• جمعه / ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402121107542
  • خبرنگار : 50377

/برای وطن/

دادستان مرکز مازندران: با برهم زنندگان امنیت انتخابات در هر مقامی، برخورد می‌شود

دادستان مرکز مازندران: با برهم زنندگان امنیت انتخابات در هر مقامی، برخورد می‌شود

ایسنا/مازندران دادستان مرکز مازندران گفت: با برهم زنندگان امنیت و صحت انتخابات در هر مقامی که  باشند برخورد می‌شود.

سید محمد کریمی دادستان مرکز مازندران امروز در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات با اشاره به اینکه حضور در انتخابات یک وظیفه ملی است، اظهار کرد: مشارکت در انتخابات یک فریضه است و میزان حضور به موقع پای صندوق‌های رای هم فضیلت است.

وی افزود: در هر شهرستان قضات ویژه شعب انتخاباتی حسب دستور رئیس قوه قضائیه در دادگاه و دادسرا تشکیل شده است هرچند تخلفاتی که به ما گزارش شده است تعدادش کم است که با قاطعیت به این تخلفات ورود پیدا کردیم. بیشتر به تذکر بسنده شده است و تعداد کمی به تشکیل پرونده موکول شد که در مرحله رسیدگی دادگاه قرار دارد.

دادستان مرکز مازندران ادامه داد: تشکیل شعب ویژه و اختصاص قضات به منظور رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در راستای صیانت از آرا مردم است که هدف ما از تشکیل این شعبات همین بود و از روز گذشته قضات شعبه ویژه انتخابات ‌در محل کارشان حضور دارند و به تخلفات گزارش شده رسیدگی می‌کنند.

کریمی افزود: گزارش‌های ارسالی به مرکز استان در خصوص تخلفات انتخابات از تعداد انگشتان یک دست کمتر است .

وی یادآور شد: اخلاق انتخاباتی را باید همه رعایت کنند امروز روز انتخابات و رقابت است ولی از فردا رفاقت شروع می‌شود که باید قانون را فصل الخطاب قرار دهیم .

دادستان مرکز مازندران با بیان اینکه با کسی عهد اخوت نداریم، یادآور شد: به عنوان مرجع قضایی با متخلفان برخورد و به تخلفات رسیدگی می‌شود.

وی با اعلام اینکه پیرامون خرید و فروش رای گزارشاتی ارسال شده است که تعدادش زیاد نیست و در حال رسیدگی هستیم ،اظهار کرد: ولی اگرتخلفی اثبات شود بشدت با افرادی که دست به این اقدام زدند برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha