارکت در رویداد اندیشکده بروکینگیز به دفعات مورد اعتراض معترضان ضدجنگ قرار گرفت.

شرکت‌کنندگان معترض به سکوت واشنگتن در قبال خودسوزی «آرون بوشنل» خلبان آمریکایی که در مخالفت با حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه انجام شد، با فریاد «اسمش را بگو» و « آتش‌بس اکنون»، او را مورد حمله قرار دادند.

کاخ سفید و پنتاگون در خصوص حادثه خودسوزی ، خلبان آمریکایی ۲۵ ساله در اعتراض به جنگ خونین رژیم اسرائیل در غزه تا حد زیادی سکوت پیشه کرده‌اند و سخنگوی دولت بایدن و وزارت دفاع آمریکا این موضوع را «تراژدی» توصیف کردند.

بیانیه صادر شده از نیروی هوایی آمریکا، بوشنل را تنها با عنوان فردی که در «حادثه نزدیک سفارت اسرائیل» دست داشت مورد اشاره قرار داد.

آلوین، بالاترین مقام نظامی که تاکنون اوضاع را مدیریت کرده است، گفت که نیروی هوایی در حال بررسی این «تراژدی» است.

آلوین گفت: هرگونه خودکشی، چه به دلیل اعتراض سیاسی یا مسائل دیگر هر کجا که باشد، یک «تراژدی» است. ما به دنبال دلیل منطقی هستیم و یک فرآیند تحقیقاتی استانداردی برای پیگیری آن وجود دارد. ما باید مطمئن شویم که همه چیز را بدون نقض حریم خصوصی شخصی درک می‌کنیم.

پس‌لرزه‌های اقدام بوشنل؛ از هو شدن فرمانده آمریکایی تا سوزاندن یونیفورم‌ها

حمایت مستمر آمریکا از رژیم اسرائیل خشم تظاهرکنندگان را برانگیخته است. آن‌ها تاکید دارند که ایالات متحده در عملیات ویرانگر هوایی و زمینی در نوار غزه که جان ده‌ها هزار غیرنظامی فلسطینی را گرفته، شریک است.

آلوین مستقیما به معترضان پاسخی نداد و موسسه بروکینگز، هنگامی که معترضان سعی کردند به سخنان آن‌ها گوش داده شود، صدا را در ویدیوی ویژه این رویداد خاموش کرد.

متعاقبا در بخش پرسش و پاسخ این رویداد، از آلوین درباره مرگ بوشنل سوال شد و وی آن را به فرصتی برای پرداختن به موضوع خودکشی در ارتش ایالات متحده تبدیل کرد.

او گفت: ما حدود ۱۰۰ مورد خودکشی در سال داریم و هر سال سعی می‌کنیم بفهمیم که چگونه می‌توانیم آن را کاهش دهیم؟» او گفت: «ما اکنون در این وضعیت قرار داریم.»

آلوین افزود: این تنها یکی از خلبانان ماست که از دست دادیم و ما از خانواده او مراقبت می‌کنیم و به یگان توجه داریم و واقعا تلاش خواهیم کرد بفهمیم که آیا علتی در پشت این موضوع وجود دارد و اینکه چه درس‌هایی می‌توان از آن آموخت.

در پی این اقدام بونشل، گروهی از کهنه‌سربازان آمریکایی در تجمعی اعتراضی در پورتلند، یونیفورم‌های خود را به آتش کشیدند.

ژنرال «پت رایدر» سخنگوی پنتاگون روز دوشنبه در پاسخ به این سوال که «آیا اقدامات بوشنل موضوع عمیق‌تری را درباره نیروهای نظامی آمریکا که نگران نحوه استفاده اسرائیل از سلاح‌های آمریکا علیه غیرنظامیان غزه هستند، فاش می‌کند» ادعاهای دولت بایدن را تکرار کرد مبنی بر اینکه رژیم اسرائیل حق دفاع از خود را دارد.

 وی افزود: مقامات دفاعی «به طور فعال» با اسرائیل درباره ضرورت توجه به جان غیرنظامیان در ارتباط هستند.

این ادعاها درباره غیر نظامیان در حالی مطرح می‌شود که شمار شهدای غزه تاکنون از ۳۰ هزار نفر فراتر رفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۱ ۰۱:۵۶

یاد این جوانمرد فداکار جاودانه گرامیباد ❤️🌷🙏 جای آن دارد که شهرداری تهران یکی از خیابان‌های منتهی به خیابان فلسطین را بنام این انسان آزاده نامگذاری نماید ❤️ زنده باد انسانیت ❤️