• پنجشنبه / ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402121006812
  • خبرنگار : 50553

دبیر حزب مؤتلفه استان قزوین:

نماینده مجلس نباید خود را با مسائل ریز حوزه انتخابیه درگیر کند

نماینده مجلس نباید خود را با مسائل ریز حوزه انتخابیه درگیر کند

ایسنا/قزوین دبیر حزب مؤتلفه استان قزوین گفت: یک نماینده مجلس در تراز انقلاب اسلامی باید مراقب باشد خودش را با مسائل ریز استان و حوزه انتخابیه درگیر نکند و تصور و تلقی‌اش بر این نباشد که در جهت تأمین رأی دوره آینده خود فقط به مسائل جزیی مردم رسیدگی کند.

محمدحسین شفیعی‌ها در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: یک نماینده شاخص فردی است که دارای ویژگی‌هایی چون تدین، خوش‌نامی، وفاداری نسبت به انقلاب و ایستادگی و مقاومت در راه انقلاب باشد. یک نماینده باید با برنامه وارد این حوزه شود چراکه نگاه کلان ملی نیاز به برنامه، اشراف به مسائل کشور، ضعف و قوت‌ها دارد.

وی افزود: دشمنان با تمام قوا به کشور هجمه وارد می‌کنند و نماینده‌ای که در مجلس حضور دارد و به نمایندگی از یک ملت تصمیم می‌گیرد باید عزم و اراده‌ای داشته باشد که در مقابل دشمن نفوذ ناپذیر باشد و از فشارهای دشمن هراس نداشته باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: از شاخص‌های دیگری که امروزه بسیارمهم است دارا بودن ساده‌زیستی و دوری از اشرافی‌گری در نمایندگان است‌. اگر فردی قصد بر این دارد که وارد مجلس شود و فقط آینده خودش را تضمین کند به خود و ملت خیانت کرده است و در آن دنیا یقیناً مؤاخذه خواهد شد.

وی ادامه داد: فردی اصلح است که مردمی باشد، درد مردم را بداند و بفهمد چراکه تا زمانی که درد و مشکلات مردم را حس نکرده نباشد اگر رأی هم بیاورد برای مردم نمی‌تواند کاری انجام دهد لذا آشنا به درد مردم بودن و خدمتگزاری ویژگی بسیار مهمی است.

دبیر حزب مؤتلفه استان قزوین خاطرنشان کرد: تقید کاندیداها به مسائل اخلاقی همچون باور به حرام بودن رشوه، زشت دانستن توصیه پذیری و پرهیز از معامله‌گری، توجه به طبقات محروم، شناخت اولویت و فوریت‌های نظام از دیگر ویژگی‌های مهمی است که یک نماینده باید آن را داشته باشد.

وی بیان کرد: در کشور مسائل بسیاری وجود دارد اما آن چه که مهم است اولویت دهی به این مسائل است، یک نماینده در تراز انقلاب اسلامی باید فهم این اولویت‌ها را داشته باشد و بداند نظام امروزه چه فوریت‌هایی دارد و بر روی همان‌ها متمرکز شود.

شفیعی‌ها گفت: هر چند کار اصلی نماینده مجلس مسائل کلان همچون قانون گذاری و نظارت بر قوانین است اما در حوزه مسائل استانی و منطقه‌ای هم می‌تواند کلان نگری را تعمیم دهد، باید مراقب باشد خودش را با مسائل ریز استان و حوزه انتخابیه درگیر نکند و تصور و تلقی‌اش بر این نباشد که در جهت تأمین رأی دوره آینده خود فقط به مسائل جزیی مردم رسیدگی کند چراکه اگر اینطور باشد از رسالت اصلی دور می‌ماند و شایستگی خود را از دست می‌دهد بلکه باید به مسائل کلان استان و عقب ماندگی‌ها نگاه کند تا بتواند مسائل حیاتی را پوشش دهد.

‌به احزاب میدان داده نشده است

وی ادامه داد: احزاب هم به عنوان یکی از عوامل ایجاد رقابت و شور انتخاباتی طبعاً وظایفشان این است که در مسائل انتخاباتی ورود کنند چراکه به عنوان حزب تلقی می‌شوند و با شناخت بهتری که از کاندیداها دارند می‌توانند کمک مردم در انتخاب کاندیدای برتر و اصلح باشند. احزاب می‌توانند شور انتخاباتی ایجاد کنند اما مهم‌تر از ایجاد شور انتخاباتی معرفی کاندیداهایی است که از توانایی بیشتری برخوردار هستند.

دبیر حزب مؤتلفه استان قزوین افزود: اشکال بزرگ این است که احزاب وجود دارند اما تفکر حزبی به شدت تخریب شده است به طور مثال اگر فردی حزبی باشد گمان می‌کنند او عیبی دارد و متأسفانه در این موضوع انگیزه و دلایل سیاسی وجود دارد و از ابتدای انقلاب این فضا را شاهد بودیم که مبارزه با احزاب و تشکّل‌ها اتفاق افتاده است.

این فعال سیاسی اظهار کرد: خیلی‌ها تصور می‌کنند اگر بگویند ما مستقلیم و وابسته حزبی نیستیم امتیاز بزرگی است و لذا شخصاً معتقد به این هستم بستر خوبی برای رشد و تقویت احزاب وجود نداشته که انتظار فعال بودن از احزاب داشته باشیم و همین که با این شرایط در انتخابات فعال هستند البته در قالب ائتلاف و جریانات جای شکر دارد و باید تحسین کرد.

وی تصریح کرد: اگر به احزاب میدان و بها داده شود قطعاً می‌توانند ثمرات ارزشمندی را برای نظام به ارمغان بیاورد البته نه به این معنا که تعداد حزب زیاد شود و حزب بازی صورت گیرد بلکه باید چند حزب قوی در کشور وجود داشته باشد تا در مسائل مهم ورود پیدا کنند و مسئولیت اداره کشور به احزاب نیز سپرده شود.

شفیعی‌ها در پایان خاطرنشان کرد: یکی از آسیب و آفت‌های بی‌توجهی به حزب همین است که بسیاری از مشکلات موجود در کشور که توسط آدم‌ها شکل گرفته است را مردم به پای نظام‌ ‌قلمداد می‌کنند. قانون اساسی نیز تکلیف برای قوه مجریه، قوه مقننه و قوه قضائیه مشخص کرده اما چون ما مسئول حزبی نداریم مسئولانی که می‌آیند دوره‌ای فعالیت می‌کنند و می‌روند و هیچ جایی برای پاسخگویی آنان وجود ندارد. در صورتی که اگر به احزاب میدان داده شود مسئولیت پاسخگویی به مردم را خواهند داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha