• پنجشنبه / ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402121006876
  • خبرنگار : 50416

فرماندار ملایر اعلام کرد

‌ افزایش ۱۰ درصدی شعب اخذ رأی در ملایر

‌ افزایش ۱۰ درصدی شعب اخذ رأی در ملایر

ایسنا/همدان فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه انتخابات ملایر با توجه به ظرفیت‌های موجود در این شهر در کنار سه شهر دیگر کشور، به صورت تمام الکترونیک است، مطرح کرد: بنابر رزمایش‌های مختلف و بازرسی حضوری معاون فناوری وزارت کشور و معاون فناوری شورای نگهبان آمادگی ملایر بی‌نظیر و قابل تحسین بود. 

سلمان اسماعیلی پنجشنبه ۱۰ اسفند در نشست ستاد انتخابات ملایر، اظهار کرد: در دوره‌های قبل تعداد شعبه‌های اخذ رأی در حوزه انتخابیه این شهرستان ۱۹۹ شعبه بود و برخی از نقاط پرجمعیت شهرستان را شناسایی کردیم که در ۱۱ دوره قبلی انتخابات ملایر شعبه نداشتند.

وی ادامه داد: در محله‌های پرجمعیتی از جمله محله شهید زرینی، مسکن مهر و حواشی بلوار کریم‌خان‌زند که هیچ شعبه‌ای نداشتند، برای نخستین بار شعبه جدید ایجاد کردیم و شعبه سیار را هم در تمامی حوزه‌های انتخابیه ایجاد کردیم تا مردم دسترسی راحتی‌تری به شعبه‌های اخذ رأی داشته باشند.

اسماعیلی از افزایش ۱۰ درصدی شعبه‌های اخذ رأی در ملایر خبر داد و گفت: ۱۹۹ شعبه به ۲۲۰ شعبه رسید که از این تعداد ۱۰۸ شعبه شهری و ۱۱۲ شعبه روستایی است و ۱۴۷ شعبه ثابت و ۷۳ شعبه سیار داریم.

وی با تأکید بر اینکه از ابتدا سازوکار انتخابات را بنا نهادیم و با وجود قانون و روش جدید انتخابات، هر کاری و هر نکته‌ای که قابلیت بازبینی داشت، انجام دادیم، افزود: با یک ابتکار عمل و خلاقیت، هر جایی که احساس کردیم یا برآوردها نشان می‌داد روز جمعه حضور جمعیتی از مردم را داریم، به عنوان نقطه هدف شعبه سیار لحاظ کردیم.

فرماندار ویژه ملایر گفت: برای دسترسی هر چه بهتر مردم به شعبه‌های اخذ رأی همچون بازار، خوابگاه‌ها، پادگان، زندان، کارخانجات، شهرک‌های صنعتی، بازار روز، پایگاه‌های نماز جمعه و بیمارستان‌ها شعبه‌های اخذ رأی سیار را اضافه کردیم و برای حضور شعبه‌های سیار زمان‌بندی صورت گرفته است.

اسماعیلی با بیان اینکه انتخابات ملایر با توجه به ظرفیت‌های موجود در این شهر در کنار سه شهر دیگر کشور، به صورت تمام الکترونیک است، مطرح کرد: بنابر رزمایش‌های مختلف و بازرسی حضوری معاون فناوری وزارت کشور و معاون فناوری شورای نگهبان آمادگی ملایر بی‌نظیر و قابل تحسین بود. 

وی به بیش از ۵۰۰۰ نفر عوامل اجرایی و دست‌اندرکار برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این شهرستان اشاره و مطرح کرد: بدون تردید بزرگترین عملیات در ملایر در حال اجرا است و یک انتخابات کاملا مردمی داریم.

وی از آمادگی کامل برای برگزاری انتخاباتی پرشور، رقابتی و با حضور حداکثری مردم خبر داد و ابرازامیدواری کرد که شاهد پیروزی بزرگ ملت ایران در یک هماوردی بزرگ سیاسی خواهیم بود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات استقبال داوطلبان بی‌نظیر بود، ادامه داد: در مرحله نخست ۱۸۵ نفر پیش ثبت‌نام کردند که ۱۰۱ نفر ثبت‌نام آنها قطعی شد و از این تعداد ۷۰ نفر تایید صلاحیت شدند که تعداد تأیید صلاحیت‌ها نسبت به دوره قبل بی‌سابقه است.

وی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات از گرایش‌ها و ذائقه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حضور دارند، گفت: انتخابات ملایر به معنای واقعی رقابتی بود و هیچ جریانی و گروهی در شهرستان نبود که نتواند داوطلب خود را انتخاب کند و طیف‌ها و جریان‌های سیاسی داوطلبانی را در میدان داشتند.

اسماعیلی به رشد بیش از ۲۰۰ درصدی افزایش داوطلبان مجلس شورای اسلامی در این شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: تا آخرین روز و مهلت اعلام انصراف‌ها و تغییر حوزه انتخابیه، آخرین آمار ثبت شده در سامانه جامع انتخابات ۵۵ نفر در میدان رقابتی این شهرستان حاضر هستند که از این تعداد ۵۰ نفر مرد و پنج نفر زن است.

انتهای پیام 
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha