• جمعه / ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402121107268
  • خبرنگار : 71145

صد و چهل و هفتمین روز جنگ

ضربات سهمگین مقاومت به اشغالگران/ تعداد شهدای غزه به ۳۰ هزار و ۲۲۸ تن رسید

ضربات سهمگین مقاومت به اشغالگران/ تعداد شهدای غزه به ۳۰ هزار و ۲۲۸ تن رسید

جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه در حالی وارد صد و چهل و هفتمین روز خود می‌شود که بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، تعداد شهدا از ابتدای جنگ تا امروز جمعه از مرز ۳۰ هزار نفر گذشته و نیروهای مقاومت در پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها ضربات سهمگینی بر اشغالگران وارد می‌کنند.

به گزارش ایسنا،‌ وزارت بهداشت در نوار غزه اعلام کرد: تعداد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی به ۳۰ هزار و ۲۲۸ شهید و ۷۱ هزار و ۳۷۷ مجروح رسید.

این وزارتخانه افزود رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ کشتار علیه خانواده‌ها در نوار غزه انجام داد که ۱۹۳ شهید و ۹۲۰ مجروح برجای گذاشت. تعدادی از قربانیان همچنان زیر آوار و در جاده‌ها هستند، زیرا اشغالگران مانع از رسیدن خدمه آمبولانس و دفاع مدنی به آنها می‌شوند.

​این در حالی است که گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی، امروز جمعه اعلام کرد که مجاهدان این گروه به همراه تیپ العامودی - شاخه نظامی جنبش فتح- تجمعات سربازان رژیم صهیونیستی مستقر در مجاورت گذرگاه «ایرز» در شمال غزه را با رگبار گلوله‌های خمپاره هدف قرار دادند.

گردان‌های مجاهد، شاخه نظامی جنبش مجاهدین، یک تانک مرکاوا ۴ صهیونیست‌ها را با موشک هدایت شونده سعیر در شرق جبالیا در شمال غزه منهدم کرد.

گردان‌های مجاهد پیشتر نیز اعلام کرد که محل استقرار سربازان اشغالگر در جنوب شرقی محله زیتون را با موشک‌های کوتاه برد هدف قرار دادند.

مقاومت امروز صحنه‌هایی از نبردهای گردان‌های القدس در محله الزیتون شهر غزه را منتشر کرد.

گردان‌های الناصر صلاح الدین در این باره اعلام کرد که اعضای آن در واکنش به کشتار خیابان الرشید، مواضع و مراکز ارتش اشغالگر را در شمال نوار غزه با شلیک موشک بمباران کردند. گردان‌های الناصر صلاح الدین  در ادامه افزود که رزمندگان مقاومت شامگاه پنجشنبه با شلیک موشک‌های نوع ۱۰۷ مواضع و مراکز دشمن را در شمال نوار غزه هدف قرار دادند.

گردان‌های شهید عزالدین القسام هم روز پنجشنبه از انجام چندین عملیات در جنوب محله زیتون در نوار غزه خبر دادند.

در بیانیه این گروه آمده‌است که رزمندگان مقاومت سه نفربر و یک تانک مرکاوا را با گلوله‌های یاسین ۱۰۵ و بمب‌های  شواظ هدف قرار دادند.

ضربات سهمگین مقاومت به اشغالگران/ ادامه حملات صهیونیست‌ها به مراکز آوارگان در غزه

علاوه بر این، رزمندگان القسام از انفجار یک ساختمان با مواد منفجره در حالیکه نیروهای صهیونیست در آن سنگر گرفته بودند، خبر دادند که منجر به کشته و زخمی شدن آنها شد. همچنین ۲ سوراخ تونل را در بین نیروهای اشغالگر منفجر کردند که منجر به کشته و زخمی شدن سربازان اشغالگر شد.

القسام همچنین تاکید کرد که یک بمب را بین نیروهای پیاده رژیم صهیونیستی متشکل از پنج نظامی منفجر کرد که بر اثر آن آنها کشته و زخمی شدند.

ارتش دشمن صهیونیستی به مجروح شدن پنج افسر و نظامی در نبردهای ۲۴ ساعت گذشته نوار غزه اعتراف کرد.

ارتش دشمن صهیونیستی ادامه داد: از ابتدای جنگ تاکنون ۳ هزار و ۱۴ افسر و سرباز مجروح شده‌اند که ۱۴۳۲ نفر در حمله زمینی زخمی شده‌اند.

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه و به منازل مسکونی در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه حمله کردند.

این رسانه‌ها افزودند که توپخانه رژیم صهیونیستی به گلوله باران‌های خشونت آمیز خود به مناطق غربی شهر خان یونس در جنوب نوار غزه ادامه می‌دهد. همچنین شبکه الجزیره در خبری گزارش داد بر اثر بمباران صهیونیست‌ها علیه یک مدرسه در شهر حمد در شمال خان یونس تاکنون سه تن شهید و ۱۰ تن مجروح شدند. این مدرسه پناهگاه امن آوارگان خان یونس بود که مورد هدف قرار گرفت.

رسانه‌های فلسطینی همچنین از درگیری شدید میان مقاومت و ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه العطار در غرب شهر خان یونس خبر دادند.

این رسانه‌ها در ادامه از شهادت یک فلسطینی و تعدادی مجروح بر اثر حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به یک منزل مسکونی در عزبة عبد ربه در شرق جبالیا در شمال نوار غزه خبر دادند.

شبکه المیادین نیز خبر داد بامداد جمعه در بمباران رژیم صهیونیستی که اردوگاه آوارگان البریج در مرکز نوار غزه را هدف قرار داد، چهار فلسطینی شهید و تعدادی دیگر مجروح شدند. نیروهای اشغالگر یک خانه مسکونی متعلق به خانواده القریناوی در اردوگاه البریج را هدف قرار دادند که منجر به شهادت چهار تن و مجروح شدن تعدادی دیگر شد.

ضربات سهمگین مقاومت به اشغالگران/ ادامه حملات صهیونیست‌ها به مراکز آوارگان در غزه

خبرنگار الجزیره همچنین گفت: در بمباران اسرائیل علیه خانه‌ای در شرق رفح در جنوب نوار غزه تعدادی زخمی شدند.

رفح آخرین شهر مورد هدف تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و پرجمعیت‌ترین شهر در نوار غزه پس از آواره شدن حدود ۱.۴ میلیون فلسطینی از شمال و مرکز نوار غزه به آن است.

خبرنگار الجزیره ادامه داد: بمباران رژیم صهیونیستی تجمعی از شهروندان را در منطقه المصلبه واقع در شرق محله الزیتون هدف قرار داد که پنج شهید و سه زخمی بر جای گذاشت.

شهادت ۸ کودک بر اثر گرسنگی در شمال غزه

خبرنگار الجزیره در خبر دیگر گزارش داد که هشت کودک تنها در داخل بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه به دلیل گرسنگی و سوء تغذیه به شهادت رسیدند. این در حالی است که روز پنجشنبه وزارت بهداشت از مرگ ۱۳ کودک بر اثر قحطی و سوء تغذیه در شمال نوار غزه خبر داد.

این تحولات در حالی است که ناظر حقوق بشر اروپا مدیترانه روز پنجشنبه شواهدی مبنی بر دخالت ارتش اشغالگر در کشتار «خیابان رشید» در نوار غزه را بررسی کرد؛ کشتاری که جان ۱۱۲ شهید را گرفت در حالی که آنها منتظر دریافت کمک‌های بشر دوستانه در شهر غزه بودند توسط نظامیان اشغالگر هدف قرار گرفتند.

همچنین شورای امنیت در این باره نشست برگزار کرده بود که بدون صدور بیانیه نشست خود را پایان داد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در نیویورک پس از درخواست دولت الجزایر برای برگزاری جلسه مشورتی غیرعلنی درباره کشتار «خیابان رشید» که توسط ارتش اشغالگر در نوار غزه انجام شد، بدون صدور بیانیه مطبوعاتی یا بیانیه‌ای روی موضوع به جلسه خود پایان داد.

​در رابطه با بحران انسانی، اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه گفت که بیمارستان‌های شمال غزه قادر به ارائه خدمات برای نجات زندگی افراد نیستند و این به منزله حکم اعدام برای ۷۰۰ هزار فلسطینی است.

القدره افزود: سازمان ملل متحد حقوق بشردوستانه بین‌المللی و کنوانسیون چهارم ژنو را برای حفاظت از نظام سلامت و تامین نیازهای آنها فعال کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha