• جمعه / ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۲:۱۴
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1402121006911
  • خبرنگار : 71604

تصاویر جدید از ورود مجدد ماهواره مرده اروپا به جو زمین

تصاویر جدید از ورود مجدد ماهواره مرده اروپا به جو زمین

عکس‌های «رادار ردیابی و تصویربرداری»، آسیب وارد شده به ماهواره مرده «ERS-2» اروپا را در مدارهای نهایی آن نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، «آژانس فضایی اروپا»(ESA) تصاویری را منتشر کرده است که برخی از مدارهای نهایی طی‌ شده توسط یک ماهواره اروپایی را پیش از بازگشت آتشین آن به جو زمین نشان می‌دهند.

به نقل از یاهو نیوز، ماهواره سنجش از دور اروپا موسوم به «ERS-2» که به اندازه یک اتوبوس مدرسه بود، روز ۲۱ فوریه تقریبا ۲۹ سال پس از پرتاب در آوریل ۱۹۹۵، بر فراز اقیانوس آرام دوباره به جو سیاره ما وارد شد.

«رادار ردیابی و تصویربرداری»(TIRA) در «موسسه فیزیک فرکانس بالا و روش‌های رادار فراونهوفر»(Fraunhofer FHR)، این ماهواره را در روزها و ساعت‌های پیش از مرگ آن رصد کرد.

هر چه زمان بیشتری می‌گذرد، زباله‌های فضایی به یک معضل بزرگ‌تر و قابل مشاهده‌تر تبدیل می‌شوند. تصاویر ترکیبی رادار ردیابی و تصویربرداری - که در آنها رنگ نشان‌دهنده شدت پژواک رادار است و نه دما - کمانش و خمش یکی از آرایه‌های خورشیدی ERS-2 را به نمایش می‌گذارند که زودتر از حد انتظار رخ می‌دهد. این نکات می‌توانند پیامدهایی را برای درک چگونگی رفتار فضاپیماها هنگام ورود مجدد به جو داشته باشند.

آژانس فضایی اروپا در بیانیه‌ای نوشت: اگر آرایه خورشیدی ERS-2 سست بوده و به طور مستقل یک روز زودتر حرکت کرده باشد، احتمالا باعث شده که ماهواره به یک روش غیر قابل انتظار در تعامل با جو قرار بگیرد.

داده‌های دقیق در مورد ورود مجدد ماهواره اکنون در حال ارزیابی هستند. پرسش جالب این است که آیا کمانش آرایه می‌تواند با ورود مجدد کمی دیرتر از زمان پیش‌بینی‌شده مربوط باشد یا خیر. به گفته آژانس فضایی اروپا، این نتیجه می‌تواند به بهبود پیش‌بینی ورود مجدد طبیعی در آینده کمک کند.

ماهواره ERS-2، یک ورود مجدد طبیعی یا کنترل‌نشده را در جو ایجاد کرد. سوخت و باتری‌های آن برای کاهش خطر انفجارهای عامل ایجاد زباله در مدار تخلیه شدند. اعضای ماموریت، ماهواره را رها کردند تا توسط گرانش و تأثیر جو به زمین کشیده شود.

آژانس‌ها و شرکت‌های فضایی اکنون به سمت ورود مجدد کنترل‌شده حرکت می‌کنند که به موجب آن، اپراتورها عمدا یک فضاپیما را در مناطق کم‌جمعیت زمین مانند اقیانوس آرام جنوبی فرود می‌آورند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha