• جمعه / ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402121107579
  • خبرنگار : 50672

برای وطن/

دادستان مرکز گلستان: خوشبختانه پرونده جدی ناشی از تخلفات در استان نداشتیم

دادستان مرکز گلستان: خوشبختانه پرونده جدی ناشی از تخلفات در استان نداشتیم

ایسنا/گلستان دادستان مرکز گلستان با اشاره به جرم خرید و فروش آرا، گفت: در این مورد بیش از ۱۰ نفر تاکنون دستگیر شدند که به شدت با آنها برخورد می‌شود.

محمود اسپانلو ظهر جمعه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ ضمن حضور در ستاد خبری انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفت‌و گو با اصحاب رسانه گلستان ضمن اشاره به مسئولیت رسیدگی به جرایم و تخلفات تبلیغاتی، اظهار کرد: همانطور که مستحضرید مسئولیت رسیدگی به جرایم و تخلفات تبلیغاتی با دادسراهای انقلاب سراسر استان است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت جرایم نیز از طریق ضابطین خاص شورای نگهبان پیگیری‌ می‌شود، گفت: ما در حدود ۲۵۰ نفر را آموزش داده و به آنها کارت ضابطیت داده شده که هم اکنون در صحنه هستند و گزارش‌های آنها از میزان جرایم و تخلفات اداری گزارش داده می‌شود.

دادستان مرکز گلستان با توضیح در مورد سلامت انتخابات، عنوان کرد: خوشبختانه پرونده جدی ناشی از تخلفات در استان نداشتیم و تمامی مواردی که مربوط به نقض قوانین انتخابات بود نیز تذکر داده شد و در روز ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی نیز گزارشی مبنی بر جرم مهمی که نقض ممنوعیت باشد به وقوع نپیوست.

اسپانلو با اشاره به جرم خرید و فروش آرا که از صبح امروز گزارش شده است، ادامه داد: در این مورد بیش از ۱۰ نفر تاکنون دستگیر شدند که به شدت با آنها برخورد می‌شود و به نامزدها و طرفدارانشان اعلام می‌شود در صورت خرید و فروش آرا به شدت با آنها برخورد شده و این افراد طبق بند ۱ ماده ۸۳ دارای مجازات درجه شش بوده و به جز حبس، شلاق ، جزای نقدی نیز دارد و اگر فرد دستگیر شده خود نامزد باشد مشمول ۲ نوبت محرومیت از شرکت در انتخابات مجلش شورای اسلامی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مرکز استان حدود ۱۰ قاضی با روسای کلانتری و ظابطین خاص همراه کرده ایم، عنوان کرد: تخلفات انتخاباتی مخصوصا خرید و فروش رای در حال رصد است و در برخی دیگر از حوزه‌های استان نیز به همین شکل پیش می‌رویم و امید داریم انتخابات سالمی رقم بخورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha