• جمعه / ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۳
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402121107126
  • خبرنگار : 50187

/برای وطن/

گزارش ایسنا از روز انتخاب در یخبندان کرمان

گزارش ایسنا از روز انتخاب در یخبندان کرمان

ایسنا/کرمان مردم دیار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی امروز ۱۱ اسفندماه در حالی در نخستین ساعت رای گیری خود را به شعب اخذ رای رساندند، که کرمان یکی از سردترین روزهای خود را آغاز کرده و یخبندان است.

به گزارش ایسنا، در استان کرمان ۲۶۰ نفر برای انتخابات مجلس دوازدهم با هم رقابت می‌کنند و دو میلیون و ۳۱۹ هزار و ۵۳۵ نفر در استان واجد شرایط رای دادن هستند که ۱۲۲ هزار و ۱۱۰ نفر آنها رای اولی هستند.

بنا به اعلام رئیس ستاد انتخابات استان، ۲۴۳۸ شعبه اخذ رای در استان کرمان داریم که ۱۴۷۷ آن شعبه ثابت و ۹۶۰ شعبه دیگر آن سیار و یک شعبه برای اقلیت‌هاست.

بالغ بر ۵۶ هزار نفر کار برگزاری انتخابات را در استان به عهده دارند.

لازم به یادآوری است: افراد می‌توانند با یکی از اسناد هویتی از جمله گواهینامه، گذرنامه، شناسنامه، کارت ملی و پاسپورت رای دهند.

به گزارش ایسنا، افراد متولد ۱۱ اسفند ۱۳۸۴ به قبل می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در نخستین ساعت رای گیری با حضور در شعبه گلزار شهدای کرمان رای خود را به صندوق انداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی در جمع خبرنگاران ضمن ابراز خرسندی از حضور مردم در پای صندوق‌های رای با وجود برودت هوا گفت: امیدورام مشارکت خوبی را شاهد باشیم.

وی با قدردانی از نیروهای اجرایی افزود: این انتخابات یکی از انتخابات‌های رقابتی بعد از انقلاب بود.وی خطاب به کسانی که رای می‌آورند، گفت: در راستای اهداف نظام و اسلام حرکت کنید و به وعده‌هایی که داده‌اید، عمل کنید.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز صبح امروز ۱۱ اسفندماه و در نخستین ساعت رای گیری با حضور در گلزار شهدای کرمان رای خود را به صندوق انداخت.

وی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان کرمان رقابت بسیار خوبی شکل گرفت و تاکید داریم مردم به اصلح‌ترین‌ها رای دهند.

فداکار با اشاره به اینکه از افرادی که رای می‌آورند درخواست داریم حتما به وعده‌هایی که داده‌اند عمل کنند، افزود: مردم در ساعات اولیه رای خود را به صندوق‌ها بیندازند و آن را به ساعات پایانی و شب موکل نکنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha