• جمعه / ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402121107647
  • خبرنگار : 50663

/برای وطن/

فرماندار مشهد: پیش‌بینی افزایش مشارکت در مشهد نسبت به دور قبل بر اساس آمار اولیه

فرماندار مشهد: پیش‌بینی افزایش مشارکت در مشهد نسبت به دور قبل بر اساس آمار اولیه

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار مشهد گفت: در دوره قبل انتخابات مجلس در مشهد نرخ مشارکت حدود ۳۳ درصد بود و اکنون بر اساس آمار اولیه‌ای که داریم، پیش‌بینی می‌کنیم نرخ مشارکت از ۴ سال قبل فراتر رود.

محسن داوری با حضور در «اتاق وضعیت» ستاد انتخابات شهرستان مشهد، اظهار کرد: مردم تاکنون استقبال خوبی از انتخابات کردند. ما هر اتفاقی در شعب اخذ رأی رخ دهد، می‌بینیم و حاضریم آن را منتشر کنیم. تا کنون هیچ شکایتی از هیچ شعبه و شخصی نبوده است.

وی ادامه داد: در روستاهای صعب‌العبور ما باتوجه به بارندگی‌های رخ داده، پیش‌بینی کردیم و زودتر صندوق‌های رای را فرستادیم تا به مشکل نخوریم.

فرماندار مشهد در خصوص مشارکت مردم نسبت به دوره‌های قبل گفت: در دوره قبل انتخابات مجلس در مشهد نرخ مشارکت حدود ۳۳ درصد بود و اکنون بر اساس آمار اولیه‌ای که داریم، پیش‌بینی می‌کنیم نرخ مشارکت از ۴ سال قبل فراتر رود. هرکسی که حق رأی دارد، هم در سرنوشت خود و هم در سرنوشت کشور تاثیرگذار هست و حضور در انتخابات سبب حفظ و صیانت از کشور است.

داوری در خصوص شفاف‌سازی انتخابات بیان کرد: امسال برای رسانه‌ها به صورت گسترده کارت صادر کردیم تا هر شعبه را بررسی کنند. همچنین اتاق مانیتورینگ را تهیه کردیم که همه رسانه‌ها در آن حضور دارند تا شعب و حتی شعبی که دارای نقص هستند را بررسی کنند. کجای دنیا اینچنین شفاف‌سازی در انتخابات انجام داده است؟

وی اضافه کرد: در تمام دنیا با مشارکت ۲۰ الی ۳۰ درصد اعلام می‌شود که انتخابات مشروع است، اما ما نمی‌توانیم با مشارکت ۳۰ درصد اعلام مشروعیت در انتخابات کنیم زیرا جامعه و حکومت ما مردمی است.

فرماندار مشهد در خصوص سلامت انتخابات گفت: اقتدار کشور ما در مردمی بودن آن است و تلاش کردیم سلامت در شعب را به‌گونه‌ای شفاف‌سازی کنیم که اعتماد مردم جلب شود. غیر از ناظرین شورای نگهبان، ناظرین دیگر مانند دانش‌آموزان، نمایندگان نامزدها، رسانه و مردم هم حضور دارند.

داوری در خصوص شعب اخذ رأی حرم مطهر عنوان کرد: من اکنون حرم بودم و در هیچ شعبه‌ای مشارکت کمتر از ۵۰ نفر نبود. ۲۱ شعبه ثابت در حرم قرار دارد.

وی در خصوص وضعیت شعب سیار گفت: مردمی که درخواست ارسال صندوق به درب خانه خود را دارند، می‌توانند با شماره ۰۵۱۳۲۳۰۵ تماس حاصل کنند. ما محدودیت در ارسال شعب اخذ رأی سیار داریم، اما تیم جهادی وجود دارد که آدرس منازل را گرفته و با ماشین صندوق أخذ رای را به منزل می‌برند.

فرماندار مشهد با بیان اینکه نیاز است از سه قشر تشکر کنم، اظهار کرد: اول از مردم که از دقایق اول در پای صندوق رأی حاضر شدند. دوم از رسانه‌ها که به خوبی حضور مردم را پوشش تصویری دادند، البته که هنوز امکان به تصویر کشیدن بیشتر است و سوم از برگزارکنندگان انتخابات که باز هم بخشی از مردم هستند و در شرایط سرد و برودت هوا کمک کردند.

وی همچنین غیرحضوری شدن تمامی مدارس نواحی هفتگانه مشهد، در نوبت صبح و بعدازظهر فردا را اعلام کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha