• جمعه / ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۹
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1402121107603
  • خبرنگار : 71951

/برای وطن/

امام جمعه ورامین: حضور در انتخابات و انتخاب اصلح یک تکلیف شرعی است

امام جمعه ورامین: حضور در انتخابات و انتخاب اصلح یک تکلیف شرعی است

ایسنا/تهران حجت الاسلام سیدمحسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه در حاشیه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان، حضور در انتخابات و انتخاب اصلح را یک تکلیف شرعی دانست.

حجت الاسلام سیدمحسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه امروز ورامین طی سخنانی با بیان اینکه شرکت در انتخابات واجب شرعی است، گفت: شرکت در انتخابات علاوه بر وجوب شرعی، واجب ملی، انقلابی و سیاسی است، چرا که تقویت نظام اسلامی واجب است.

وی گفت: هر عاملی که موجب تقویت نظام اسلامی شود، تکلیف است و هر مسئله‌ای موجب تضعیف نظام اسلامی شود، حرام است.

امام جمعه موقت ورامین با بیان اینکه یکی از عوامل تقویت نظام اسلامی شرکت در انتخابات است، گفت: بر همین اساس حضور در انتخابات و انتخاب اصلح یک تکلیف شرعی است.

وی ضمن تقدیر از همه دست اندرکاران انتخابات گفت: انقلاب اسلامی این افتخار را دارد، که در طول ۴۵ سال گذشته تمام امورات خود را با رأی مردم تدبیر کرده است و به معنای واقعی کلمه رأی مردم در انقلاب اسلامی تأثیرگذار بوده و این مایه افتخار است.

محمودی با بیان اینکه هرکس در انتخابات شرکت نکند، خود را از مشارکت در تعیین سرنوشت خود محروم کرده است، گفت: بالاخره انتخابات برگزار می‌شود، عده‌ای هم به مجلس راه پیدا می‌کنند، اما آنکه رأی ندهد، خود را از حق تعیین سرنوشتش محروم کرده و اگر عدم شرکتش در انتخابات سبب تضعیف نظام باشد، حرام شرعی است.

وی گفت: کسانی که امروز توسط مردم انتخاب می‌شوند، بار سنگینی بر دوش دارند و باید امانتدار خوبی برای رأی مردم باشند.

خطیب جمعه ورامین خطاب به افرادی که پای صندوق‌های رأی هستند، نیز گفت: شما امروز مسئولیت خطیری بر عهده دارید، اگر خدای نکرده با بی‌دقتی و یا عمدی حتی یک رأی جابجا شود، حق‌الناس است، دیگری به مقام و منصبی می‌رسد، اما وبالش برای شما خواهد بود، لذا آن افرادی که امانتدار رأی مردم هستند، باید بسیار مراقبت کنند.

وی با بیان اینکه رأی دادن به معنای نادیده گرفتن انتقادات و گلایه‌ها نیست، گفت: ممکن است، مردم عزیز گلایه مندی‌ها و نقدهایی داشته باشند، بسیاری از این گلایه‌ها نیز به حق است، اما اگر بنا باشد تحولی هم ایجاد شود، این تحول با انتخابات میسر است.

محمودی گفت: حضور در انتخابات سبب عزت، استقلال، آزادی و ارزش‌های دینی و ملی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha