• پنجشنبه / ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402121006809
  • خبرنگار : 71496

نشست گروه‌های فلسطینی در مسکو برای بررسی تشکیل دولت یکپارچه

نشست گروه‌های فلسطینی در مسکو برای بررسی تشکیل دولت یکپارچه

گروه‌های فلسطینی نشست ۲ روزه خود در مسکو برای بررسی امکان تشکیل یک دولت یکپارچه را آغاز کردند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان گروه‌های فلسطینی از جمله فتح و حماس امروز پنج‌شنبه به دعوت رسمی روسیه، نشستی را در مسکو برای بررسی تشکیل یک دولت یکپارچه آغاز کردند.

رسانه‌های روسیه چهارشنبه به نقل از سفیر فلسطین در مسکو اعلام کرده بودند که نمایندگانی از ۲ جنبش فتح و حماس پنج‌شنبه برای بررسی تشکیل یک دولت یکپارچه فلسطینی و بازسازی غزه در مسکو گرد هم جمع خواهند شد.

«میخائیل بوگدانف» معاون وزیر خارجه روسیه نیز به خبرگزاری نووستی گفت که برای برگزاری چنین نشستی برنامه‌ریزی شده بود.

در این راستا هیات جبهه دموکراتیک آزادسازی فلسطین برای شرکت در نشست فلسطینی با استقبال «ویتالی نائومکین» رئیس موسسه شرق‌شناسی در وزارت خارجه روسیه وارد شهر مسکو شد.

یک منبع در این جبهه گفت: هیات مسائل و گزارش‌هایی را جهت ارائه در این نشست همراه خود آورده که از جمله آن‌ها رویکرد جامعه و ملی برنامه مبارزاتی فلسطین است تا آن اساس رفع اختلافات میان گروه‌های فلسطینی و بازگرداندن اتحاد نهادهای فلسطینی قرار گرفته و چارچوب جامعی برای هر گروه فلسطینی به ویژه سازمان آزادی‌بخش باشد، به شکلی که همه گروه‌ها از جمله جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی در آن حضور داشته باشند.

به گفته این منبع، رویکردی که جبهه دموکرات ارائه خواهد کرد بر تلاش شبانه‌روزی برای متوقف کردن جنگ وحشیانه علیه ملت فلسطین در نوار غزه و ازسرگیری امدادرسانی‌ها به آن‌ها تاکید دارد.

نشست گروه‌های فلسطینی در مسکو برای بررسی تشکیل دولت یکپارچه

این نشست ۲ روزه است و احتمال دارد روز سوم تمدید شود.

ریاست هیات جبهه دموکراتیک را «فهد سلیمان» معاون دبیرکل این جبهه و معتصم حماده، عضو دفتر سیاسی آن بر عهده دارند.

سخنگوی کرملین چهارشنبه اعلام کرد که برنامه فعلی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه شامل دیدار با نمایندگان حماس و فتح نیست.

روسیه اوایل فوریه جاری اعلام کرد که از سران حماس، جهاد اسلامی، فتح و دیگر گروه‌های فلسطینی برای حضور در مذاکراتی در مسکودر تاریخ ۲۹ فوریه جاری درباره جنگ در غزه دعوت کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha